Muris Čeljo: Vrijeme je novac – zato bh. kompanije moraju razumjeti vrijednost SLA ugovora

Na nedavno održanoj konferenciji Women Leadership Transforming Retail Muris Čeljo, direktor kompanije Kodeks d.o.o. Sarajevo, govorio je o važnosti SLA ugovora (Service Level Agreement) i izazovima koje domaće firme imaju u implementaciji ozbiljnih IT rješenja. Kodeks, sa više od 20 godina iskustva u BiH i regionalnom IT tržištu, danas je jedan od lidera u domenu naprednih tehnoloških rješenja, digitalne transformacije i infrastrukturne podrške.

O predavaču

Čeljo je iskusni lider u industriji informacionih tehnologija i usluga sa preko 20 godina iskustva. Trenutno obavlja funkciju generalnog direktora u Kodeks d.o.o. Sarajevo, gdje već više od jedne decenije uspješno vodi kompaniju. Stručnjak je u poslovnom planiranju, upravljanju bazama podataka, Windows serverima, pre-sales aktivnostima i cyber sigurnosti. Njegove vještine u menadžmentu i razvoju poslovanja podržane su diplomom iz inženjerstva sa Cleveland State University. Certificirani je penetration tester, što dodatno potvrđuje njegovo duboko razumijevanje i stručnost u oblasti cyber sigurnosti.

Dobra IT infrastruktura – efikasno poslovanje

Kazao je da SLA nije samo termin za IT sektor – to je osiguranje za vaše poslovanje.

Na samom početku izlaganja, Čeljo je objasnio da pojam SLA-a u regiji još uvijek nije dovoljno shvaćen. “Service Level Agreement je širok koncept. On se ne odnosi samo na održavanje opreme izvan garancije, već na garanciju kontinuiteta poslovanja. U zapadnim sistemima to je standard, kod nas još uvijek egzotika.”

Kazao je da bez pouzdane IT infrastrukture nema ni efikasnog poslovanja, bilo da se radi o web shopovima, cloud servisima ili fiskalnim sistemima. SLA ugovori precizno definišu vrijeme reakcije, vrijeme rješavanja problema, kvalitet usluge i odgovornosti obje strane.

“Downtime vas košta – svaki put”, kaže Čeljo.

@womeninadria

U Kodeksu d.o.o. Sarajevo više od 20 godina rade na velikim projektima digitalne transformacije, a jedan od ključnih elemenata stabilnog poslovanja je SLA (Service Level Agreement). To nije samo “održavanje”, već jasna definicija odgovornosti, vremena reakcije i kvaliteta usluge. U vremenu kada sistemi moraju raditi 24/7, pouzdan IT partner nije luksuz, već potreba. Muris Čeljo, generalni direktor Kodeks d.o.o. Sarajevo bio je govornik naše Konferencije iz oblasti trgovine. #digitalnatransformacija #ITpodrska #SLA #poslovnastabilnost #ITindustrija

♬ original sound – Women in Adria

Prema njegovim riječima, problematika “downtime-a”, odnosno vremena kada sistemi ne funkcionišu, još uvijek se potcjenjuje u velikom broju bh. kompanija. “Ako POS sistemi ne rade u retailu, to je ogroman trošak. Ako ne radi webshop, direktno gubite novac. A najveći problem je što to mnogi shvate tek kad bude kasno”, kazao je.

Naveo je primjer velikog trgovačkog centra u Sarajevu kojem je održavanje ponuđeno za 100 KM mjesečno, da bi nakon nekoliko mjeseci, kada je došlo do zastoja, vlasnik sam priznao da je to “preskupo”. U međuvremenu, štetu su trpili i kupci i uposlenici koji su ručno unosili podatke.

SLA kao alat za jasnu odgovornost i prevenciju problema

SLA ugovori, kako objašnjava Čeljo, daju kompanijama ne samo garanciju usluge, već i mehanizam za nadzor, predikciju kvarova i jasno definisanu odgovornost:

“Kod nas u javnom sektoru često imate situaciju gdje svi bježe od odgovornosti. SLA-om tačno znate ko je odgovoran za koji segment sistema. Nema prebacivanja.”

