Networking Breakfast na Palama:”Razumijevanje finansijskih izvještaja je temelj profitabilnosti poslovanja”

Još jedan u nizu Networking Breakfastpod nazivom “Ključne stvari za profitabilan biznis”, u organizaciji regionalne mreže za poduzetnice Women in Adria BiH, koji su podržali naši partneri iz Raiffeisen bank BiH, AVIS i Gloria, održan je danas na Jahorini, na Palama, u Hotelu Forest.

Program podrške poduzetnicama Raiffeisen banke predstavljen na Networking Breakfastu na Palama

Jutarnje druženje sa poduzetnicama u prekrasnom zimskom jahorinskom ambijentu na Palama otvorila je naša event managerica Vanja Spaho, i u uvodu je predstavila ciljeve projekta Women in Adria namijenjenog poduzetnicama: “Women in Adria je regionalna poslovna mreža za poduzetnice koja za cilj ima povezivanje i umrežavanje poduzetnica iz regije, iz Hrvatske i BiH. Naš Networking Breakfast je zamišljen kao projekat koji će omogućiti poduzetnicama koje započinju poslovanje i nalaze se u početnoj mikro fazi da pređu na srednji nivo poslovanja kroz podršku koju mi pružamo poduzetnicama putem edukacija, couchinga, te akceleratora za poduzetnice na svim našim regionalnim događajima. Uskoro ćemo predstaviti i Klub žena poduzetnica u BiH, koji će omogućiti našim članicama poduzetnicama iz Hrvatske i BiH da se lakše i jednostavnije umreže i povežu svoje biznise. Nekima od njih će pružiti mogućnost da razmjene međusobna iskustva i prošire svoje biznise u obje zemlje. Već smo imali vrlo uspješna dva slučaja povezivanja naših poduzetnica koje su zahvaljujući našoj regionalnoj saradnji otvorile svoje firme u Hrvatskoj. Nastavljamo i ove godine sa dobrom praksom s terena, gdje smo tokom prošle godine prikupljali važne informacije o stanju našeg BH poduzetničkog tržišta i kroz ovakve regionalne događaje“.

Neven Brezo, branch manager Filijale Raiffeisen banke na Palama upoznao je prisutne poduzetnice sa osnovnim informacijama o poslovnoj mreži Raiffeisen banke sa 90 poslovnica u BiH, od kojih su njihove glavne filijale u Sarajevu, Banjoj Luci, Mostaru, Zenici, Bihaću i Tuzla, s više od 400 mobilnih bankara.

Neven Brezo, Raiffeisen bank BH

SME segment je skraćeno naš segment u kojem se nalaze mala i srednja poduzeća. Mi pokušavamo da pripremimo odgovore na inpute koje dobivamo od vas s terena, počev od transakcijskog poslovanja, internet bankartsva koje je svakodnevica i neizbježno u današnjem digitalnom dobu, te dokumentarnih poslovanja. SME paketi su naši proizvodi pri čijem smo kreiranju slušali naše klijente, pitajući ih u anketema kako bi željeli da izgledaju naši paketi. U ponudi imamo Easy, Medium i Pro paket, a klijenti koji apliciraju u važećoj akciji do 31.12.2023. dobiju 6 mjeseci gartis pakete. Kreditna linija Žene u biznisu nudi posebne pogodnosti, za one žene koje su u upravljačkoj strukturi gdje su više od 50% žene imamo 12 mjeseci gratis pakete. Imamo i MGM uslugu, a to je pogodnost koju dobijete kad preporučite nekoga za poslovanje u našoj banci i onda imate i vi i taj koga ste preporučili 3 mjeseca gratis paket“, rekao je Brezo.

Dobro je znati elemente financijskih izvještaja kako biste zadržali profitabilno poslovanje

Emina Tahirović, partnerica globalne kompanije Mazars koja se bavi revizijom, računovodstvom, poreznim i finansijskim savjetovanjem zajedno sa kolegicom managericom Goranom Vuković održale su predavanje o Finansijskoj inteligenciji i elementima finansijskog poslovanja koji su nužni svakoj poduzetnici. U uvodu svog predavanju Emina je istakla: “U radu sa mnogim kompanijama s kojima smo surađivali pokazalo se da različite upravljačke strukture i rukovodstva firmi imaju različite pristupe računovodstvu firme. Vidjeli smo da uvijek postoji grupa ljudi koji žele da znaju sve o tome, ima i onih koji ne žele ništa o tome da znaju prepuštajući brigu o tome nekome drugom i treći su oni koji žele da uhvate mnogo više znanja koje im može pomoći da lakše donose odluke u poslovanju. Nekome su finansije prirodno sklonije, jer su dobri u matematici, a nekome finansijska inteligencija nije urođena sposobnost, nego skup vještina. I kao bilo koja druga vještina i finansisjka inteligencija se može razviti i može se naučiti, a za one koji su u biznisu je to naravno neophodno kako bi mogli lakše donositi odluke. Naš cilj nam je danas približiti one financijske parametre koji su svima bitni, kako ih bolje razumjeti i koristiti za odlučivanja. Postoji uvijek prepreka za one koji su u upravljačkoj strukturi da nemaju vremena da se bave i finansijskim izvještajima“.

