Uz ovih 5 principa uspostavite snažnu zdravu atmosferu na poslu

Atmosfera koja vlada među zaposlenicima na poslu u kompanijama, bez obzira jesu li one manje ili veće, start upi ili multinacionalke, privatne ili državne, postala je jedna od najvažnijih i najcjenjenijih karakteristika među zaposlenicima, ali i jedna od najbitnijih značajki kod procjene vrijednosti kompanije na tržištu. Je li zaista moguće imati pozitivnu, inspirativnu, zdravu atmosferu na poslu ovisi o tome jesu li odnosi među zaposlenicima zdravi ili ne.

Sreća i zadovoljstvo na radnom mjestu važniji su od plate

Mnoga su istraživanja u posljednjih par godina pokazala da lideri kompanija, kojima su najvažniji prioritet zdravi odnosi među zaposlenicima, postižu bolje rezultate. Takva liderska strategija vođenja kompanija na prvo mjesto stavlja dobrobit svojih zaposlenika, kojima kultura kompanije postaje važnija od plata i benefita koje imaju na radnom mjestu. Kad imate na čelu tima ili neke kompanije lidera ili lidericu, koja svoj posao radi s puno ljubaznosti, empatije i s pozitivnim stavom prema poslu, zaposlenici to osjete i vrlo brzo nagrade svog šefa/šeficu bojim učinkom na radnom mjestu, jer su zadovoljniji i sretniji takvom zdravom i poticajnom atmosferom na poslu.
Navikli smo da se u većini državnih, ali i u mnogim privatnim kompanijama, posao “odrađuje” samo onoliko koliko je nužno da se zadovolji forma i da se posao uradi. No, sve više je pozitivnih primjera gdje se na poslu njeguju dobri i zdravi odnosi, koji automatski doprinose sretnijoj atmosferi i većem zadovoljstvu zaposlenika.
Sve više se u poslovnoj organizaciji unutar kompanije koriste načela iz oblasti socijalne psihologije, jer su neka istraživanja pokazala koji su to principi koje možete implementirati u svojoj radnoj sredini, a koji će rezultirati kvalitetnim unaprjeđenjem odnosa među zaposlenicima, od onih osobnih do profesionalnih.

Uspjeh nije ključ sreće. Sreća je ključ uspjeha

Radite predano i teško da biste postali uspješni i onda ćete biti sretni“. To je bila formula koja se decenijama prenosila na nove naraštaje kako bi ih se potaklo da vrijedno rade da bi dosegli svoj “američki san”. Međutim, nove generacije zaposlenika su promijenile mnoge stavove pa i tu formulu za uspjeh i sreću.
Uspjeh nije ključ sreće. Sreća je ključ uspjeha“, izjavio je Albert Schweitzer, njemački ljekar, protestantski teolog i misionar u Africi za što je dobio i Nobelovu nagradu za mir, još prije 70 godina.
U istraživačkoj studiji “Does Happiness Promote Career Success? Revisiting the Evidence” (Da li sreća potiče uspjeh u karijeri?) objavljene u Journal of Career Assessment autorice Lisa C. Walsh, Julia K. Boehm i Sonja Lyubomirsky su se bavile istraživanjem utjecaja sreće koju zaposlenici osjećaju na radnom mjestu u odnosu na uspjeh koji postižu na poslu, i studija je pokazala u konačnici da zaposlenici bolje rade i postižu učinkovitije rezultate na poslu kad se osjećaju zadovoljno, poštovano i kad su svjesni da je dobrobit, koju osjećaju unutar kompanije u kojoj rade, važnija od toga koliko su plaćeni, koliko imaju plaćenih odsustava i kakve ostale beneficije imaju.

Sretni zaposlenici na poslu

U ovoj studiji također su autorice pokazale da je sreća zaposlenika direktno povezana s njihovim uspjehom na radnom mjestu, te sugeriraju da ljudi koji doživljavaju veći pozitivan utjecaj u svojoj radnoj okolini uživaju u boljim rezultatima na radnom mjestu od svojih kolega koji su manje sretni.
A ako pitate zaposlenike šta za njih šta “sreća na poslu” predstavlja gotovo su identični odgovori onih koji ističu zdrave i pozitivne odnose kao glavni preduslov njihove sreće i zadovoljstva na poslu. Sretni zaposlenici također u svemu nadmašuju one nesretne zaposlenike što je dokazano i direktnim mjerenjem njihovog učinka u obavljanju radnih zadataka na poslu. Takvi zadovoljni i sretni zaposleni će bilježiti više uspjeha na radnom mjestu i njihova karijera će ići uzlaznom putanjom, jer je veća vjerovatnoća da će sretan i zadovoljan zaposlenik postizati rezultate koji su iznad zacrtanih i planiranih zadataka za njegovu firmu.

