Ključ uspjeha u kompleksnom bankarstvu? Upornost i otvorenost prema ljudima i klijentima!

U četvrtak je u Sarajevu održana treća konferencija za žene u bankarstvu. Iskusne bankarice podijelile su svoje najveće poslovne izazove u kojima su neminovno rasle i kao osobe.

Vodstvo nije upravljanje nego rad s ljudima

Konferenciju je otvorila Selma Omić izlaganjem o brendiranju bankarskih operacija. Njen put je započeo davno, u drugačijem okruženju, kada tehnologija, bankarstvo i svijet nisu bili kao danas. Promjene su sada brže i intenzivnije, ali neke stvari ostaju nepromijenjene – naši stavovi, emocije i odnosi s ljudima. Istaknula je da upravo te ljudske vrijednosti definiraju naš brend kroz rad i život te da je uvijek vjerovala da svaki problem ima rješenje, a u bankarskoj karijeri važno je biti kreativan, uporan i otvoren prema klijentima i kolegama. Vodstvo nije upravljanje, nego rad s ljudima, poštovanje svakog člana tima i zajednički trud u postizanju ciljeva.

Aldijana Rakić, članica Uprave ASA banke je u karijeri provela 3 akvizicije, te nema bolje osobe da priča o upravljanju promjenama u bankarstvu. Istaknula je da su promjene prilike, a upravljanje njima ključ je uspjeha. U svojoj 18-godišnjoj bankarskoj karijeri, prošla je kroz tehnološke, regulatorne i poslovne promjene, ali najvažniji su ljudi. U radu s promjenama, važno je imati iskrenu komunikaciju i podržavati tim, posebno u kriznim trenucima. “Kroz izazove pripajanja banaka, izgradili smo najveću domaću banku, što smatram velikim uspjehom. Važno je ostati posvećen ljudima, podijeliti informacije, pružiti podršku i upravljati promjenama uz empatiju i emocionalnu inteligenciju, jer su ljudi srce svake organizacije.” rekla je.

Aldijana Rakić, članica Uprave ASA banka

Lana Bečirović, Head of talent acquisition fokusirala se na temu staklenog plafona, s kojim se suočavaju žene u bankarstvu, a važna je jer i dalje postoje rodne neravnopravnosti i barijere koje žene sprječavaju da napreduju, uprkos njihovim kvalifikacijama. Iako žene čine 58% zaposlenih u bankarskom sektoru u BiH, samo 19% su na rukovodećim pozicijama. Strukturalne i kulturalne barijere, stereotipi i manjak pristupa mentorskim programima često koče napredak žena. “Važno je osnažiti žene kroz obrazovanje, ciljani razvoj vještina, transparentne karijerne puteve i fleksibilne uvjete rada kako bi se stvorile jednake prilike za sve.” istaknula je

Lana Bečirović, Manpower

Mirha Krivdić, članica Uprave Raiffeisenbank BiH podijelila je svoja iskustva i lekcije iz života, fokusirajući se na lični i profesionalni razvoj, posebno za ambiciozne žene. Govorila je o važnosti izlaska iz komfort zone, refleksiji, i učenju kroz interakciju s ljudima. Naglasila je potrebu za balansiranjem između ličnog i profesionalnog razvoja, prihvatanje promjena, kao i važnost traženja prilika i preuzimanja inicijative, posebno u momentima kada žene često izbjegavaju da se istaknu.

Na kraju, Aida Soko, ekonomska savjetnica Europske komisije u BiH, fokusirala se na plan rasta za Zapadni Balkan, koji je trenutno aktualan u Briselu, s fokusom na dodatnih 6 milijardi eura podrške za regiju. Plan uključuje četiri ključna stuba, od kojih su najvažniji zajedničko tržište i regionalna saradnja. Istaknula je kako dvije trećine izvoza BiH ide prema zemljama EU, dok ostatak izvoza dolazi iz bivše Jugoslavije, posebno Srbije i Hrvatske.

Zbog iscjepkanog regionalnog tržišta, potrebno je osnažiti zajednički nastup kako bi se ostvarile ekonomske prednosti. Osvrnula se i na reforme koje su ključne za daljnju integraciju regije, napominjući da su upravo one često najveći izazov za Bosnu i Hercegovinu, budući da se provođenje tih reformi često suočava s političkim i administrativnim preprekama.

Sponzori konferencije bili su ASA banka i Manpower.

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

Adna Džananović Konzum BiH

Adna Džananović: Neke stvari moramo ‘pustiti’ kako bismo ispunili veći cilj

Neke stvari moramo 'pustiti' kako bismo ispunili veći cilj. Kaže tako Adna Džananović, Voditeljica Odjela kontrole kvalitete i standarda u Službi korporativne sigurnosti Konzuma...