Digitalna trgovina ulazi u novu fazu u kojoj će AI agenti postati prodavači umjesto ljudi. Više ne govorimo o chatbotovima koji samo odgovaraju na pitanja, nego o pametnim asistentima koji aktivno traže proizvode, pune korpu i završavaju kupovinu sve u jednom razgovoru. Shopify je ponovo prvi prepoznao trend i predstavio koncept koji naziva Agentic Commerce, a koji bi mogao u potpunosti promijeniti način na koji kupujemo online.
Elvis Pivić vlasnik i direktor Agilitas d.o.o. Sarajevo za Women in Adriu je kazao budućnost nije chatbot, nego agent koji prodaje za vas. Shopify je to prepoznao i već isporučio rješenje koje bi moglo promijeniti eCommerce zauvijek.
“U samo nekoliko mjeseci razvili su ono što će, po svemu sudeći, postati budućnost online kupovine. Zapamtite ovaj pojam, Agentic Commerce”, kaže Pivić.
Šta donosi Agentic Commerce?
- Pretragu proizvoda kroz AI razgovor
- Dodavanje u zajedničku korpu iz više trgovina
- Checkout bez izlaska iz konverzacije
Pivić kaže da ovo nije samo još jedan dodatak u nizu ovo je potpuni zaokret u korisničkom iskustvu. Umjesto da mi tražimo proizvode, agenti ih pronalaze za nas u realnom vremenu, iz više izvora i vode nas sve do naplate.
Za kupce ovo znači brže donošenje odluka, manje klikanja i traženja, te jedno besprijekorno iskustvo kupovine bez prekida toka.
Trgovcima donosi veće stope konverzije, pristup kupcima izvan vlastitog webshopa i potrebu za precizno optimiziranim katalogom proizvoda.
Trenutni status i tehnička ograničenja
“Funkcionalnost je još u fazi razvoja, ali Shopify je već testira kroz integracije s Microsoft Copilotom. Tehnička ograničenja postoje, ali razvoj AI tehnologije danas ide neusporedivo brže. Procesi koji su nekada zahtijevali pet do deset godina sada se ustaljuju u jednoj do dvije”, kaže Pivić.
Prema njegovim riječima na našem tržištu već sada vidimo prve naznake neki webshopovi u regiji već bilježe promet i konverzije putem ChatGPT upita. Agentic Commerce pristup uklanja prepreke između želje i kupovine.
Kako se pripremiti?
- Integrisati Shopify katalog sa AI platformama kako bi proizvodi bili vidljivi agentima.
- Optimizirati podatke o proizvodima za tačnost i strukturu koju AI zahtijeva.
- Pripremiti se za prodaju izvan klasičnog webshopa, jer kupci neće nužno dolaziti direktno na stranicu, već preko AI asistenta.
Budućnost koja dolazi preko noći
Pojasnio je da će kupac uskoro jednostavno reći “Trebam crne kožne čizme broj 38 do 120 €” a AI agent će pronaći najbolje opcije, dodati ih u korpu i završiti plaćanje, sve unutar jednog razgovora.
“Uz to što su Apple Pay i Google Pay već prisutni u regiji, ovakav prelazak mogao bi biti izuzetno brz. Kada se spoje jednostavnost plaćanja i AI vođena prodaja, prepreke gotovo nestaju”, rekao je.
Naglašava da oni koji se na vrijeme prilagode, optimizuju kataloge i povežu s AI platformama, imat će ogromnu prednost. A to će se dogoditi brže nego što mnogi misle.
Foto: Canva/osobna arhiva