Melanie Perkins, suosnivačica i glavna izvršna direktorica Canve, svoju poduzetničku crtu pokazivala je još u dobi od 15 godina. Tada kreativna i snalažljiva tinejdžerica iz Pertha dizajnirala je vlastite šalove i prodavala ih lokalnim buticima. Kako kaže, nervozno bi zvala vlasnike butika i nudila im svoj proizvod. Još je tada bilo očito da će se ta tinejdžerica pretvoriti u uspješnu i prije svega upornu mladu poduzetnicu. Dug je bio njezin put do uspjeha s Canvom, investitori su ju odbili više puta, ali vjerovala je u svoju ideju i nadograđivala ju “iz poraza u poraz”. Danas ponosno stoji iza tvrtke vrijedne 26 milijardi dolara.
Tri mjeseca dobivala je ‘odbijenice’ od investitora
Perkins se u razgovoru s Mary Meeker, američkom investitoricom i partnericom u BOND-u, prisjetila samih početaka svog poduzetničkog puta, piše Women’s Agenda. Za vrijeme studiranja komunikacija na Sveučilištu Zapadne Australije, Perkins je druge studente podučavala dizajnu, i to koristeći softver koji i sama opisuje kompliciranim za učenje, uključujući i Dreamweaver, Flash, Photoshop i InDesign.
„Trebao bi cijeli semestar da ljudi nauče gdje su tipke. Dizajn ne bi trebao biti tako težak“, rekla je.
Kada je vidjela da njezina majka troši stotine sati te se muči kako bi stvorila godišnjak srednje škole, ova australska poduzetnica odlučila je stvoriti jednostavnu online platformu za dizajniranje godišnjaka. Godine 2007. nastao je Fusion Books, koju je ubrzo privukao pažnju i izvan Australije.
„Fusion Books smo pokrenuli u dnevnoj sobi moje mame. Bila je to naša tiskara, mjesto za dostavu papira i ured u jednom. Uvijek smo znali da je Fusion Books samo početak – testirali smo ideju koja može postati globalna”, prisjetila se.
Ta se ideja razvila u Canvu, danas tvrtku vrijednu 26 milijardi dolara, koju Perkins vodi sa suprugom Cliffom Obrechtom i suosnivačem Cameronom Adamsom. Međutim, njihovi počeci nisu bili jednostavni. Ispričala je da je tri mjeseca bila u potrati za investitorima i dobivala “odbijenice”. Silicijska dolina odbijala je njihovu ideju.
„Otišli smo u Silicijsku dolinu misleći da ćemo se vratiti s pozitivnim ishodom, ali vratili smo se bez ijednog investitora. Bilo je teško – bilo je toliko trenutaka kada su nam ljudi rekli ‘ne’ i činilo se da nećemo uspjeti”.
Pročitajte više: Ko je CEO žena koja stoji iza poznate Canva kompanije?
‘Postavljamo lude ciljeve i ostvarujemo ih. To je naša vrijednost’
Ipak, nikad nisu odustali. Umjesto toga, nakon svakog neuspjeha usavršavali su svoju ideju.
„Svaki put kada bismo bili odbijeni, ponovno bismo prolazili kroz prezentaciju i usavršavali ju. Znali smo da moramo nastaviti, vjerovali smo u ono što gradimo. Trebalo je samo pronaći ljude koji također vjeruju u to”.
Te su ljude na kraju i pronašli te su osigurali 3 milijuna dolara ulaganja od utjecajnih investitora, uključujući CFO-a Yahooa Kena Goldmana i kreatora Google Mapsa Larsa Rasmussena. Perkins priznaje da joj je Rasmussen pomogao da upozna suosnivača Camerona Adamsa koji je stvorio Fluent.
„Pomislila sam ‘bili bismo toliko snažni da se udružimo’. On je zapravo rekao ne. A onda je na kraju rekao da i pridružio nam se”.
Željeli su stvoriti jednostavnu “priču”. Cilj im je bio osmisliti dizajn dostupan svima, bez obzira na iskustvo.
