Konferencija za Žene u bankarstvu i sektoru financijskih usluga ukazala je na sve veću upravljačku moć žena u bankama

Druga konferencija “Žene u bankarstvu i sektoru financijskih usluga” održana je jučer, u četvrtak, 19.oktobra, u Hotelu Courtyard by Marriot u Sarajevu. Bila je to izvanredna prilika da se na jednom mjestu okupe žene, koje su na rukovodećim managerskim i upravljačkim pozicijama u bankarskoj industriji u BiH i podijele iskustva iz svojih razvojnih karijera i najzanimljivije crtice iz svog profesionalnog puta u bankarstvu.

Moć žena na upravljačkim pozicijama u bankama je sve veća

Konferenciju je otvorila Ivana Matić, osnivačica i direktorica regionalne poslovne mreže Women in Adria, koja promovira žensko poduzetništvo u regionu. Podsjetila je na nužnost i važnost umrežavanja žena u biznisu, i poduzetnica u privatnom sektoru jednako kao i žena koje su u korporativnom biznisu.

Knferencija za žene u bankarstvu i sektoru financijskih usluga
Ivana Matić, osnivačica i CEO Women in Adria


Mi smo najbrže rastuća poslovna ženska mreža u Hrvatskoj. Kako vidimo povećava se svakodnevno naša sinergija i vidljivost, naročito u sferi poduzetništva ali i u financijskoj industriji i u BiH. Jako nam je važno što u bankarskoj industriji imamo tako puno žena na rukovodećim pozicijama. U bankarstvu se vidi da su žene kao klijentice i korisnice sve više zastupljene i da imaju sve veću kupovnu moć i imaju svoje zahtjeve. I kao što kaže Christine Lagarde, predsjednica Evropske centralne banke, jedino žene na rukovodećim pozicijama u bankama mogu razumjeti potrebe žena klijentica i mogu prilagoditi njihovim potrebama i marketing i prodaju svojih bankarskih usluga i proizvoda”, istakla je Ivana.
Također je istakla da prema podacima Svjetske banke žene 16% više štede od muškaraca i da prema statističkim podacima puno manje od muškaraca “peglaju” kartice.

Direktorica Sektora za poslovanje sa stanovništvom i malim poduzećima u Sparkasse bank BiH, Emina Muharemović, u predavanju pod nazivom “Uspjeh ima strukturu” pričala je o svom 30-to godišnjem poslovnom iskustvu u bankarstvu, te o balansu između privatnog i poslovnog života, prisjećajući se kako je svoju poslovnu karijeru započela u jednoj maloj Market banci kao deveta zaposlenica po redu.

Konferencija za žene u bankarstvu i sektoru financisjkih usluga
Emina Muharemovič, Sparkasse Bank BiH


Uvijek sam radila u retailu, s kupcima, prodavala sam kredite i kartice i u tom sendviču između banke, privatnih obaveza, porodice i male djece, nakon 15 godina taj me život doveo do burnouta. Završila sam u bolnici, nepokretna i nisam šest mjeseci mogla ustati iz kreveta. Tada sam sebi rekla “jednog dana kad ustanem iz kreveta nema šansi da sve bude isto”. Znala sam da želim izaći iz bankarstva, jer ne želim cijeli život prodavati ugovore i kartice. Pitala sam se šta sve znam raditi. Znam savjetovati i odlučila sam, prije 10 godina, da budem couch, otkrila sam NLP i krenula da se obrazujem u Zagrebu”, otkrila je Emina na početku svog izlaganja.
Promjena mindseta nakon burnout epizode natjerao ju je da promijeni i način prilagođavanja svojim poslovnim obavezama u prodaji u bankarstvu i uskladi svoje managerske obaveze sa svojim privatnim životom i potrebama svoje porodice. Na kraju svog izlaganja je izjavila da je danas svjesna da se sve događa sa razlogom i da nam čak i najteže situacije koje preživljavamo u životu mogu biti od koristi.

Personalizirane usluge prema klijentima su novi standard i u bankarstvu

Marina Glavak, voditeljica isporuke i upravljanja projektima Lever UP iz Berlina, na Konferenciji je održala predavanje “Zašto me moja banka ne poznaje: Kako najmoćniji CRM na svijetu pomaže financijskim ustanovama”. Govorila je o svom karijernom razvoju u ekonomskom i IT sektoru, koje je stjecala u Hrvatskoj, a potom živeći i radeći u Evropi i SAD-u i o svim prednostima koje joj je donio život u inostranstvu kroz upoznavanje drugih socioloških i kulturoloških razlika.

