ANO – prvi hrvatski broker za osiguranje i kompanija koja je prošle godine započela poslovanje i u Bosni i Hercegovini, obilježila je 25 godina rada. Na svečanosti u Zagrebu okupili su se klijenti, partneri, zaposlenici i predstavnici industrije, a jubilej je bio prilika da se istakne četvrt stoljeća stručnosti, inovacija i povjerenja u industriji koja se ubrzano mijenja.
Kompanija osnovana 2000. godine kao dio globalnog Aon-a, od 2017. posluje u potpunosti u privatnom vlasništvu. Tokom 25 godina izrasla je u jednu od vodećih brokerskih kuća u Hrvatskoj, a nedavnim širenjem na tržište BiH dodatno je učvrstila svoju regionalnu ulogu. Danas ANO upravlja portfeljem premija većim od 300 miliona eura.
“Četvrt stoljeća na tržištu nije samo potvrda kvalitete našeg rada, nego i podsjetnik koliko se industrija osiguranja ubrzano mijenja. Kada smo počinjali, dominirale su police auto-osiguranja i osnovna imovinska pokrića. Danas govorimo o kibernetičkom osiguranju, zaštiti lanca opskrbe i klimatskim rizicima. Upravo u toj transformaciji brokerska uloga postala je ključna – da klijentima pomognemo razumjeti rizike i pronaći prava rješenja”, izjavila je Anđela Buconjić Šutija, generalna direktorica ANO-a.

U posljednjih 25 godina hrvatsko tržište osiguranja značajno je naraslo: 2000. godine ukupna bruto premija iznosila je oko 5 milijardi kuna, dok danas prelazi 1,9 milijardi eura. Smanjio se i broj osiguravajućih društava, povećalo učešće stranih ulagača, snažnija je regulacija usklađena s EU standardima, a proširen je i portfelj proizvoda i kanala distribucije. Ipak, premija osiguranja po stanovniku i dalje je niža od evropskog prosjeka, što pokazuje da postoji prostor za dalji rast i razvoj.
“Naša odgovornost kao brokera jeste da klijentima pomognemo da bolje razumiju rizike i pronađu prava rješenja te da tako omogućimo stabilnost i predvidljivost, koliko god okolnosti bile neizvjesne. To ćemo činiti i u godinama koje dolaze,“ dodala je Buconjić Šutija.
Bosna i Hercegovina prepoznata je kao tržište s velikim potencijalom, gdje nivo penetracije osiguranja još uvijek zaostaje za razvijenijim zemljama. ANO u BiH vidi priliku za edukaciju tržišta i jačanje svijesti o značaju osiguranja u svakodnevnom životu i poslovanju.
“Naš cilj je ponuditi stručnost, inovacije i podršku kompanijama i pojedincima u BiH. Donosimo znanje i iskustvo stečeno u više od dva desetljeća rada i želimo biti pouzdan partner u složenom poslovnom okruženju”, izjavio je Kerim Hrustanović, izvršni direktor ANO-a u BiH.
Na proslavi u Zagrebu sudjelovali su i predstavnici Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), Hrvatske gospodarske komore, Američke gospodarske komore u Hrvatskoj te vodećih društava za osiguranje, što dodatno potvrđuje značaj jubileja za cijelu industriju.
Foto: ANO Insurance Solutions