„Jedna od naših osnovnih vrijednosti je postavljanje ludih velikih ciljeva i ostvarivanje istih. Nije riječ samo o snovima – osmišljavamo strategiju za svaki korak kako bismo ideju pretvorili u stvarnost“.
Ubrzo nakon, Canva je osigurala 2 milijuna dolara ulaganja od Commercialisation Australia, što je bilo pravi pokretač za tvrtku: „Nije to bio kapital koji se morao vratiti“, objasnila je Perkins. „I to nam je doista omogućilo da se smjestimo ovdje u Australiji.“
Jedan od ranih investitora bio je američki riznički kapitalist Bill Tai, koji je pozvao Perkins (tada 24-godišnjakinju) na MaiTai Maui, ekskluzivno okupljanje rizničkih kapitalista, koje su nazvali „golf terenom“ Silicijske doline.
Pročitajte više: Milica Čvokić radi ilustracije i animacije za klijente diljem svijeta, ovo je njen put
‘Vrata se otvore samo na tren, radite što možete da ih otvorite i prođete kroz njih’
Tada je Perkins počela kitesurfati, jer se pokazalo da je to način na koji se sklapaju veze s važnim (i bogatim) osnivačima. Ranije je ovaj sport opisala kao „strašno opasan“, ali je opravdala sudjelovanje u njemu: „Kada dolazite iz Pertha i nemate veze u Silicijskoj dolini, vrata se otvore samo na tren, radite što možete da ih otvorite i prođete kroz njih”.
Njezino sudjelovanje u sportu se isplatilo, jer je Tai postao glavni investitor. Canva je pokrenuta 2013. godine, a platforma je prikupila 600.000 korisnika u prvih 12 mjeseci. U rujnu ove godine zabilježila je 190 milijuna aktivnih korisnika mjesečno na više od stotinu jezika – gotovo dvije trećine njih iz neengleskog govornog područja.
„Naša misija je osnažiti svijet za dizajn. Znali smo da to znači biti dostupan na svakom jeziku i pristupačan svakoj zajednici“.
Pročitajte više: Ajla Mulalić podijelila 3 najvažnije lekcije za vođenje biznisa
Svakodnevno meditira, piše dnevnik…
Perkins je naglasila da je ključ uspjeha tvrtke ulaganje u zahtjeve tržišta i industrije, a ne u konkurenciju.
„Imamo dvostupanjski plan: izgraditi jednu od najvrjednijih tvrtki na svijetu i učiniti što više dobrih stvari. Vjerujemo u konkuriranje s cijelim svijetom, a ne međusobno. Vjerujemo u širenje i povećavanje mogućnosti, a ne u stvaranje neke vrste strukture. Pokrenuli smo priču s ciljem olakšavanja dizajna i suradnje, bez obzira na to gdje se nalazite. To je kritični dio naše filozofije – svatko bi trebao raditi na povećanju cijelog kolača, a ne samo na grabljenju svog komada. Nevjerojatno je vidjeti kako se ljudi koji nikada nisu smatrali kreativnima sada osjećaju osnaženima za dizajn”.
Podsjetimo, Perkins i njezin partner veliki su filantropi te su dali bogatstvo za borbu protiv siromaštva. Potpisali su Giving Pledge, obećanje koje vodi Warren Buffet, a daju ga ultrabogati. Tako su njih dvoje većinu od svojih 30 posto udjela u Canvi dodijelili organizaciji koju su nazvali Canva foundation, a fokusira se na ublaživanje siromaštva.
„Osjećam se puno sretnijom sada kada nismo samo na namjeri, već smo proveli i prve korake. Cilj nam je činiti najbolje što možemo“, izjavila je tada, piše Fortune.
Podijelila je i alat koji koristi kako bi ostala motiviranom.
„Pisma samoj sebi su mi bili bitan alat. Tijekom teških trenutaka, pisala bih motivacijske poruke kako bih se podsjetila zašto nešto radim i što je sve moguće“.
Perkins također meditira svaki dan, koristeći aplikaciju Calm, a piše i dnevnik te često bježi iz grada kako bi se povezala s prirodom.
Članak je preuzet s www.womeninadria.com.
Foto: Canva / Wikimedia Commons