Konferencija za žene u bankarstvu i sektoru financisjkih uslug
Marina Glavak, LeverUP


CRM su sistemi upravljanja s kupcima, a da biste vodili ljude i znali šta oni zahtijevaju morate ih poznavati. Na ekonomiji me niko nije naučio ništa o neverbalnoj komunikaciji, uvjerenju ljudi, kako organizirati rad s ljudima, kako razumjeti njihove potrebe.Trebate raditi sa Amerikancima, Španjolcima, Nijemcima da biste shvatili kulturološke razlike i shvatili kako drugi ljudi razmišljali i prilagodili se svemu tome”, istakla je Marina.
Kroz svoje dugogodišnje korisničko iskustvo raznih bankarskih proizvoda i usluga shvatila je da u bankarskom sistemu postoji malo saznanja o tome što njoj kao klijentici treba što je proizvodilo silnu frustraciju. S dolaskom Cloud sistemi razvili su se Salesforce program koji bankama nude različite alate s kojima banke mogu unaprijediti svoje usluge klijentima ovisno o njihovim potrebama, čime se i njena kompanija Lever UP danas bavi.
Razumijevanje potreba korisnika sad je standard u bankarstvu. Personalizirana komunikacija s korisnicima je ono što klijentima treba. Generički newsletteri su prošlost i metrike danas pokazuju da ako klijentima pokazujete personaliziranu poruku, oni će vam zasigurno u konačnici kroz vaše proizvode dati više novaca”, rekla je Marina.

Alisa Lingo, partnerica i direktorica Alphabet group u Sarajevu, kao dugogodišnja HR stručnjakinja i žena koja se dugo bavi mentoringom i business coachingom za učesnice Konferencije je održala dvije zanimljive vježbe o liderskom stilu managera. Te su vježbe motivirale učesnice da razmisle o razvojnim snagama jednog managera, prednostima i manama managerskog stila upravljanja i vođenja timova, što smatramo kakvi lideri trebaju biti, šta su dobre snage a šta nije dobro kod lidera, te o njihovim dobrim i lošim osobinama kao managera i o razvojnim područjima na kojima trebaju raditi.
U predavanju pod nazivom “4 vrste lidera i zašto vi žele Rezonantnog lidera” Alisa je pojasnila razlike između Rezonantnog i Nerezonantnog lidera, Demagoga i
Lidera bez ključa.

Konferencija za žene u bankarstvu i sektoru financisjkih usluga
Konferencija za žene u bankarstvu i sektoru financisjkih usluga


Rezonantni lider ima pozitivan emocionalni tok, zna da utiče pozitivno, kad imamo probleme u organizaciji oni se uspiju staviti u cipele tog problema. Demagozi nemaju emocionalni ton, negativni su jer upravljaju emocijom straha, autokrate su i nesuradljivi. Nerezonantni lideri su također negativni i nisu u kontaktu s ljudima, oni se bore za svoju poziciju, svoje ciljeve, svoje bonuse, fokusirani su samo na sebe, i na svoje šefove. Lideri bez ključa, imaju pozitivni stav, ali oni ne poznaju organizacijsku kulturu, mnogi kažu da se samo prošetaju kroz organizaciju, oni bi radili promjene ali su prepovršni i nisu dozreli za lidersku poziciji. Važno je istaknuti i razliku između vođenja i upravljanja ljudima: istinski lideri koji vode timove obraćaju se emocijama, a oni manageri koji upravljaju ljudima se obraćaju raciju”, pojasnila je Alisa.

Amina Durmo Trlin, članica uprave ProCredit banke BiH, u svom izlaganju
“Lični razvoj kroz izazove: porodica kao stub, mentorstvo kao vodilja” govorila je o svom profesionalnom razvoju koje je započelo posve nenadano u bankarstvu, iako je tokom studija bila uvjereno da bankarstvo nije idealna industrija u kojoj želi raditi smatrajući je krutom i monotonom. No nakon svog prvog susreta sa bankarstvom na šestomjesečnom kursu o managementu u ProCredit banci započela je svoju karijeru najprije kao savjetnica za poslovne klijente da bi svoj put nastavila radeći sa srednjim i malim poduzećima.
U mom životu porodica mi je jako bitna. Odrastajući u velikoj porodici, s tri sestre, roditeljima i nanom, navikla sam na punu kuću. Bila je to dinamična situacija koja me je oblikovala, naučila radu i disciplini, ali i komunikaciji s ljudima različitih karaktera. Bitan uticaj na moj profesionalni razvoj su imale mnoge kolegice i kolege, bilo kao formalni ili neformalni mentori. Radi se o nevjerovatnim ljudima koji su me oblikovali i nesebično dijelili svoje znanje. Međutim, želim istaći poseban doprinos žena kao mentora. Izuzetno cijenim podršku koju sam dobila od muških kolega mentora ali žene su se istakle svojom spremnošću da me podrže ne samo u profesionalnom smislu, već su takođe dijelile korisne savjete izvan poslovnog konteksta, kao što su savjeti vezani za porodicu, brigu o sebi i slično”, istakla je Amina.

