Kako su magistra farmacije i IT-evka u koroni pokrenule Kaur, modni yoga brend za nježnu i snažnu ženu

Kako to obično biva u našem ženskom svijetu, dvije prijateljice, Ada Vuk i Amra Ćorić, koje se poznaju još iz srednjoškolskih dana, kad su se upoznale u autobusu kojim su putovale na ekskurziju u Firenzu, pokrenule su sopstveni modni brend za yogu, pod nazivom Kaur.

Plesom do kundalini yoge

Ada Vuk je magistrica farmacije, no priznaje da joj je pokret bio vodilja kroz život i 12 godina se bavila hip hop plesom. 

“Od plesa sam odustala jer u našoj zemlji nije bilo mogućnosti za profesionalno bavljenje hip hop plesom i u moj život je prije 11 godina ušla yoga. Prvo sam učila yogu u Prana studiju, kod Mikea i Aide, bavila sam se vinyasa yogom, a potom je došla kundalini yoga”, prisjeća se Ada. Bila je prva generacija učitelja kundalini yoge u BiH i za nju je od početka to bio “duboki proces otkrivanja sebe, nešto što joj je promijenilo životnu perspektivu”.


Pročitajte više: Lejla Mehmedović Soho: Kako sam napravila brend organske kozmetike


Amra Ćorić, druga članica tima Kaur, po struci je inžinjerka IT tehnologija za sebe voli reći da je uvijek bila kreativac i da joj je vizuelna estetika vrlo bitna. “Crtala sam kao dijete, bavila se plesom i s Adom sam zajedno trenirala i išla na takmičenja. Prije 10 godina sam pokrenula svoj prvi biznis, kreirala sam mali brend “Zizi zidne naljepnice” za dekoraciju za zidove. A imala sam jedan period života kad sam se bavila penjanjem, bila sam članica Gorske službe spašavanja, alpinizam je bio moja velika ljubav. Jedno vrijeme sam kombinirala penjanje na Darivi kad je lijepo vrijeme, a kad je loše vrijeme išla bih u salu i radila yogu”, govori Amra.

Kundalini yoga, Ada i Amra

Obje danas tvrde da je od kako je kundalini yoga ušla u njihov život postala je njihova svakodnevna praksa i dans vode i online časove kundalini yoge.

No, kako je kundaiini yoga još uvijek praksa kod nas nedovoljno poznata pitali smo ih da nam obajsne što kundalini yoga predstavlja.

“Kundalini yogu je teško definisati bez sopstvenog iskustva. Ona obuhvata dublji rad sa sobom, i sa dušom i sa tijelom. Postoje krije koje se rade, dosta se radi sa zvukom, koriste se gong i zvučne zdjele, jer zvuk iscjeljuju naše tijelo, a mantre koje se koriste, po meni su drugačije u odnosu na druge yoga prakse. Općenito se smatra da mi nismo samo fizičko tijelo i da imamo još 10 energetskih tijela i ova praksa djeluje na sve te nivoe. Kundalini yoga je brz i efikasan čistač naše podsvijesti”, objašnjava Ada.

Amra se prisjeća da su tokom zime radile online časove kundalini yoge, 2 x sedmično, i da uvijek obrađuju neku tematsku cjelinu: “ Radimo na emocijama, na otpuštanju stresa u našem organizma i pokrećemo energiju kojom zaustavljamo strahove. Kundalini yoga čisti podsvijest, osnažuje nervni sistem, stvara bolje odgovore na stresne situacije. Ona balansira rad naših žlijezda, jača cijeli svoj imuni sistem, tijelo i fleksibilnost tijela” dodala je Ada.

Kaur – modni yoga brend za jaku i nježnu ženu, lavicu i princezu

Kundalini praksa im je priznaju obje uglas transformirala život i stoga je posve očekivano da je kundalini yoga protkana njihov brend Kaur. 

Ada i Amra su potvrdile staru izreka da “u krizama nastaju najbolje stvari” jer su upravo usred Covid 19 pandemije, kad je od januara do marta prošle godine bila na najvećem vrhuncu, kreirale i pokrenule svoj modni brend Kaur.

Ada i Amra, Kaur

“Inspiracija nam je bila kundalini yoga i željele smo da napravimo nešto u čemu možeš da radiš kundlaini yogu, od prirodnih materijala, bijele boje, jer je to kundalini boja. Htjele smo napraviti prvu bijelu trenerku, koja će nositi poruku za žene, brend yoge za žene”, rekla je Amra.

Ime brenda Kaur potiče iz istočnopandžabskog jezika, gurmukhi, i predstavlja dio tradicije kundalini yoge i prakse. 

“Riječ Kaur ima dvojako značenje. Jedno je princeza, a drugo lavica. U indijskoj tradiciji svim ženama se daje prezime Kaur, a muškarcima se daje prezime Singh, lav. U životinjskom svijetu lav i lavica su kralj i kraljica. Oni su graciozni u svojoj snazi. Lav je taj koji lovi i štiti, a lavica se brine o zajednici, ona od kuće stvara dom. Žena je istovremeno i lavica i princeza, ona je jedno veliko čudo”, objašnjava Ada. 

Nakon odabira imena osmisli su tagline brenda, Gracious but firece (Nježna, ali žestoka), koji označava prirodu žene. Jer za njih je žena nježna, blaga, senzitivna, a s druge strane svaka žena ima žestoku snagu i moćna je. “ Za nas je kreiranje ovog brenda bio korak u otkrivanju žene u nama, i kundalini yoga nam je u tome pomogla”, priznaje Ada.

