Ajna Gazibegović iz Mozaika: “Promjena je jedina konstanta – i to nas treba pokretati, a ne plašiti”

Na konferenciji za poduzetnice u Mostaru, Ajna Gazibegović, predstavnica Fondacije Mozaik, istakla je koliko je važno mladima pružiti priliku i prostor za razvoj, jer promjena treba biti njihov pokretač, a ne strah. Govoreći iskreno, kroz anegdote i primjere iz prakse, podijelila je iskustva o razvoju mladih lidera, poduzetnika i lokalnih zajednica.

Alarm koji je probudio novu strategiju

“Promjena je jedina konstanta – ne samo u radu Fondacije Mozaik, već i u svakodnevnom životu svakog od nas. Umjesto da nas plaši, treba nas motivisati da rastemo i učimo”, istaknula je Gazibegović na početku. Navela je kako se prepoznala u pričama drugih govornica, iako se nikada nije usudila zakoračiti direktno u poduzetničke vode.

Nakon angažmana u bankarskom i IT sektoru, profesionalni zaokret usmjeren ka razvojnim inicijativama doveo ju je do Fondacije Mozaik, koja u BiH djeluje već više od dvije decenije. Tokom tog vremena, Fondacija je prošla brojne transformacije, promjene strategija i suočavala se s izazovima, ali ključni trenutak desio se 2015. godine.

“Na inicijativu našeg direktora Zorana Puljića proveli smo istraživanje među mladima, pitajući ih ko su im uzori. Od stotina odgovora, samo dvoje ispitanika navelo je poduzetnike – ostali su birali javne ličnosti iz svijeta zabave i sporta. To je bio jasan pokazatelj koliko poduzetništvo nije prisutno u njihovom sistemu vrijednosti”, rekla je Gazibegović.

Još veći alarm bio je kada je većina mladih odgovorila da žele posao u javnom sektoru.

“To je bio jasan signal da moramo mijenjati pristup. Bez aktivnog uključivanja mladih u razvojne i poduzetničke tokove, suočavamo se s ozbiljnim posljedicama po održivost našeg društvenog i ekonomskog sistema” upozorila je.

Kraj projektitisa i početak stvarne vizije

Dotadašnji model rada, baziran na pisanju prijedloga za donatorske projekte, zamijenjen je novim pristupom: osmišljavanje sopstvene strategije i traženje podrške za ono u što sami vjeruju.

“Cilj nam je bio jasan – prepoznati mlade s potencijalom, osnažiti ih znanjem i resursima, i pružiti im podršku da svoje ideje pretoče u konkretne poduzetničke inicijative”, pojasnila je.

Rolify zajednica

Prvobitni cilj bio je uključiti 50.000 mladih, ali je taj broj premašen – više od 112.000 mladih je prošlo kroz programe. Stvorena je zajednica Rolify, gdje mladi svakodnevno pristupaju prilikama i savjetima.

“Kroz Rolify smo izgradili zajednicu koja mladima svakodnevno nudi relevantne informacije, razvojne prilike i podršku na putu njihovog profesionalnog i ličnog rasta”, rekla je Gazibegović.

Danas Rolify okuplja više od 230 partnera – firmi, institucija i organizacija koje nude praksu, zaposlenje, mentorstvo i druge prilike.

5.000 projekata i 454 biznisa

Kroz saradnju s lokalnim zajednicama, finansirali su 5.000 projekata koje su osmislili mladi, a investirali su u 454 biznisa – od planiranih 500.

“Uspjeh nije slučajan – rezultat je kontinuiranog ulaganja. Mladima pružamo sveobuhvatnu podršku finansijsku i edukativnu. Kada im zatreba znanje iz oblasti poput digitalnog marketinga, investiramo u njihovu edukaciju kako bi samostalno razvijali vlastite kapacitete i vještine”, naglasila je.

Izazovi koji tek dolaze

Nakon uspjeha stigli su i novi izazovi – pandemija, ratovi, globalne krize i pojava umjetne inteligencije.

“Pred nama su ozbiljni izazovi, a među njima je i transformacija tržišta rada. Ukoliko ne reagujemo pravovremeno, Bosna i Hercegovina bi se mogla suočiti s dubokim strukturnim problemima u narednih pet do sedam godina”, upozorila je Gazibegović.

Zato je početkom 2025. predstavljena nova strategija Fondacije Mozaik, koja se fokusira na tranziciju BiH ka ekonomiji znanja i održivom razvoju. Mladi su u njenom središtu kao ljudski kapital budućnosti.

“Nova strategija usmjerena je na digitalnu transformaciju i razvoj ključnih vještina mladih, s ciljem da ih ohrabrimo da prepoznaju i prihvate poslove budućnosti – one koji se temelje na znanju, održivim praksama i međusobnom povjerenju”, objasnila je.

Rolify Skills Academy – znanje koje mijenja živote

Kao pilot projekt, pokrenuta je Rolify Skills Academy – edukativna platforma kroz koju je preko 50 mladih učilo ključne vještine i dolazilo do konkretnih prilika.

“Najveće zadovoljstvo mi donosi kada vidim da je neko zahvaljujući našim programima ostvario priliku koja mu je promijenila životni pravac – bilo da se radi o praksi, zaposlenju ili pokretanju vlastitog biznisa” , zaključila je Gazibegović.

Foto: Women in Adria

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE VIŠE

Black’n’Easy MY WAY: Jedna kafa, dva načina pripreme

Grand kafa već deset godina donosi inovacije ljubiteljima domaće kafe, a sada predstavlja Black’n’Easy My Way - novu verziju svoje popularne kafe, namijenjenu kućnoj...

Xiaomi sjajna ponuda počinje!