@womeninadria

U BiH se još uvijek bori sa shvatanjem vrijednosti digitalizacije. Iz Kodeks-a pokušavaju da budu pioniri u segmentu procjene SLA ugovora. Iako tržište nije potpuno svjesno važnosti digitalnih rješenja, oni vide rastući broj preduzeća koji prepoznaju njegovu nužnost. Fokus im je, kako kaže direktor Muris Čeljo, na malim i srednjim firmama, za koje rade potpuno prilagođene i pristupačne usluge, s ciljem da im pruže bezbrižno IT iskustvo. Shvatanje značaja downtime-a i pravilnog održavanja sistema postepeno raste, ali još uvijek ima mnogo prostora za unapređenje svijesti o digitalnoj transformaciji. #digitalizacija #ITrjesenja #SLAugovori #ITodrzavanje #SmallBusiness #digitalnatransformacija #ITinovacije #DowntimePrevention

♬ original sound – Women in Adria

Kodeks, kako tvrdi, ima ugovore sa kompanijama gdje je vrijeme reakcije 15 minuta, a kompletno rješenje problema mora biti završeno za četiri sata – pod prijetnjom penala koji dostižu visoke cifre.

SLA kao “ključ u ruke” rješenje – i za male firme

Čeljo naglašava da SLA ugovori nisu rezervisani samo za velike sisteme. “Mi radimo sa mikro, malim i srednjim preduzećima. Za nekoliko stotina eura mjesečno nudimo kompletnu IT uslugu – nadzor, održavanje, backup, i miran san za menadžment”.

Naveo je kako kompanija Kodeks ulaže značajan napor u edukaciju tržišta. Prije svakog ugovora, rade “sizing”, odnosno procjenu stvarnih potreba i kompleksnosti IT sistema u kompaniji. Cijene se prilagođavaju, ali ono što se ne mijenja jeste filozofija – “worry-free IT” i proaktivna podrška.

Strah od velikih cijena i “SAP trauma”

Jedan od izazova na tržištu, prema njegovim riječima, jeste strah od visokih cijena i loša iskustva s globalnim korporacijama.

“Imate situacije gdje održavanje SAP-a na jednoj javnoj instituciji košta 300.000 KM godišnje. To je van svih normi za naše tržište. Naši ugovori su fleksibilni, realni i prilagođeni bh. kompanijama”, kaže Čeljo.

Na kraju izlaganja, Čeljo je poručio da digitalna transformacija više nije pitanje prestiža, već opstanka na tržištu:

“Nažalost, još uvijek se borimo sa otporima i nerazumijevanjem. No, svijest se mijenja. Imamo sve više klijenata koji znaju da bez stabilnog IT-a – nema ni stabilnog poslovanja.”

Kodeks se pozicionira kao lokalni partner koji razumije tržište, nudi efikasna i transparentna rješenja, i gradi povjerenje u IT podršku koja nije samo “servis”, već i strateški temelj savremenog poslovanja.

Ako vaša kompanija još uvijek ne zna šta znači SLA ugovor, možda je pravo vrijeme da pitate Kodeks. Jer kada vam sistem stane – prekasno je za “tetkinog sina”.

O predavaču: Muris Čeljo je iskusni lider u industriji informacionih tehnologija i usluga sa preko 20 godina iskustva. Trenutno obavlja funkciju generalnog direktora u Kodeks d.o.o. Sarajevo, gdje već više od jedne decenije uspješno vodi kompaniju.

Muris je stručnjak u poslovnom planiranju, upravljanju bazama podataka, Windows serverima, pre-sales aktivnostima i cyber sigurnosti.
Njegove vještine u menadžmentu i razvoju poslovanja podržane su diplomom iz inženjerstva sa Cleveland State University.
Također je certificirani penetration tester, što dodatno potvrđuje njegovo duboko razumijevanje i stručnost u oblasti cyber sigurnosti.

Prije preuzimanja trenutne pozicije, Muris je radio kao IT System Manager u Governance Accountability Project-u i IT Manager u kompaniji DAI, gdje je stekao dragocjeno iskustvo u upravljanju IT resursima i infrastrukturom.

Muris je također certificirani ekspert CDT Verlab Instituta, čiji su stručnjaci uspješno certifikovani od strane Privredne komore Austrije. Oni donose bogato iskustvo i razumijevanje različitih aspekata digitalne transformacije, uključujući upravljanje projektima, analitičke vještine, strategijsko planiranje i implementaciju tehnoloških rješenja. Njihova ekspertiza pruža klijentima sveobuhvatnu podršku u optimizaciji poslovnih procesa i ostvarivanju digitalnih inovacija.

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

Intuicija – Poslovni alat za donošenje odluka

Networking Breakfast u Vitezu otvorio je prostor za unutrašnje uvide, jačanje samopouzdanja i donošenje odluka iz autentične perspektive. Odluke bez priručnika: Gdje logika stane,...