Kako Vesna Krišto balansira između dva biznisa? Ključ je u uređenom sustavu!

Zasigurno ste već čuli za Didaktik – brend koji se bavi proizvodnjom opreme iz posteljnog programa za djecu te programom za trudnice. Iza cijele priče ponosno stoji Vesna Krišto, vlasnica Didaktik brenda. Ipak, to nije jedina firma na njenom putu. Tu je i B Krug d.o.o. – velika i dinamična proizvodnja i kolektiv sa preko 100 zaposlenika. Zajedno sa suprugom osnivačem, Vesna okuplja mlade i kreativne ljude, njeguje obiteljske vrijednosti i iz petnih se žila trudi da zaposlenici sa osmijehom dolaze na posao, što im i uspijeva. Svoj Didaktik Vesna je „digla na noge“, a kada je firma njezinog supruga prolazila kroz izazovno razdoblje, ona je za svoj uhodani biznis pronašla novu direktoricu, dok ona i muž danas vode njegovu firmu. Vesna nam je ispričala sve o svom brendu, ali i o svom poduzetničkom putu.

Iz četiri ‘poslića’, rodila se ideja za onaj pravi

Davne 2014., kad ste vratila s fakulteta u Splitu, nije znala šta točno želi i treba raditi. Ipak, znala je šta ne želi, i to je bio „sasvim legitiman početak njezinog novog života“. Nije željela otići iz svog rodnog mjesta, napustiti obitelj i poznanike i sama započeti novi život.

„Mala mjesta su uvijek bila moj stil tako da takva ‘priča’ nije išla uz moj lik“, prisjeća se.

Nakon mukotrpnog procesa da u skladu sa svojom strukom dobije pripravnički staž u javnoj upravi, nije trebalo mnogo vremena da uvidi da to ipak nije za nju i da mora biti kreativna i brza ako se želi snaći. Radila je četiri sporedna posla u to vrijeme – kao prevoditeljica, neurofeedback tehničarka, šankerica i čistačica. To su bili njezini izvori prihoda, ali znala je da su to za nju i dalje samo privremene opcije.

U jednom od tih „poslića“ ukazala joj se prilika da izradi materijal koji bi bio koristan u radu sa djecom u razvoju – Didaktička interaktivna knjiga. Danas ima prepoznat brend na BIH tržištu, savršen omjer cijene i kvalitete u proizvodima, pouzdanost u svom djelovanju i povjerenje svojih klijenata.

Didaktičku knjigu više ne proizvode, ali ona je zaslužna za ime njezinog brenda. Proizvode je kreirala na osnovu vlastitog majčinskog iskustva. Kako kaže, bilo joj jako važno da ne rade ništa što osobno ne bi koristila za svoju djecu i za sebe. Nešto što nije funkcionalno, što nije moderno i lijepoga dizajna i gdje proizvodi nisu napravljeni od zdravih materijala i kvalitetno obrađeni.


Pročitajte više: Vesna Krišto: Didaktik je brend koji ukazuje na ljepotu koju isijava majka kad drži svoje dijete


Biti poduzetnica znači koračati usamljeno

Neke je proizvode, primjerice vreću za spavanje, mijenjala i prilagođavala gotovo na sedmičnom nivou. Isprobavala ju je i testirala na svojoj djeci, prala na svim mogućim temperaturama, „uništavala“ ju kroz različite prigode iz stvarnog života sa malom djecom… Sve dok nije isprobala sve moguće situacije. Sve dok nije postala neuništiva, Vesna nije bila zadovoljna. Danas uživa u svemu što je napravila.

„Ne mogu reći da sam danas ondje gdje bih voljela da budem, ali daleko od toga da nisam sretna sa ostvarenim. Učim se živjeti sa svojim poduzetničkim mislima i uskladiti ih sa realnim stanjima“.

Njezin karijerni put nije nimalo bio lagan, kao ni put bilo koje poduzetnice. Kao poduzetnica vjeruje da je zakinuta i ograničena sa društvom u kojem se nalazi, predrasudama i iskrivljenim vrijednostima. Ako žena želi uspjeti u onome što stvara, ona to mora napraviti na uštrb svega, smatra.

„To je jedan usamljeni put, pun nerazumijevanja i osude, ali je u isto vrijeme i baza života koja te uspješno vraća na temeljne i one zaista bitne stavke i vrijednosti u životu“.

Uzajamno povjerenje i poštovanje je njezina naučena vrlina, koju rado i sa velikim uzbuđenjem prenosi na svoju organizaciju. Kao kolektiv ponekad provode više vremena jedni sa drugima nego sa obiteljima.

„Stoga ako nemamo nešto zajedničko što nas veže i energiju koju možemo jedni na druge prenositi, onda ne vrijedi raditi i stvarati nešto što bi trebalo i iza nas ostati“.


Pročitajte više: Lejla Kraljević: ‘Preduzetnici svoju moć trebaju koristiti za stvaranje pozitivnih promjena’


Vlasnica Didaktik brenda: ‘Najveća nagrada su lijepe riječi zaposlenika’

U svemu što radi pronalazi ono što voli i što ju ispunjava. Prenositi znanja i iskustva, gledati transformacije kolega u firmama, koji svakim danom sve više i više napreduju, to je njezin highlight. Kako kaže, nema situacije u životu iz koje čovjek ili žena ne mogu izvući ono najbolje. Samo treba znati proširiti pogled.

U svoj poslovni uspjeh uvijek uključuje i druge ljude jer, kako kaže, bez stvaranja timskog duha i zajedništva u njezinom i njihovom radnom okruženju, ni njezin uspjeh ne bi bio vidljiv. Njezini rezultati govore o njezinom radu, a prava nagrada je veličina poslovanja, ljudi u organizaciji, njihova sreća i zadovoljstvo, funkcionalan sistem u procesu profesionalizacije, zadovoljavajuća radna mjesta i njegovanje ključnih vrijednosti u njezinom upravljanju ljudima i procesima.

„Nema veće nagrade od lijepih riječi zaposlenika o njegovom poduzeću i radnom mjestu“.

Prosjek godina njihovih zaposlenika u B Krug d.o.o. je 32 godine, čime se ponose, a ne smeta im baš ni epitet „najpoželjnijeg poslodavca“. Ponosni su na svo znanje koje su stekli u turbulentnom razdoblju koje ih je snašlo, ali i na činjenicu da uspješno prkose trendu iseljavanja stanovništva iz naših krajeva u zapadne zemlje, tako što imaju zaposlene tri povratničke obitelji koje su prepoznale potencijal razvoja i sigurnosti koju nude u svom malom gradu.

„U ove nepune tri godine Didaktik poslovanja i nepune tri godine pokretanja B Krug proizvodnog pogona, dvoje male djece, naš život je u punoj kondiciji. Priča koju stvaram(o) je itekako vrijedna hvale, ali za nas privatno puna izazova i iskušenja, gdje je potrebno da u ovom procesu paralelno gradimo sebe i vlastito ‘Stanje uma’“, zaključuje vlasnica Didaktik brenda.

Foto: Canva / Privatna arhiva

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

regionalni forum o femicidu

Prvi regionalni forum o femicidu. Pravosuđe teško uči, a anti-rodni pokreti...

U 2023. godini je u zemljama regije zabilježeno više od 50 femicida. Sve ove zemlje imaju slična iskustva, a većina ih bilježi porast broja...