U svom su istraživanju autorice pokazale i da su ispitanici tvrdili da im je vrlo važno da ih šefovi vide, čuju i da prepoznaju njihove potrebe, želje, te da cijene njihove vještine i znanje. Također su naveli da im je iznimno važan odnos s drugim kolegama na poslu i da ti odnosi unutar određene grupe doprinose boljoj i produktivnijoj atmosferi na poslu. Ako nemate osjećaj da vas kolege poštuju i cijene, da uvažavaju vaše vrijednosti, vještine i znanja, svakako će to doprinijeti aktiviranju stresa i nezadovoljstva na poslu, što će posljedično uzrokovati i lošu atmosferu unutar kolektiva i u konačnici narušava mentalno zdravlje zaposlenika.
Svako nezadovoljstvo i stres na poslu direktno utječe i na izostanak motivacije, pa tako osjećaj da smo uvaženi i slobodni u donošenju odluka doprinosi poboljšanju međusobnih odnosa na poslu.


Pročitajte više: Enisa Salkić Selmanović je izdala knjigu “Sve što trebate znati o vođenju pobjedničkih timova (i kako)”


Nedostatak sreće i zadovoljstva na poslu će potaknuti razvijanje burnouta, odnosno izgaranja na poslu, javiće se emotivna iscrpljenost na poslu, učestalo izostajanje s posla i česti otkazi. Sretni zaposlenici će biti zadovoljni svojim poslom, steći viši status, dobro će se ponašati, biti produktivni i ostvarivati bolji učinak na poslu, primati društvenu podršku, biti pozitivno ocijenjeni i ostvariti veći prihod u narednom periodu.

5 principa za postizanje zdrave radne okoline

Najefikasniji lideri čiji je učinak mjeren njihovim stopama uspjeha i uspjehom njihovih organizacija su vođeni vrijednostima, transparentni su i suosjećajni, humani i prepoznaju zaposlene kao jedinstvene pojedince. Kao rezultat takvog pristupa i njihovi zaposlenici rade bolje, angažiraniji su, lojalniji su i produktivniji. Kompanije koje vode ovakvi tipovi lidera uživaju veće zadovoljstvo klijenata, kompanije bilježe bolji rezultat i zadovoljne dioničare koji dobivaju povećani povrat svojih ulaganja. Koristeći savjete pozajmljene iz literature o liderstvu, kao i istraživanja socijalne psihologije o međuljudskim odnosima donosimo vam principe za poboljšanje radnih odnosa.

Pet osnovnih principa koji će vam pomoći da se radni odnosi unaprijede su sljedeći:

  1. transparentnost i autentičnost,
  2. inspiracija,
  3. emocionalna inteligencija,
  4. briga o sebi
  5. jasan sistem vrijednosti.

1. Transparentnost i autentičnost

Zdravi poslovni odnosi zahtijevaju jasnu, iskrenu i otvorenu komunikaciju, koja je ključni elemenat povjerenja, bez kojeg svi, pa i poslovni odnosi, stagniraju i propadaju. Autentičnost i transparentnost doprinosi efikasnom rukovođenju timom bez čega će se zaposlenici osjećati zanemareno i manje vrijedno. Naučite da komunicirate iskreno sa vašim kolegama, i da s njima suosjećate u međusobnoj komunikaciji. Pobrinite se da slušate i odgovorite na ono što od vas traže, kako bi i drugi osjećali da ste ih čuli, da su viđeni i cijenjeni. Autentičnost i transparentnost koju pokazujete u komunikaciji će učiniti da vam ljudi više vjeruju i da vas cijene.

2. Inspiracija

Gradeći zdrave odnose ljudi utječu jedni na druge tako što međusobno ispiriraju jedni druge da budu najbolja verzija sebe. Kada neko u nama vidi ono najbolje, to nas motivira i inspirira da postanemo bolji, odgovorniji, produktivniji. Bez obzira da li se radi o vašem zaposleniku ili prijatelju/ici, osjećamo se cijenjenim kada drugi ljudi priznaju i cijene naše vješitne, znanje i umijeća. Ova vrsta interakcije je dokazano vrlo efikasna, gotovo energizirajuća, što dodatno povećava produktivnost vaših zaposlenika, jer u konačnici svako želi da se osjeća poštovanim i cijenjenim zbog svoje individualnosti, zbog onoga što zaista jeste.

