5 poduzetničih grešaka koje žene rade u svom biznisu

U bugarskoj je metropoli 25. i 26. travnja održana konferencija Business Lady Excellence, najveća konferencija ovakvog tipa na Balkanu. Ova je dvodnevna konferencija ugostila izvrsne govornice i stručnjakinje koje su svojim djelovanjem pokazale koliko daleko žene mogu dogurati. Konferenciju je ugostio Grand Hotel Millenium Sofia, a osim konferencije, omogućeno je bilo i sudjelovanje na radionicama na kojima se učio koristiti SAP. Među govornicama ove konferencije bila je i naša osnivačica Ivana Matić koje je podijelila 5 stvari koje bi žene u poduzetništvu trebale raditi bolje, odnosno poduzetničke greške koje bi trebale izbjeći. 

U poduzetništvo ulazite zbog balansa, a ne poslovne prilike 

Mnogi se odlučuju za poduzetništvo očekujući da će im balansirati privatni i poslovni život biti lakše. Upravo je zato Matić pokrenula Women in Adria u doba porodiljnog. Očekivala je spojiti ugodno s korisnim, no na kraju je porodiljni ‘progutao’ posao. Iako je radila doslovce cijeli dan, taj rad nije bio efikasan. U prijevodu, tog željenog balansa uopće nije bilo, a ispaštala je emocionalno i financijski. 

Zato se žene često i vraćaju u korporativni svijet – balans im je bio puno bolji. „I to je sasvim u redu, ne moraju svi biti poduzetnici.“ 

No, ako se držite poduzetništva, balans ne može biti prioritet. Činjenica je da je pandemija mnogo toga promijenila, te je postići balans privatnog i poslovnog života lakše nego ikad. Možete bez problema pronaći posao koji vam omogućava fleksibilno radno vrijeme. Ali za ulazak u poduzetništvo glavni bi vam poticaj trebao biti dobra poslovna prilika.

„Nadam se da će žene pokrenuti posao jer vide priliku i žele je iskoristiti,“ rekla je Matić. „Ne treba nam 50% tvrtki u vlasništvu žena ako će biti samozaposlene ili zapošljavati 1-2 osobe. Muškarci od početka razmišljaju na veliko.“ 

Cilj bi trebao biti poslovni rast, a rast na pravi način donosi zaradu i zadovoljstvo. Ako ste u biznisu, a zarađujete manje nego da radite za nekog drugog, onda ili još uvijek ulažete u biznis što je u redu, ili u nečem griješite. U biznisu smo da bi ostvarile svoje ambicije i bile zadovoljne privatno i poslovno. Ako to nije slučaj onda imamo hobi. Neke samozaposlene poduzetnice odlično zarađuju, ne žele dalje rasti i to je u redu. Ali one su manjina, većina samozaposlenih poduzetnica zarađuje manje nego da radi za nekog drugog. Veličina nije garancija profitabilnosti, ali više resursa, ako su dobro posloženi daje dobru bazu za profitabilnost. 

Upravo tome služi naš Akcelerator namijenjen poduzetnicama koje već imaju zaposlenike i Inkubator namijenjen samozaposlenim poduzetnicama. 


Pročitajte više: Naša osnivačica Ivana Matić održala predavanje o relationship marketingu


Nemate standarde i procedure 

Morate biti CEO koji radi na razvoju poslovanja, a ne u operacijama. Mnogi odlaze iz korporacija kako bi izbjegli pravila i procedure, no činjenica je da su one nužne za održavanje poslovanja. 

„Bez njih nastaje kaos,“ rekla je Matić. Ako uredno implementirate standarde i procedure, na pravom ste putu da postanete CEO koji se istinski fokusira na rast i razvoj poslovanja. Mnogi poduzetnici griješe time što se fokusiraju na operativne poslove, zbog čega stagniraju. Operativu prepustite zaposlenicima. 