Emina Tahirović i Gorana Vuković

Najvažniji razlozi zašto je bitno da znate čitati financijske izvještaje, kako je Emina istakla, su da biste znali da li ostvarujete dobiti ili gubitak, da možete predvidjeti koliki će vam porez na dobit biti i koliko ćete moći sebi na kraju isplatiti, da biste znali na šta trošite najviše i da li su ti troškovi opravdani i isplativi ili ne, da ih na vrijeme uočite, a također i da znate kolika su vaša potraživanja prema kupcima i kolika su vaša dugovanja prema dobavljačima.

Gorana Vuković je istakla da je važno poznavati neke alate koji nam daju odlične podatke o tome je li neki posao profitabilan ili ne: “Posebno je važno da imate svijest o tome šta znači razlika između priznatih i nepriznatih troškova, i šta znači kad imate trošak koji nije dokumentovan i šta to na koncu znači, jer u bilansu uspjeha to će povećati osnovicu poreza i platićete više poreza na kraju godine. Cilj je dakle uvijek voditi urednu evidenciju, pogotovo kod manjih biznisa, jer će vam sve to smanjiti razliku između prihoda i rashoda i u konačnici ćete platiti manje poreza“.

Emina je istakla da je bilans uspjeha možda i najvažniji finansijski izvještaj koji u vrlo kratkom vremenu može dati odličnu “krvnu sliku” preduzeća, jer predstavlja pokazatelj solventnosti, likvidnosti i profitabilnosti firme. Dodale su šta sve Bilans stanja, Aktiva i Pasiva sadrže, koje su to klase unutar bilansa stanja i kakve elemente one u sebi sadrže, odnosno na koje se troškove odnose.

Bio je ovo vrlo temeljan prikaz financijskih elemenata koji su ključni segmenti finacijskog poslovanja koje bi trebale poznavati poduzetnice kako bi u svakom trenutku znale da li je posao kojim se bave profitabilan ili ne i da li ga obavljaju efikasno ili ne.

Nelojalna konkurencija i prevelika davanja prema državi su najveći problemi poduzetnica

Na današnjem Networking Breakfastu s nekim od učesnica, poduzetnica, smo razgovarali i o njihovim problemima u poslovanju i načinu na koji održavaju profitabilnost svog biznisa. Jedna od učesnica bila je i Mira Vuković, vlasnica firme Mibos doo, koja se bavi maloprodajom odjeće i obuće, sa četiri maloprodajna objekta na Palama, na Sumbulovcu, Istočnom Sarajevu i Foči.

Mira Vuković, Mibos doo

U ovom trenutku, nevezano i za posljedice nakon Covid 19 pandemije, vrlo je teško poslovati. Tržni lanci su nam mnogo naškodili, smanjen nam je promet. Konkretno, imate recimo Bingo koji ima u ponudi sve, i ulje i brašno, i krevet i sto, i odjeću, obuću i nelojalna su nam konkurencija. U Evropi to nije takav slučaj, ne možete držati baš sve u jednom prostoru, i gaće i čarape i hranu i poljoprivredne potrepštine. A ja u svoje objekte ne mogu ubaciti sve to što oni mogu, ni voće ni povrće ni bilo šta drugo, jer sam specijalizirana samo za prodaju odjeće. Općenito nam nije lako, jer je promet sve manji, obaveze sve veće i ako radite kako valja i plaćate sve što država traži vaša je dobit sve manja“, navela je Mira.

Marika Ćosić je direktorica i vlasnica kompanije MONTING doo iz Pala, koja se bavi proizvodnjom protivpožarnih i protuprovalnih, te protivdimnih vrata, stubišnom, balkonskom i vanjskim ogradama.

Marika Žosić, Monting doo

Troškovi poslovanja su jako poskupili, a nelojalna konkurencija i uvoz neadekvatne sirovine s kojima druge firme nama obaraju cijenu i gubitak radne snage, mašinaca, varioca, bravara, mašinskih inžinjera su naši najveći izazovi u ovim turbulentnim vremenima. Mi ne možemo parirati platama sa Zapada za naše mašinske inžinjere i postavljamo cijenu njihovog rada tako da im nije interesantno otići u Sloveniju raditi, a ako su već naumili da idu dalje na Zapad mi smo tu nažalost nemoćni i s tim tržištima se ne možemo boriti. Mi mamo stalne kupce i stalni servis koji nudimo i to su naši najveći aduti. Međutim, i pored toga održati profitabilnost na tržištu danas nije nimalo lako“, otkrila nam je Marika.

U divnom, zimskom ambijentu planine Jahorine, u Hotelu Forest, današnji Networking Breakfast na Palama bio je izvanredna prilika za susret poduzetnica sa našim financijskim eksperticama iz Markarta, budućeg Mazaarsa, i da se podsjete na sve one važne elemente financijskih izvještaja koje je nužno poznavati kako biste osigurali profitabilno i u konačnici efikasno poslovanje.

Photo: Women in Adria

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE VIŠE

unaprjeđivanje radnika

Zvijezda je rođena! Ili možda ipak nije?

Ima onaj jedan koji je odličan. Kako god ga baciš, dočeka se na noge. Omiljen u timu, omiljen kod klijenata. Kad treba fakin je,...