Zorica Tasovac: Kako je strast prema farmaciji izgradila trajnu poslovnu priču

Na konferenciji za poduzetnice održanoj u Mostaru, magistra farmacije Zorica Tasovac iz Trebinja podijelila je svoju inspirativnu poduzetničku priču o tome kako je iz ljubavi prema farmaciji izgradila firmu koja danas zapošljava više od 30 zaposlenih i djeluje na tri lokacije.

Kad je 1996. godine otvorila svoju prvu apoteku u Trebinju, Zorica nije imala ni startni kapital ni poslovnu infrastrukturu. Imala je samo znanje, viziju i ogromnu ljubav prema farmaciji. Upravo ta ljubav postala je nit vodilja cijele njene poduzetničke priče. Danas je vlasnica ZU Belladonna, mreže od sedam apoteka koje djeluju u Trebinju, Ljubinju i Bileći, i zapošljava više od 30 zaposlenih, većinom žena.

Od samih početaka željela je da njen rad ima širi smisao, a to je da farmacija ne bude samo posao, već prostor povjerenja, stručnosti i ljudske podrške. Bila je među rijetkima koji su na početku rada uveli jasne interne procedure, pisala je opise poslova kada to još nije bio standard, a među prvima je uklonila stakla u apotekama kako bi otvorila komunikaciju s pacijentima. Za nju, svaki lijek ima vrijednost, a svaki korisnik zaslužuje ljudski pristup.

Uloga u stručnim tijelima i postavljanje standarda

Zorica nije ostala samo na lokalnoj razini. Krajem 90-ih, u vrijeme kada su apoteke u malim sredinama još uvijek radile u izazovnim uvjetima, predstavnik Svjetske farmaceutske organizacije prepoznao je njenu energiju i angažirao je u izradi “Profesionalnih ciljeva dobre apotekarske prakse”. Kasnije je sudjelovala i u kreiranju vodiča za certifikaciju apoteka.

Kroz ta iskustva dobila je širu sliku o farmaceutskoj struci i značaju kvalitetnog upravljanja.

“Tek tada sam shvatila koliko toga zapravo ne znam, jer znanje nije samo u lijekovima, već i u načinu na koji vodiš tim, komuniciraš i stvaraš sistem”, prisjetila se.

Tim koji ostaje i gradi

Jedna od vrijednosti na koju je iznimno ponosna jeste činjenica da zaposlenici Belladonne ne napuštaju firmu.

“Nikad se nije dogodilo da neko ode u konkurenciju”, ističe. Većina farmaceutskih tehničara koji rade u apoteci su visokoobrazovani i nisu imali priliku raditi, a Belladonna im je otvorila vrata i ponudila rast.

Zorica vjeruje u važnost edukacije i kontinuiranog razvoja, te nudi besplatne online edukacije, jer, kako kaže, “moramo raditi na tome da osvijestimo koliko je farmacija divna profesija”.

Obiteljski biznis s jasnom budućnošću

U posljednjih nekoliko godina, sve veći dio poslovanja preuzima njena kći Milica, koja je takođe magistrica farmacije.

“Velika mi je podrška. Ja se sve više povlačim iz operativnog dijela i provodim vrijeme s unucima, a ona vodi marketing i nove projekte”, kaže Zorica. I sin je ostao u Trebinju i pomaže obiteljski posao, pa Belladonna i u tom smislu ostaje čvrsto ukorijenjena u zajednici.

Kako kaže, bez cijele porodice i kolegica i kolega koji su dugi niz godina s njom, uspjeh ne bi bio postignut i ne bi ovoliko trajali.

Vjera u smisao i dugoročne vrijednosti

Iako su joj se nekada otvarale prilike da ode iz zemlje, Zorica je ostala u Trebinju, jer vjeruje da i u manjoj sredini može stvarati velike stvari.

“Mi nismo gradili firmu za jedan dan. Htjeli smo trajati. Nije poenta u brzom profitu, nego u tome da te ljudi prepoznaju i cijene i za 20 godina.”

Danas, kad se osvrne na svoj put, najviše joj znače trenuci s pacijentima.

“Kažu mi: ‘Daj mi ono što si mi prošli put dala’, a ja se ni ne sjećam što je to bilo, ali znam da sam napravila rezultat i pomogla pacijentu”.

Zorica Tasovac je primjer liderice koja u poslu traži smisao, u znanju vidi moć, a u ljudima budućnost. I zato Belladonna nije samo mreža apoteka. To je priča o ljubavi, trajanju i zajedništvu.

Photo: Women in Adria BiH

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE VIŠE