Ne pričate o svojim uspjesima 

Iako je skromnost vrlina, u poslovnom svijetu za nju nema mjesta. Koristite svaku priliku koju možete da govorite o svojim postignućima i da se pozicionirate kao stručnjakinja u svojem području. Žene se boje ispasti bahate i hvalisave, no nitko neće znati što ste postigli ako o tome šutite. Budite otvoreni. 

Women in Adria upravo zato već 8 godina dodjeljuje nagrade najboljim poduzetnicama. Same se obično niti ne žele prijaviti za nagradu, te ih je potrebno ‘pogurnuti,’ odnosno kontaktirati i reći im da su nominirane i da se prijave i sudjeluju u projektu ore o sebi. 

„Kažemo im da su nominirane i da ispune prijavnicu. Muškarci, s druge strane, se puno češće prijavljuju za nagrade, a ako je i ne dobiju, nisu obeshrabreni. Prijavit će se opet.“ 


Pročitajte više: Ana Keglović Horvat o donošenju odluka: Prepreke na putu su naši učitelji


I ona je sama u razgovoru znala reći da radi ‘ok.’ To je rekla i za prošlu godinu, unatoč tomu što je jako dobro znala da se te godine njezino poslovanje proširilo na novo tržište i implementiralo nova rješenja koja će pomoći u daljnjem rastu.  

„A to nije ok, to je super,“ rekla je Matić i dodala kako je sama činjenica da ste iz ničega izgradile svoj biznis i više nego samo ‘ok.’ 

Vaša vizija jednostavno nije jasna i ne živite ju 

Ne samo što morate imati jasnu viziju, trebate se ponašati kao da ste do cilja već došli. 

„Ako nemate viziju svojeg poslovanja i ako ne vidite sebe u toj viziji, ništa od toga,“ direktna je. To je, ističe, naučila upravo od Ane Keglović-Horvat, koja je također bila govornica na konferenciji. „Morate se zamisliti tamo gdje želite biti.“ Idealna prilika za poraditi na mindsetu je naša radionica 12.5: Growth mindset

Način razmišljanja je moćan, a ako se ponašate kao da ste postigle što želite, cijelom ćete svojem projektu pristupati drugačije i ozbiljnije. Drugim riječima, vaše će vas razmišljanje potaknuti na akciju. 


Pročitajte više: Umrežavanje poduzetnica je ključni faktor za uspjeh


Ne gradite poslovnu mrežu – pogotovo žensku 

Kad su u pitanju poslovne mreže, one su više od sredstva za poslovni razvoj. U pitanju je zajednica ljudi koji vas razumiju

„Muškarci će se nakon posla družiti i na tim druženjima donositi poslovne odluke. Žene su iz toga uključene,“ pojasnila je. „Zato se moramo uključivati upravo u ženske mreže.“ 

Prijateljski odnosi rezultirat će sklapanjima poslova češće nego što mislite. 

Naravno, to ne znači da se trebamo umrežavati samo sa ženama. Naprotiv, potrebno je umrežavati se s ljudima iz poslovnog svijeta bez obzira na spol. No, umrežavanje sa ženama nudi jednu posve drugu razinu razumijevanja i potpore jer mnogi žene u poduzetništvu i dalje doživljavaju kao ‘egzotična bića.’  

Samo one će razumjeti tipično ženske probleme, poput porodiljnog dopusta, a često čuju i kako su loše majke zato što puno rade što, ruku na srce, zaista boli. Druge poduzetnice su to vjerojatno prošle i mogu vam pomoći savjetom iz prve ruke

Preuzeto s womeninadria.com

Foto: privatna arhiva

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

Adna Džananović Konzum BiH

Adna Džananović: Neke stvari moramo ‘pustiti’ kako bismo ispunili veći cilj

Neke stvari moramo 'pustiti' kako bismo ispunili veći cilj. Kaže tako Adna Džananović, Voditeljica Odjela kontrole kvalitete i standarda u Službi korporativne sigurnosti Konzuma...