Žensko liderstvo u trgovini: Snaga inovacija i izazova

Liderstvo nije samo o tome šta radite, već i o tome kako inspirišete druge da krenu za vama!

Ova snažna poruka bila je temelj treće po redu konferencije Women Leadership Transforming Retail, koja je 15. maja 2025. godine bila održana u Sarajevu. Okupile su se žene iz različitih sektora trgovine, koje su podijelile svoja iskustva, izazove i strategije koje su ih dovele do vodećih pozicija.

Konferencija je bila više od poslovnog skupa. Bila je to prilika za stvaranje novog vala ženske podrške u industriji, poticanje inovacija i unapređenje liderstva u maloprodaji, veleprodaji i e-commerceu.

Žensko liderstvo u FMCG industriji: Ključ uspjeha kroz timsku saradnju i strateške projekte

Latica Ivanišević Krasnić, Direktorica transformacije, Nomad Foods Adriatics je održala inspirativno predavanje o vođenju kroz promjene u svijetu koji sve više nalikuje “VUCA” okruženju – nestabilnom, nesigurnom, složenom i dvosmislenom. Kroz osobne i poslovne primjere, od obiteljskih putovanja do lansiranja proizvoda pod velikim pritiskom, pokazala je koliko je važno imati viziju, ali i fleksibilnost u njenoj realizaciji. Istaknula je da promjene nisu prirodne većini ljudi, te da je uloga lidera aktivno voditi tim kroz nesigurnost – kroz komunikaciju, uključivanje i razumijevanje. Ključ uspjeha, naglasila je, leži u scenarijskom planiranju, empatiji i zajedničkom donošenju odluka koje potiču osjećaj pripadnosti i odgovornosti.

Spajanje tradicije s tehnologijom za budućnost trgovine

O izazovima digitalne transformacije i e-commerce sektora, posebno u kontekstu adriatic regije govorila je Zrinka Penović Salusinszky, Area eCommerce Manager za FABUspot (Orbico Hrvatska). Istakla je da je razvijanje omnichannel pristupa ključno za uspjeh na tržištu, te je podijelila primjere iz svog iskustva u Orbicu, gdje je vodila razvoj FABUspot-a, popularnog online webshopa. Zrinka je upozorila na važnost prilagodbe kupovnim navikama potrošača u eri brze digitalizacije, te je predstavila nekoliko inovativnih strategija za izgradnju online zajednica i poslovnih modela koji spajaju tradicionalnu trgovinu s digitalnim iskustvom.

Sigurnost u digitalnom poslovanju: Zašto je SLA procedura ključna za zaštitu podataka

Muris Čeljo, generalni direktor Kodeks d.o.o. Sarajevo u svom je izlaganju govorio o izuzetno važnoj, a često zanemarenoj temi – SLA (Service Level Agreement) proceduri zaštite i njenoj ulozi u digitalnom poslovanju. Objasnio je kako jasno definisani standardi u pružanju IT usluga predstavljaju temelj sigurnog i efikasnog poslovanja, naročito u maloprodaji i e-commerceu, gdje je sve više osjetljivih korisničkih podataka u opticaju.

Istakao je da SLA ne predstavlja samo tehnički dokument, već ugovor povjerenja između klijenta i pružatelja usluge. Njegova pravilna implementacija znači da su svi procesi, od odgovora na sigurnosne incidente, preko upravljanja rizicima, do kontrole pristupa, unaprijed dogovoreni i mjerljivi.

U vremenu sve češćih cyber prijetnji, Muris je naglasio kako kompanije koje ozbiljno pristupaju SLA procedurama ne samo da štite svoje korisnike, već i grade reputaciju pouzdanosti i transparentnosti. Dodao je i da ovakvi protokoli nisu rezervisani samo za velike korporacije već da i male i srednje firme moraju ulagati u edukaciju i pravilnu implementaciju sigurnosnih standarda kako bi opstale na tržištu.

Porodični biznisi: Gdje se srce poslovanja prenosi s generacije na generaciju

U okviru panel diskusije o ulozi žena u porodičnim kompanijama, Sedina Memagić i Ivana Frančić Šarlija podijelile su svoja iskustva o tome kako emocija, predanost i međugeneracijska povezanost čine temelj dugoročnog uspjeha takvih firmi.

Sedina Memagić, članica Uprave i direktorica razvoja i inovacija u kompaniji Alma Ras, govorila je o tome kako se kroz snažnu emocionalnu povezanost sa zaposlenicima, ali i kroz priče utkane u svaki proizvod, gradi autentična veza s kupcima. Njeno izlaganje naglasilo je važnost stvaranja pozitivne, podržavajuće organizacijske kulture u kojoj su ljudi i njihova svakodnevna posvećenost, najveća snaga.

Ivana Frančić Šarlija iz UTD Best d.o.o., takođe aktivna u porodičnom biznisu, fokusirala se na važnost dobrog financijskog upravljanja kao temelja stabilnosti i rasta. Kroz godine rada u korporativnim i bankarskim strukturama, Ivana je u porodičnu firmu unijela strateški pristup kontrolingu i mentorstvu, pokazujući kako se profesionalni standardi mogu uspješno uklopiti u toplinu i fleksibilnost porodičnog poslovnog okruženja. Naglasila je važnost međusobne podrške i edukacije unutar tima, kao i otvorenosti prema učenju, čak i kada dolazi iz vlastite porodice.

Obje panelistice su se složile da je porodični biznis mnogo više od ekonomske jedinice – on je prostor međusobnog povjerenja, prenosa znanja, ali i izazova koje zajedno treba savladavati. Njihove priče poslužile su kao snažan podsjetnik da se u porodičnim firmama uspjeh ne mjeri samo brojkama, već i ljudima koji iza njih stoje.

Motivacija je iskra, disciplina je snaga koja te nosi

Predavanje Amre Skrobo-Berberović donijelo je drugačiji pogled na široko prihvaćenu ideju da je motivacija glavni pokretač uspjeha. Kroz kombinaciju znanstvenih uvida i inspiracije strip-junacima, Amra je razotkrila nestalnu prirodu motivacije, te je istakla disciplinu kao ključni alat za postizanje dugoročnih ciljeva i otpornosti. Umjesto oslanjanja na prolazne nalete inspiracije, saznali smo kako svakodnevne navike, osobne vrijednosti i jasno definisan identitet mogu potaknuti dosljednu akciju, čak i kada je najteže.

Novi horizonti za uspjeh, saradnju i inovaciju

Konferencija Women Leadership Transforming Retail bila je nevjerojatna prilika za sve prisutne da iz prve ruke saznaju kako žene u različitim industrijama transformiraju tržište, prevladavaju izazove i uspješno kreiraju nove poslovne modele.

Svaka od govornica podijelila je svoje jedinstvene uvide, motivirajući sve prisutne da nastave raditi na svom profesionalnom razvoju i da neprestano nastoje osnažiti druge žene u poslovnom svijetu. Kroz praktične savjete, inspirativne priče i prednosti ženske saradnje, konferencija je dala jasnu poruku: budućnost trgovinske industrije pripada ženama koje su spremne voditi, inovirati i oblikovati svijet prema svojim vrijednostima.

Sponzori Konferencije: AVIS i KODEKS

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

BiH bi ove godine mogla postati članica jedinstvenog područja plaćanja u...

Bosna i Hercegovina nije dio jedinstvenog područja plaćanja u eurima (SEPA), ali to bi se moglo uskoro promijeniti. Kada to postane, euro neće biti...