Konferencija za žene u bankarstvu i sektoru financisjkih usluga
Amina Durmo Trlin, ProCredit banka BiH

“Nemojte nikad odustajati od svojih snova”

Mirna Delić, izvršna direktorica sektora poslova sa pravnim licima i SME u Intesa Sanpaolo banci BiH u svom predavanju “Žena u korporativnom bankarstvu” pričala je o svom dvadesetjednogodišnjem iskustvu u bankarstvu, koje je započela radom s poslovnim korporativnim klijentima na terenu.
Žene su pogodne za rad u banci, ali kad je u pitanju korporativno bankarstvo tu su ipak muškarci dominantniji, jer se radi puno na terenu. Moje mišljenje je da u poslovnom svijetu i u bankarstvu prednjače žene na rukovodećim pozicijama, jer su žene analitičnije, sistematičnije, odgovornije, a to je dobro za kompaniju. Iako sam navikla da mi u 90 % slučajeva dolaze na sastanak muškarci, direktori ili vlasnici firmi primjećujem napredak u smislu da su žene sve češće na tim pozicijama”, istakla je Mirna.
Također je pomenula problem neadekvatnog plaćanja žena na upravljačkim pozicijama u poređenju s muškarcima i problem tzv. staklenog zida, koji žene ne mogu prijeći, a koji smatra da žene trebaju razbiti svojom empatijom.

Konferencija za žene u bankarstvu i sektoru financisjkih usluga
Mirna Delić, Intesa Sanpaolo Banka BiH

Ljiljana Krsman, članice Uprave NLB bake ad Banja Luka, zatvorila je Konferenciju sa sjajnim motivirajućim predavanjem o svojoj karijeri i vjerovanju u svoje snove pod nazivom “Usudi se slijediti svoje snove i sanjaj velike stvari”.
Na početku je priznala da iako je imala vrlo naporan sastanak Uprave banke vezan za budžetiranje, sjela je u auto i ipak došla čak iz Banja Luke na ovu Konferenciju i dalje izgledajući svježe i odmorno.
Često me pitaju otkud ovako svježe izgledam, iako sam ja danas ponosna baka. Zato što sam promijenila prehranu prije 15 godina i zdravo se hranim, a i mladog sam duha. Međutim, ja sam trenirala odbojku u mladosti i mene je sport naučio kako da kao tim idemo prema cilju, kako da pobijedimo, slavimo uspjehe, plačemo zbog neuspjeha. Odmalena sam sanjala da radim u banci, međutim moj talenat nisu prepoznali na početku.Cijeli život sam radila u prodaji, učila sam sve ono što mi je trebalo da razumijem prodaju u pravom smislu te riječi. I onda mi se u 40-oj godini ukazala šansa da uđem u banku. Želim vam reći, nemojte nikad odustajati od svojih snova. Važno je da mate svoje snove, da idete prema vrhu i da sve ono što ste naučili u svom životu primijenite i da uživate u tome što radite”, istakla je Ljiljana.

Konferencija za žene u bankarstvu i sektoru financisjkih usluga
Ljiljana Krsman, NLB Banka ad, Banja Luka

Također je dodala na kraju da je njena deviza da “Biti lider ne znači biti ispred svih, već brinuti o svom timu! Zahvaljujući vjeri u svoj tim, slušajući šta joj oni govore, pomažući im da uspiju u njihovim karijerama i ona je uspjela dosegnuti svoj san, nakon 16 godina.
Naprijed idu vukovi, oni koji su najspremniji, iza njih idu najiskusniji, koji kažu gdje ćeš i kako ćeš, iza njih idu ostali o kojima treba voditi računa, zato što im vjeruju i na kraju ide lider, zato što on tako najbolje vidi šta svima treba. S 56 godina sam postala članica Uprave Banke, a to sam sanjala sa svojih 20, a tek sam s 40 godina ušla u svijet bankarstva. Nikad nemojte odustajati od svojih snova. Ja nisam odustala i zato sam danas tu pred vama”, na kraju Konferencije je poručila Ljiljana.

Konferencija za žene u bankarstvu i sektoru financisjkih usluga
Women in Adria BiH, Vanja Spaho, Ivana Matić i Anisa Šerak


Konferenciju za žene u bankarstvu i sektoru financijskih usluga pomogli su naši sponzori i prijatelji: Sparkasse bank BiH, Lever UP, AVIS i Glorija.

Photo: Women in Adria

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

podrška supruga u karijeri

‘Podrška partnera je neophodna’: Ovi muškarci stoje iza najboljih regionalnih poduzetnica

Iza svakog uspješnog muškarca stoji – žena. Ta nam je izreka svima dobro poznata, ali naše najbolje regionalne poduzetnice znaju da ova izreka itekako...