Kao žena u koja je karijeru gradila u dominantno muškoj branši, Elma Muharemagić, direktorica u RCL Bosna i Hercegovina, poručuje: “Ponekad je činjenica da radimo dvostruko više kako bismo bile jednako primijećene naš benefit – jer smo u tom procesu i dvostruko više naučile”. Iako se na svom karijernom putu susrela s brojnim izazovima, iz svakog je izašla s važnim lekcijama. S nama je, osim karijernih, podijelila i izazove u logističkoj industriji, te objasnila zašto su optimizacija i partnerski pristup ključ uspjeha u njoj.
Na stres odgovara – dobrim humorom
Muharemagić je iskusna menadžerica s bogatim iskustvom u logistici, upravljanju lancem opskrbe te zračnom i pomorskom prijevozu, a trenutačno je usmjerena na izgradnju učinkovitih i produktivnih timova. Zaposlena je u kompaniji čiji je dominantni fokus željeznički transport. Ima dokazanu povijest rada u raznim sektorima, uključujući špediciju, veleprodaju i logistiku, što je čini svestranom lidericom. Elma je vješta u operativnim postupcima, pregovaranju, planiranju i upravljanju odnosima, a posebno je strastvena oko prodaje, gdje naglašava važnost obostrano korisnih odnosa s klijentima. Njezina stručnost uključuje distribucijsku logistiku, zračni teret, špediciju, prodaju, liderske vještine i upravljanje projektima.
Na svom karijernom putu susrela se s različitim izazovima, ali, kako kaže, “upravo nas oni guraju naprijed“.
“Nailazeći na izazove učite i kreirate strategiju pristupa za ubuduće. Biti žena u logistici i SCM-u sigurno da jeste izazovno, pogotovo jer su tradicionalno obje grane bile dominantno muške. Izazovi ovog tipa mogu ograničiti prilike za napredovanje, ili biti motivator uspjeha. Ne postavljajući sebi barijeru da nešto mogu ili ne mogu gradila sam sebe kao ženu u poslovnom svijetu. Sve prepreke su tu da nas uče i da izađemo jače i spremnije iz svake situacije“.

Pročitajte više: Sarajevo je jučer bilo centar razmjene iskustava žena u nabavi i logistici!
Ravnoteža privatnog i poslovnog života
Uspješno balansira poslovne i privatne obaveze jer svoje privatno vrijeme kvalitetno posvećuje porodici i prijateljima. Organizacija i prioriteti su ključni, a kada je s najbližima, trudi se biti potpuno prisutna i angažirana, što joj omogućava da izgradi snažne odnose i uživa u svakom trenutku provedenom s njima.
“Balansiranje privatnih i poslovnih obaveza zahtijeva veliku količinu energije i truda. Svjesna sam da ta energija nije neiscrpna, i zbog toga je važno da se brinem o svom zdravlju i dobrobiti. Pravilna organizacija i pažljivo upravljanje vremenom omogućuju mi da postignem uspjeh na oba polja, ali uvijek nastojim voditi računa o svojim fizičkim i mentalnim potrebama. Na stres odgovaram dobrim humorom i smijehom. Iza svakog stresa stoji naučena lekcija i spremnija ‘ja’ za buduće izazove“.
Pročitajte više: Balansiranje poslovnog i privatnog života je ključ uspjeha
Razlika između supply chaina i logistike
Dodaje da je ponekad činjenica da radimo dvostruko više kako bismo bile jednako primijećene naš benefit – jer smo u tom procesu i dvostruko više naučile.
“Kada prigrlite ono što vam stoji na putu, onda vi vodite. Sretna sam što sam trenutno dio kompanije koja ne samo da promoviše kulturu ravnopravnosti, nego i živi istu. To mi daje priliku da kroz podršku i mentorstvo promičem rodnu ravnopravnost i stvaram radno okruženje koje će omogućiti budućim lidericama lakši put napretka i razvoja karijere“.
Na našoj Konferenciji za žene u nabavi i logistici održala je predavanje na temu “Optimizacija lanca nabave – partnerstva u logistici“. Objasnila je razliku između supply chaina i logistike. Naime, lanac snabdijevanja je sistem organizacija, ljudi, aktivnosti, informacija i resursa koji su uključeni u kretanje proizvoda ili usluga od dobavljača do potrošača. Logistika je pak uslužna djelatnost koja se bavi svladavanjem prostora i vremena uz najmanje troškove. U suvremenim uvjetima se najčešće koristi za označavanje poslovne funkcije i znanstvene discipline koja se bavi koordinacijom svih kretanja materijala, proizvoda i robe u fizičkom, informacijskom i organizacijskom pogledu.
