Zrinka Penović Salusinszky: Budućnost beauty industrije je digitalna, održiva i personalizirana

Na nedavno održanom trećem izdanju Women in Adria konferencije za žene u trgovini u BiH, pod nazivom Women Leadership Transforming Retail, Zrinka Penović Salusinszky, area eCommerce Manager za FABUspot (Orbico Hrvatska), održala je predavanje koje je oduševilo publiku na temu Beauty industrija u 2025. – što nas čeka?

Bogato iskustvo

S više od 15 godina iskustva u razvoju webshopova i online strategija, Penović Salusinszky kroz niz praktičnih uvida otvorila je ključne teme kap što su, ulogu umjetne inteligencije, digitalnu transformaciju maloprodaje, promjene u ponašanju potrošača i strategije koje stoje iza brenda FABUspot.

Od improvizacije do jasne strategije

FABUspot je nastao iz preuzimanja fizičkih trgovina koje su ostale bez vlasnika, ali isprva bez vizije. “Tek 2019. rekli smo – ajmo definirati strategiju i napraviti rebranding. Htjeli smo se odmaknuti od tradicionalnih parfumerija koje vrište brendovima i staviti fokus na potrebe kupaca”, istaknula je. Ta odluka je donijela izazove – uključujući gubitak nekih brendova – ali i dugoročni diferencijator na tržištu.

FABUspot danas posluje u pet zemalja regije, s tri webshopa i jasnom OmniChannel strategijom. Offline još uvijek čini većinu prodaje, ali ambicija je jasna – do 2030. online bi trebao nositi barem 30 posto prometa.

AI, personalizacija i nova pravila igre

“AI je već tu, a bit će ga još više”, naglasila je Zrinka. U Zagrebu su već implementirali Lancome kabinu s dijagnostikom kože uz pomoć umjetne inteligencije, a takva rješenja sve češće se integriraju i online. “To više nije znanstvena fantastika – uređaji analiziraju lice i preporučuju proizvode za akne, podočnjake, crvenilo…”.

Personalizacija postaje ključna – od automatiziranih newslettera koji znaju kad vam ponestaje krema, do pametnog remarketinga koji reagira na ponašanje korisnika. “Slanje istog newslettera na bazu od 50.000 ljudi više ne prolazi. Sve je u relevantnosti, tajmingu i kontekstu.”

Eksperiment koji je postao hit

Jedan od primjera marketinške inovacije bio je test s kuponima putem newslettera. “Netko je rekao – ajmo pokušati. Poslali smo dupli kupon – jedan za tebe, jedan za prijatelja. Konverzija je eksplodirala. Odmah smo to stavili u kalendar, jednom kvartalno ide taj kupon”.

FABUspot nije samo mjesto za kupnju – to je beauty iskustvo.

“Otvorili smo studio iznad parfumerije – frizerski salon, skincare kabine, manikura, dijagnostika kože. To je ono po čemu se razlikujemo”, istaknula je. Cilj nije samo prodati proizvod, već izgraditi odnos, zajednicu i povjerenje.

Zrinka ističe kako društvene mreže ne koriste samo za akcije i popuste, već za teme koje su važne ženama – poput mjeseca borbe protiv raka dojke, mentalnog zdravlja ili održivosti. “Ljudi žele pričati o stvarima koje ih zaista zanimaju, ne samo o sniženjima”.

Održivo, inkluzivno, autentično

Trendovi u 2025. donose još jači fokus na održivost, gender-neutral ljepotu i autentične brendove. “Kupci žele znati da proizvod nije testiran na životinjama, da je pakiranje reciklabilno, da iza svega stoji etična priča”. FABUspot već prikuplja staru ambalažu u trgovinama i nudi vouchere za reciklažu, a niš parfemi i multi-use proizvodi postaju sve traženiji.

Beauty industrija u 2025. više nije samo prodaja – to je spoj tehnologije, personalizacije, održivosti i iskustva. Zrinka Penović Salusinszky pokazala je kako izgleda kad se strategija, intuicija i razumijevanje tržišta susretnu u pravom trenutku. FABUspot je danas više od brenda – on je ogledalo budućnosti retaila.

Foto: Women in Adria

Cijela snimka dostupna je članicama Women in Adria networka.

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

Dajana Zildžić, Kodeks: Promjena je neizbježna, a otpornost prema njoj je...

Na Women in Adria konferenciji za poduzetnice u Mostaru, jedan od najinspirativnijih govora došao je od Dajane Zildžić, voditeljice prodaje u IT kompaniji Kodeks...