Gracious but fierce

Cijela priča s njihovom modnom linijom je krenula od ideje da napave bijelu trenerku s posebnom porukom za žene. Željele su je napraviti od prirodnih materijala, što nije bio nimalo lak zadatak u BiH, jer nisu poznavale tržište materijala. Prisjećaju se svoje hrabrosti da su prvi komad svoje kolekcije izbacile u bijeloj boji, jer svi dizajneri upravo bježe od te boje. S lijeve strane trenerke odlučile su postaviti posebnu poruku i svaka boja trenerke nosi drugačiju poruku: Gracious but fierce je poruka za bijelu boju, Daughters of the moon za plavu i Growing greece za bež trenerku.

Bez podrške zajednice ne bismo uspjele napraviti svoj brend

Kad su kreirale brend sljedeći izazov im je bio pronalazak ko će im i gdje šiti njihove odjevne predmete.  

“Imale smo sjajnu podrška momaka, koji imaju svoj proizvodni pogon sa 15 žena, koje šiju za njih i za druge brendove. Oni su nas gurali cijelo vrijeme, spojili su nas sa modelistkinjom i pomogli nam da proizvodno struktuišemo našu ideju”, prisjeća se Ada.

Za njih kreativni proces ne predstavlja problem, jer se kao prijateljice odlično slažu i nadopunjuju što priznaju čini ovaj brend cjelovitijim. “Mi se za čas složimo oko naših ideja, jer nam je pričanje priče važno za ovaj brend” dodaje Amra.

Nakon što su kreirale trenerku odlučile su da su helanke sljedeći “must have” proizvod, međutim odustale su od realizacije kad su uvidjele da ne mogu u našoj zemlji pronaći prirodni materijal od kojeg bi dizajnirale i skrojile svoje helanke. A onda su slučajno naišle na predivnan lan, od kojeg su dizajnirale svoju Radience kolekciju, koja je postala apsolutni hit. Njihov laneni kimono je u tren oka postao pravi hit, a hlače, top, i haljinu su izbacile kasnije.

Radience lanene haljine

Na kraju je došla ideja i za Kaur yoga bag, torbu koju su napravile zimus, i koja predstavlja prvi yoga bag u cijeloj regiji. To je elegantna, velika torba, za sve žene u koju može stati puno stvari i koju žene mogu nositi i na posao, u grad, na svoj yoga ili pilates trening, jer ona na prednjem dijelu ima držače za yoga mat i dolazi u crnoj i sivoj boji.

Također će priznati da su imale sreće u stvaranju brenda, jer su otpustile sve otpore i pustile da se stvari same dešavaju.

“Mogu reći da sve vrijeme učimo i prva lekcija koju smo naučile je da ne moramo sve same raditi. Danas je vrijeme najvrijedniji resurs i shvatile smo da davajući nekom drugom da radi komad posla mi imamo više vremena za druge stvari”, potvrdila je Amra.

Tako su kreiranje loga dizajna prepustile djevojkama Neri i Mirni iz MxN Factory, a Muna Nazak i Ines Selimović su fotografkinje koje su im radile modnu fotografiju.

Muna je predložila da photo session urade na Bjelašnici i ta čarobna lokacija planine je dala posebnu notu njihovoj priči.

“Kroz našu priču udružujemo se sa ženama, produbljujemo i snažimo našu Kaur zajednicu. Mi smo osnivačice, ali nam je od prvog dana važna naša zajednica, ono šta ženama znači Kaur, da njima damo neku vrijednost koja im je važna”, poručuje Ada.

Snaga je u udruživanju žena

Zbog toga su napravile suradnju sa ženama iz Tekne, koji se bave oslikavanjem porculana i napravile su limited kolekciju Kaur i Tekne.

 Ističu da su upoznale puno divnih žena, poduzetnica, da se međusobno podržavaju i da ih povezuju i na svojim eventima. U početku nisu htjele raditi prodaju preko Instagrama, i od prvog dana su lansirale webshop na svojoj Kaur stranici. 

“To nam je bio primarni način prodaje jer nemamo fizičku radnju. Postale smo dio zajednice na Orea bazaru, a potom smo organizirale smo svoje evente, Kaur open day prošlog ljeta u bašti Kutche, u Sarajevu, pa zimski open day u Kawi, gdje smo radile yoga čas ujutro, pa izlagale kolekciju. A u martu smo, usred one paranoje nakon početka rata u Ukrajini, kad su se svi bojali da će i kod nas početi rat, odlučile otići u Banja Luku, gdje smo u jednom novom kafiću sa drugih 5 poduzetnica napravile Bazar i yoga čas, ujutro smo radile jutarnji čas yoge, a onda nas 5 smo izlagale svoje proizvode. Na to sam jako ponosna, jer to naš jedinstven koncept”, poručuje Amra na kraju našeg razgovora.

Ada Vuk

Photo: Kaur by Muna Nazak

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE VIŠE

Januarska depresija nije mit nego je simptom SAD-a, sezonskog afektivnog poremećaja

Jučer ujutro me na mobitelu dočekala vrlo čudna poruka od prijateljice koja živi u Briselu, poslana negdje u gloho doba noći, koja je glasila:...