Umežavanje žena poduzetnica je ključni faktor za uspjeh

Poslovnim ženama umrežavanje često biva vrlo nezgodna pojava. Za neke umrežavanje predstavlja sliku prostorije pune ljudi u odijelima koji razmjenjuju vizit kartice. Drugima bi to moglo biti situacija kad tražite od nekoga da učini nešto za vas, što za mnoge žene može biti vrlo neugodno.

Najbolja stvar koju Nency Aichholz, www.entrepreneur.com, savjetuje da možete učiniti, kada je nešto što je neophodno i ključno za uspjeh neugodno, jeste da to preoblikujete. Umrežavanje nije ništa drugo do izgradnja odnosa s ljudima koji vam mogu pomoći i ljudima kojima vi možete pomoći. Problem riješen, zar ne? Žene vole da pomažu drugima…ali to traženje pomoći od drugih nije uvijek ugodno za mnoge žene. Zašto? Zato što smo sklone da budemo društvene i komunikativne, ali se ne osjećamo ugodno da definišemo ono što nam je prirodno. Koje je rješenje?

Izgradite odnose s drugima prije nego što trebate od njih zatražiti pomoć. U trenutku kada trebate postaviti pitanje da vam pomognu, već ste ranije uspostavili povjerenje, pouzdanost i postali ste poznati— sve što vam je potrebno kad trebate nešto zatražiti i primiti.

Muškarci lakše grade međusobne odnose i dobivaju veće kredite 

Kada je u pitanju finansiranje start up-a i malih preduzeća često se dešava da muškarci odu odigrati partiju golfa i vraćaju se kući s čekom. S druge strane, mnoge žene osnivačice start up-a investitori odbiju još u ranoj fazi. Ako pogledate statistiku, čini se da se ovaj scenario odigrava širom USA, ali i svijeta.

Na primjer, u kreditiranju u Udruženju malih preduzeća (Small Business Association SBA), 72 % kredita ide muškarcima, a muškarci općenito primaju veće kredite od žena. Međutim, ono što treba znati je da se izgradnja prijateljskih odnosa između naših muških kolega obično odvijala već dosta dugo odranije. 

Kada se pojavi potreba za pomoći u financiranju novog poslovnog poduhvata i kada se postavi pitanje vezano za financijsku pomoć, ispostavi se da je veza između dvojice muškaraca nastala nekoliko mjeseci ili čak godina ranije. Muškarci često zajedno igraju golf, fudbal, tenis, košarku, trče skupa maratone, voze biciklo… Dakle, kada oko devetnaeste rupe na golfu neko traži pola miliona dolara, glavnina teškog dijela posla je već obavljena. Pritome osoba kojoj se postavlja pitanje već zna da može vjerovati osobi koja joj je uputila zahtjev. Oni koji trebaju dati novce već znaju ponešto o tom poslovnom poduhvatu i znaju da će im novac biti vraćeni ili otplatom kredita ili kroz dionice. Osoba koja traži novac već je ranije dokazala da može biti osoba od povjerenja u koju se isplati ulagati ili posuditi joj novac. Investitori će napraviti sljedeći korak i povezivaće vas s drugim investitorima ili pomoći u podršci poslovanju na neki drugi način.

Gradite odnose s ljudima oko vas

Žene mogu samo sanjati da mogu izgraditi ovakve odnose traženja i dobivanja investicija. Ali čim se u razgovoru pomene riječ umrežavanje, naš interni ženski radar počinje treptati lampicama upozorenja. Ako želite razgovarati sa ženama o “ženskim” odnosima svim srcem ćemo spremno uroniti u taj razgovor. 

Dakle, u čemu je razlika između umrežavanja muškaraca i umrežavanja žena? Nikakva zapravo, osim značenja tih riječi. 

Razmislite o ljudima koji vam nisu bliski prijatelji ili bliža porodica. Recimo frizeri, vaši fitnes treneri, roditelji prijatelja vaše djece, učitelji, prijatelji iz srednje škole čije uspješne karijere primjećujete na društvenim mrežama itd. Razmislite o vašim odnosima s njima – možda udaljenim, ali ipak odnosima. Sada zamislite da zamolite bilo koga od tih ljudi da vam da preporuku za nekoga. Na primjer, kojeg bankara su koristili kada su otvarali svoj salon ili svoj biznis? 

Jednom kada izgradite samopouzdanje da postavljate ovakva pitanja, onda će jedna stvar jednostavno voditi drugoj i sastaćete se s bankarom. Kada vas oni upoznaju i shvate vaše poslovne potrebe, biće spremni da vam pomognu i budu sigurni da ste spremni za finansiranje kada vam ono zatreba.

Pojednostavljeno, umrežavanje bi trebalo biti proces u kojem ljudi koji su povezani sa novcem koji vam može zatrebati rano primijete vaše poslovanje. Naravno, nije uvijek sve u novcu. Ponekad će vam trebati i druge stvari kako biste povećali svoje poslovanje. Recimo, nekretnine u novom dijelu grada, stručnjak za izgradnju vašeg tima, pravna podrška, odličan knjigovođa… Umrežavanje (odnosno izgradnja odnosa) će vas dovesti u poziciju da tražite od pravih ljudi ono što vam treba. Zamislite to ovako: prijatelj sa fakulteta otvara posao u vašoj zajednici i na društvenim mrežama kaže da vaš posao izgleda tako fascinantno! I ja sam tek započeo posao. Hoćeš li imati vremena da popijemo kafu i podijeliš svoja iskustva sa mnom? Naravno, rekli biste da, i veza je uspostavljena. Ovakav pristup nećete osjećati kao unaprijed osmišljeno umrežavanje. Što više to radite, to biva prirodni ciklus u kojem ja pomažem tebi, a ti si spreman/a pomoći meni.

Iskoristite prilike za umrežavanje sa ženama

“Budući da muškarci već stoljećima grade svoje kontakte kroz neformalna druženja kojima ženama nisu dostupna, žene trebaju iskoristiti prilike za networking s drugim ženama. Women in Adria je počela s Networking breakfastom, jutarnjim eventom koji više odgovara ženama od druženja nakon posla zbog obiteljskih obaveza. Tijekom vremena razvili smo i mnoge druge evente, poput Health&wellness day-a koji se održava subotom poslijepodne, još jedna odlična prilika za umrežavanje i edukaciju, a ne uzima cijeli vikend. Naravno, ne propustiti i prilike za umrežavanje s muškarcima” istaknula je Ivana Matić, direktorica Women in Adria.

Dakle, nastojte preoblikovati ovaj neugodan osjećaj umrežavanja, izađite i gradite odnose među vašim poznanicima, prijateljima, suradnicima, poslovnim partnerima. Kada postanete nova uspješna poslovna priča u gradu, svi će htjeti da se povežu s vama!

Photo: Unsplash, Women in Adria

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

Adna Džananović Konzum BiH

Adna Džananović: Neke stvari moramo ‘pustiti’ kako bismo ispunili veći cilj

Neke stvari moramo 'pustiti' kako bismo ispunili veći cilj. Kaže tako Adna Džananović, Voditeljica Odjela kontrole kvalitete i standarda u Službi korporativne sigurnosti Konzuma...