Kako će izgledati beauty industrija narednih godina? Koji trendovi će oblikovati potrošačke navike, a koje tehnologije će promijeniti način na koji kupujemo i njegujemo se? Odgovore na ova pitanja donijela je Zrinka Penović Salusinszky, area eCommerce Manadžerica za FABUspot (Orbico Hrvatska), stručnjakinja s više od 15 godina iskustva u digitalnom marketingu i e-commerceu.
Njezina priča nije samo o ljepoti i proizvodima, već o inovaciji, transformaciji i ustrajnosti. Od odustajanja od farmacije, preko rada u eKupi, do izazovnih dana pandemije kada je gotovo odlučila odustati – svaki korak vodio ju je prema današnjoj ulozi liderice koja oblikuje smjer jednog od najdinamičnijih sektora.
Konferencija Women Leadership Transforming Retail
Na trećem izdanju konferencije Women Leadership Transforming Retail u BiH, Zrinka je održala predavanje “Beauty industrija u 2025. – što nas čeka?” i predstavila strategiju razvoja brenda FABUspot. Publiku je provela kroz nove trendove, utjecaj društvenih mreža, ulogu umjetne inteligencije i promjene u ponašanju potrošača, uz praktične uvide koje mogu primijeniti svi koji posluju u retailu.
Od farmacije do digitala
Zrinkin profesionalni put počeo je u farmaciji, ali vrlo brzo ju je privukao online svijet.
“Već nakon dva mjeseca rada u ljekarni znala sam da to nije moj put. Online je ponudio fleksibilnost i dinamiku koje sam odmah zavoljela”, prisjetila se. Upravo iskustvo u digitalnim medijima otvorilo joj je vrata u marketing i PR, a zatim i u eKupi, gdje je pet godina radila na digitalnom oglašavanju i prvi put osjetila snagu e-commercea.
“Bio je to moj prvi pravi susret s online trgovinom i tu sam shvatila da je to područje kojem želim posvetiti karijeru”, naglasila je.
Početak u Orbicu u kriznim vremenima
Ulazak u Orbico 2020. godine donio je niz izazova. “Pridružila sam se tvrtki doslovno dva tjedna prije lockdowna. Novi posao, nepoznat tim i webshop luksuzne kozmetike u trenutku kada ljudi smanjuju troškove – bila sam na rubu da odustanem”, spričala je. No odlučila je ostati, a ta odluka pokazala se ključnom. Danas vodi razvoj FABUspota, omni-channel koncepta koji spaja fizičke trgovine i online prodaju.
FABUspot – više od kupnje
FABUspot je nastao iz rebrandinga Anabella Beauty Spota, s ciljem da kupcu ponudi više od klasične parfumerije. Trgovine su dizajnirane kao prostori iskustva, gdje se uz kupnju proizvoda nude i usluge poput frizerskih i skincare tretmana, manikure i dijagnostike kože.
“Htjeli smo staviti kupca u centar – njegove potrebe i iskustvo, a ne samo brend”, objasnila je Zrinka.
FABUspot danas posluje u Hrvatskoj, BiH, Srbiji, Kosovu i Makedoniji, a do 2030. cilj im je da online čini 30 posto ukupne prodaje. Posebno se ističe rad na izgradnji zajednice: 100.000 pratitelja na društvenim mrežama i 50.000 pretplatnika newslettera pokazatelj su snažne povezanosti s potrošačima.
Trendovi koji mijenjaju industriju
Prema Zrinkinom izlaganju, beauty industrija u 2025. oblikuje se kroz četiri glavna trenda:
- AI i tehnologija – skincare dijagnostika, virtualni try-on, chatbotovi i personalizacija newslettera postaju standard.
- Promjene u ponašanju potrošača – minimalizam, multifunkcionalni proizvodi, održivost i etičnost brendova presudni su za lojalnost novih generacija.
- Retail iskustvo bez granica – seamless spajanje online i offline kanala, po uzoru na Zara model.
- Održivost – refill pakiranja, zero waste koncepti i transparentna komunikacija postaju očekivanje kupaca.
“Ne radi se više samo o prodaji. Ljudi žele osjećaj zajednice, žele vjerovati brendu i njegovim vrijednostima”, poručila je Zrinka.
Regionalne razlike i novi trendovi
Predavanje je otkrilo i koliko su regionalna tržišta različita. Dok u Hrvatskoj influencer marketing donosi sjajne rezultate, u BiH je ključan Facebook oglasni kanal. “Čim se oglas zavrti, efekt se odmah vidi”, pojasnila je.
Što se tiče beauty trendova, 2025. donosi rast kućnih tretmana poput LED maski, eksploziju kategorije niche parfema te naglašeni fokus na njegu tijela.
“Ove godine body care je apsolutni hit. Body is the king“, zaključila je.
Zrinkina priča nije samo poslovni case study, već i lekcija o ustrajnosti. Od odustajanja od farmacije, preko iskustva u eKupi, do izazova pandemije u Orbicu, svaki korak oblikovao je njezin put prema današnjoj poziciji. FABUspot je danas primjer kako inovacija, personalizacija i izgradnja zajednice mogu oblikovati budućnost beauty industrije.
“Kad pogledam unazad, svaki izazov imao je smisla. Beauty industrija se mijenja brže nego ikada, ali upravo u tim promjenama leži naša šansa da rastemo”, poručila je Zrinka Penović Salusinszky.
Cjelokupno predavanje dostupno je članicama.
Foto: Women in Adria