3. Emocionalna inteligencija

Način na koji se nosite sa emocijama, posebno lošim i negativnim, od ključnog je značaja za vašu sposobnost da upravljate problematičnim situacija u svom privatnom i poslovnom životu. Da li osjećate dovoljno samopouzdanja da možete uspješno upravljati negativnim emocijama? Da li u komunikaciji s drugima možete čitati neverbalne znakove komunikacije, slušati pozorno kad vam neko nešto govori, ne okretati glavu, ne lupkati olovkom od sto, nogom od pod, ne zijevati, ne gledati u mobitel dok neko govori…? Znate li kako se ponašati vješto i suosjećajno u kominikaciji s drugima? Sposobnost samokontrole i suosjećanja su osnovne vještine emocionalne inteligencije. Naučite se da pozorno slušate druge i da povremeno i potrebe svojih zaposlenika stavite u prioritet, ispred svojih osobnih želja i prohtjeva, planova i ciljeva. Ta će vam se empatičnost višestruko isplatiti.

4. Briga o sebi

Da biste mogli svrsishodno održavati zdrave odnose s drugima takva predanost zahtijeva i održavanje vlastitog mentalnog balansa i zdravog razuma. Kad spoznate šta je ono što vas smeta i što vam isisava energiju poput energetskih vampira moći ćete lakše osvjestiti mentalno stanje u kojem se osjećate potpuno izbalansirani. Da biste njegovali svoje mentalno zdravlje vodite brigu o sebi tako što ćete uzeti odmor i maksimalno iskoristiti mini pauze. Naučite tehnike opuštanja i pojačajte svoju otpornost na stres uz meditaciju i boravak i šetnje u prirodi. Ohrabrite svoje zaposlenike da učine isto i pokažite im svojim primjerom kako će kroz odvajanje vremena samo za sebe postići bolji fokus na balansiranju pozitivne vitalne energije. Nemoguće je njegovati i poštovati mentalnu ravnotežu i zdravlje drugih ako se prvo ne pobrinete za svoje sopstveno mentalno zdravlje i dobar balans.

5. Vrijednosti

Dokazala su mnoga istraživanja da su skromni, suosećajni, velikodušni lideri koji umiju da opraštaju uspješniji i bolje rade. Oni su ljubazni, susretljivi i vode u svakom trenutku računa o dobrobiti svojih zaposlenih. Oni stvaraju pozitivna radna mjesta koja donose vrhunske finansijske performanse, zadovoljstvo kupaca, produktivnost i produktivan angažman zaposlenika. Timovi koji dijele iste mentalne modele, koji projektima pristupaju s istim očekivanjima i prioritetima rade bolje i efikasnije. Jasno komunicirajte ciljeve sa svojim zaposlenima i poštujte različitosti u pristupu poslu i obavljanju poslovnih zadataka.

U zdravim radnim odnosima svi imaju koristi i svi doživljavaju trenutke istinske sreće i uživanja. Kompanije čiji se lideri vode ovim principima napreduju i razvijaju pozitivnu kulturu unutar kompanije. Unesite pozitivnu energiju i empatiju u vaš stil upravljanja. A kada se vaš tim bude osjećao inspirirano i sigurno, vaši će zaposlenici dati sve od sebe na poslu. Sve ovo znači da vaša pomoć zaposlenima da se osjećaju motiviranim i angažiranim zahtijeva više od pukog restrukturiranja i dizajniranja njihovih poslova. Organizirajte više slobodnog vremena koje će vaši zaposlenici provesti u meditaciji, napravite dnevni boravak u firmi i teretane na radnom mjestu, ako je moguće, budite tu za vaše zaposlenike, saslušajte ih, pomozite im da se osjećaju sigurno i cijenjeno u vašoj radnoj sredini. Jer pozitivna atmosfera na poslu doprinijeće boljem radnom učinku svakog zaposlenika i višestruko će vam se na kraju isplatiti.

Photo: Pexels/Vlada Karpovic/Fauxels

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE VIŠE

Velika eCommerce konferencija u Sarajevo dovela govornike iz cijelog svijeta

Više od 300 učesnika imalo je priliku čuti iskustva i vizije o razvoju e-trgovine širom svijeta na drugoj godišnjoj konferenciji "Let's do eCommerce: Beyond...