Mi sve znamo

Temelj svake uspješne organizacije je znanje. Da, kapital. Da, ljudi, Da, mašine. Da, marketing strategije. Da, sve. Ali uzalud je sve ako znanja nema. Dobro je što znanja ipak ima ili se misli da ga ima. Kada ga ima – to je sjajno. Kada se samo misli da ga ima – pa, vrijeme brzo pokaže da li je to dobro ili ne.

Realno je da znanja ipak ima, jer da ga nema ne bi bilo ni biznisa ni uspjeha. Također, realno je i da se u to postojeće znanje prilično uljulja, pa se ne razvija. Realno je i da pojedinci misle da sve znaju i to se prihvata. Isto tako, realno je i da neki drugi pojedinci stanu na jednom nivou znanja i dalje ne idu – što zbog vlastite želje, što zbog okolnosti, što zbog – pa niko to ne traži od njih. Sve legitimni razlozi.

Zašto je znanje temelj organizacije

Oko nivoa znanja počesto zna biti maglovito. Neko negdje je okvirno procijenio da onaj drugi nešto zna ili ne zna. Ili nije procijenio, nego jednostavno ima osjećaj. A logično je da ima osjećaj i da tome treba vjerovati, jer je to jednostavno tako. Talentovan za osjećaj.

I kad god se ova tema samo zagrebe, prvo što se izgovori je – mi sve znamo. Sve i sve. Što je odlično i pozdravljam, ako je tako. Obično se pokaže da nije.

Pa to sa znanjem bude jedna šarena priča i neiskorišteni potencijal za mnogo toga – od rasta produktivnosti, preko podizanja efikasnosti do motivisanih zaposlenih.

Tako ozbiljna stvar kao što je organizacijsko znanje, ne smije ostati šarena, nego postavljena transparentno, smisleno i poticajno.

Prvo – definišite šta vam je znanje na nivou organizacije, a onda za svako radno mjesto. Jer ako se bavite prodajom ili distribucijom – pa morate znati prodavati i distiribuirati. U cijelom procesu, svako radno mjesto ima svoje uloge, zadatke, ciljeve. Kako će ih isporučiti, ako nema znanja ili ako su ona djelimična. Pa isto tako – nikako ili djelimično. A, to ne želite. Budite realni u definisanju. Realno postavljajte kompetencije. Primjera radi, viljuškaristi koji upravlja viljuškarom po cijele dane ne treba znanje o leadershipu ili budžetiranju. Ali mu treba znanje o upravljanju viljuškarom ili šta kada se isti pokvari. Da ne dužim dalje, vjerujem da je jasno.


Pročitajte više: Znam ja kako ti je…


Kako izmjeriti znanje

Drugo – izmjerite. Da vidite kako stvarno stojite sa znanjem. U ovom dijelu nema mjesta deluzijama ili napaćenom egu, a pogotovo ne nikakvim osjećajima. Taj talenat usmjeriti na drugu stranu, ovdje se bavimo jasnim i mjerljivim činjenicama. I sasvim je ok da se ispostavi da neko ko jako dugo radi ima neki srednji nivo znanja. Ili neko ko je „juče došao“ pokaže jako dobre rezultate i veći nivo znanja od starosjedilaca. To nije platforma da ove prve zaganjate ili kaznite, niti ove druge dižete u nebesa. To je infomacija koja će vam pomoći. Iskulirajte se.

Treće – popravite. Jasno i taransparentno znate kako stojite i gdje je ko sa znanjem. I to je stvarno sjajno. Sada napravite plan kako ćete znanja unaprijediti, razvijati, nadograditi ili šta je već potrebno. Ne izmišljate ništa novo, nego po onome što ste propisali planirate razvoj. Ko uči, od koga, šta, kako, do kada, kako ćemo provjeriti da li je učenje bilo uspješno? Sve to lijepo stavite u plan i čarolija počinje, a znanje raste. I produktivnost i efikasnost i zadovoljstvo i sreća i sve.

Naravno, usput će se pojaviti hiljadu jedna prepreka, problem, tornado i ono što se obično desi kad sve lijepo isplanirate. Ne dajte se, budite dosljedni. Podsjetite se zašto to radite – da bi vam bilo bolje. I ne odustajte.

Isto tako, očekivati je i mini pobune i najave štrajkova, odbijanje da se radi i komentarisanje toliko da više vremena ode na trač partije bilo šta drugo. 

Ključ svega: iskomunicirajte

Kada se dobro pripremite, ljudima sve jasno i unaprijed iskomunicirate, objasnite koji su benefiti za njih (npr. ako raste nivo kompetencija raste i plata) i vodite proces, ne ispuštajte ga iz ruku. E, onda iako se pojavi ovaj neki nemili štrajkač, tim se pobrine za njega i vrati ga na kolosjek. Ako se i ne vrati na pravi put, onda ima onaj izlazni put.

The time is now, nemate šta čekati – počnite sa gradnjom i razvojem znanja. Ako hoćete progres i nastavak rada i u budućnosti.

Ako nećete, pa onda nemojte, ionako sve znate.

Autorica: Enisa Selmanović Salkić, direktorica i vlasnica tvrtke Consultor

Foto: Canva / Privatni arhiv

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

Adna Džananović Konzum BiH

Adna Džananović: Neke stvari moramo ‘pustiti’ kako bismo ispunili veći cilj

Neke stvari moramo 'pustiti' kako bismo ispunili veći cilj. Kaže tako Adna Džananović, Voditeljica Odjela kontrole kvalitete i standarda u Službi korporativne sigurnosti Konzuma...