Globalno, logistička industrija je doživjela ogroman rast zbog nove tehnologije i potražnje za bržim transportom. Ali da bi se osiguralo da ova područja rasta ostanu efikasna, kompanije u logističkoj branši moraju imati kadar s ekspertizom u različitim segmentima. Stoga Muharemagić ističe ključne vještine uspješne logistike, a to su vještina pregovaranja rješavanje sporova, obrnuta logistika, razvoj procesa, wms ekspertiza, timski rad, peak season planiranje i egzekucija, razvoj talenata, pametno modeliranje, skladišna optimizacija…

Pročitajte više: ‘Tim je srce uspješne logistike’: Meliha Mujezinović o liderstvu u logistici
Ključ uspjeha u logistici
Kao ključ uspjeha u logistici Muharemagić ističe optimizaciju i partnerski pristup klijentima. SCM i logistika danas su izazovne grane, objašnjava Muharemagić, i potrebno je da se svi uključeni u ove procese posvete pojednostavljenju i izaberu pristup koji će ubrzati ove procese, ali istovremeno zadržati kvalitetu usluge. Ključ optimizacije leži u automatizaciji i digitalizaciji, poboljšanom predviđanju potražnje, optimizaciji ruta, “taylor made“ rješenjima za klijente, unaprjeđenju odnosa s dobavljačima, konsolidaciji pošiljki, praćenju performansi u realnom vremenu.
Govoreći o gore navedenom bitno je naglasiti da korištenje naredne analitike historijskih podataka i trendova omogućava preciznije predviđanje potražnje te na ovaj način smanjujemo mogućnost prevelikih zaliha i nestašice. Također, izuzetno je važno u procesu optimizacije SCM-a preko logistike imati izgrađene i profesionalne odnose s dobavljačima. Dugoročni ugovori ili zajednička ulaganja mogu smanjiti troškove i poboljšati kvalitetu usluge te smanjiti troškove na obje strane.
Praćenje performansi u realnom vremenu podrazumijeva implementaciju tehnologija koje te procese mogu podržati. Ovi procesi omogućuju menadžerima da prate efikasnost svakog dijela logističkog lanca te im ostavlja prostor i mogućnost za brže odlučivanje i reakciju na promjene. Ovi procesi mogu značajno poboljšati optimizaciju SCM partnerstva u logistici, povećavajući efikasnost i smanjujući troškove.
Pročitajte više: Nataša Mihajlović: ‘Nitko nije super-žena, zašto bismo si to željele’
Važnost partnerstva s klijentima
Osim toga, kada govorimo o optimizaciji SCM-a, partnerstvo s klijentima svakako je jedan od ključnih elemenata, i to iz nekoliko razloga:
- povjerenje i lojalnost kroz inovacije i poboljšanja: kroz partnerstvo se gradi povjerenje i kada klijenti osjete da ih kompanija cijeni i razumije njihove potrebe, postaju lojalni i skloni su dugoročnoj suradnji. Bliska suradnja s klijentima omogućava logističkim kompanijama da prikupljaju povratne informacije i identificiraju područja za poboljšanje. Ovo može potaknuti inovacije i razvoj novih rješenja koja zadovoljavaju potrebe klijenata.
- bolje razumijevanje potreba i personalizacija usluga: aktivno slušanje i angažman s klijentima omogućava logistici da bolje razumije potrebe i očekivanja klijenta. Ovo dovodi do razvoja proizvoda i usluga koje bolje odgovaraju stvarnim zahtjevima tržišta. Partnerstvo omogućava prilagodbu ponude svakom klijentu. Personalizirane usluge i proizvodi vode do većeg zadovoljstva klijenata i poboljšanja korisničkog iskustva
- zajednički ciljevi i proaktivna podrška: isključivo kroz partnerstvo se može raditi na postizanju zajedničkih ciljeva. Ova sinergija može rezultirati boljim poslovnim rezultatima za obje strane. Partnerstvo omogućava mogućnost proaktivnog pristupa u pružanju podrške klijentima. Umjesto reaktivnog rješavanja problema, mogu se anticipirati potrebe klijenta i pružiti pravovremena rješenja.
„Partnerstvo sa klijentima nije samo poslovna strategija, već i način izgradnje dugotrajnih odnosa koji donose korist svim uključenim“, zaključuje Muharemagić.
Foto: Canva / Privatna arhiva / Women in Adria / RCL Bosna i Hercegovina