Sestre Irma Krvavac i Erna Saljević: Freya i Anre by Erna su spoj muške i ženske energije u jednoj ženi

Iako su obje horoskopske Lavice, kad upoznate ove dvije sestre, Irmu Saljević Krvavac i Ernu Saljević, na prvu biste rekli da se ni “u putu nisu srele”. Međutim, kad razgovarate s njima o biznisu koji su pokrenule, svaka za sebe, i razvijaju ih zajedničkim snagama, biva vam jasno kako je tu apsolutnu poduzetničku sinergiju proizvela upravo njihova sestrinska ljubav i ogromna podrška, a pogonsko gorivo im je upravo njihova lavovska energija. 

Sestrinska modna simbioza isprepletena u dva brenda

Sestre su oduvijek bile zaintrigirane modom, iako je Irma završila Likovnu akademiju u Sarajevu, a Erna studij komunikologije. A kako ih je privlačio i bosanski folklor u svoj prvi brend, FREYA Brend, koji je osnovala Irma, utkale su tradicionalne elemente bosanske folklorne tradicije. 

Bio je to omaž našoj folklornoj tradiciji, jer smo inspiraciju crpile iz šare bosanske “kornjače” sa njošnji, što sa ovih, što sa prostora regije. Volim heklanje, pletenje, sve što je stvoreno rukom i željele smo to ponuditi kupcima. A ANRE by ERNA je nastao kasnije iz želje za klasičnom bazom, počevši od asesoara do odjevnih predmeta. Onim komadima koji nam trebaju u ormaru kako bismo svako jutro znali odmah odabrati šta obući. Oba brenda su u sjajnoj simbiozi, takvoj da jedna lijepa Anre klasik baza uz Freya boho tvist daju nevjerovatno samouvjerenu, stilski snažnu ženu. U vezi su baš kao i nas dvije, sestrinskoj, lijepo isprepletenoj”, otkriva nam Irma. 

Svoje početke Irma, kao i mnoge kreativne djevojčice, vezuje za krojenje odjeće lutkama, a onda i sestri, koja ju je na koncu i potakla da svoje kreacije  ponudi i široj publici. “Prve moje dizajnirane komade nakita Erna je prodala svojim koleginicama na fakultetu, nakon što su se zaljubile u nakit, a kasnije i odjeću, koji sam kreirala za nju i koji je nosila na sebi. Tako se u Erni probudio vrsni, strastveni prodavač, a u meni dizajnerka, sjajan tim priznajem”, prisjeća se Irma.

Irma Krvavac Saljević

Svoju je prvu industrijsku mašinu, laktovku, kupila prije sedam godina, za koju je posebno emotivno vezana i za koju veli da “gdje god bude išla i ona će zajedno s njom, jer je zahvalna toj mašini, koja joj je pomogla da stvori svoj brend Freya”.

Otkrivaju nam kako je ime Freya nastalo od naziva njihovog tada omiljenog parfema ispirisanog nordijskom boginjom Freyom, koji je označavao slobodu žene, njeno umijeće da prevaziđe sve probleme i norme koje joj postavlja društvo, ali i priroda. “Želja nam je bila da podstaknemo nutrinu svake žene od koje se počesto udaljimo prihvatajuće razne uloge i kalupe u koje nas stavlja društvo. Freya je snažila nas kao klinke da budemo poduzetnice, samostalne, svoje, neovisne”, ističe Irma.

Erna dodaje da je u početku htjela da olakša sestri plasman prototipa torbi koje je radila u kućnoj radinosti, posve samouka i da joj pomogne da napravi brand od onoga što je pravila. “Htjela sam da je odvedem u fabrike, u proizvodnju, da napravimo pravi brand funkcionalnih torbi, jer su narudžbe od mojih prijateljica počele da stižu. A onda sam kasnije odlučila da i ja napravim svoj brend koji će biti sjajan twist i savšeno se slagati uz FREYA brend. Tako je ANRE nastao iz kombinacije muške i ženske energije u jednoj ženi. Anre je moje ime Erna kad ga čitate unatrag, ima notu francuskog šika, ženskog dualizma, jednostavno je, kratko, pamtljivo. Baš poput komada koji su baza brenda – klasici, moćnih sirovina, snažne ali ujedno i prefinjene obrade”.


Pročitajte više: Ena i Ebrahim u svom studiju na Baščaršiji stvaraju čudesni unikatni ELIRD nakit


“Želimo dati primjer drugima da se okuraže i realiziraju svoje ideje”

Svoje prve prve korake u poduzetništvu sestre su napravile onog trenutka kada su bolje upoznale dizajniranje proizvoda od kože, ali i prodaju koja je uslijedila nakon ogromnog interesovanja za prve komade. “Shvatile smo da je to ozbiljan posao kojem ćemo posvetiti sve naše vrijeme ali i novčane resurse, jer je to san koji smo jednom davno željele da živimo, a sada imamo priliku. Željele smo da probamo raditi posao koji volimo i vidimo da li je to izvodljivo. U našoj zemlji nije najlakše pokrenuti firmu, registrovati je, dobiti olakšice, naći ljude koji će vam sve objasniti, uputiti vas, savjetovati, pomoći – pritom, jedna od nas je full time mama dva dječaka, ali i pored toga – ništa nije nemoguće. Pa, ni imati uspješan mali biznis koji ima sjanu tendenciju rasta. Samo se treba naoružati sa dosta više strpljenja, spremnosti na uspone i česte padove, nego što to zahtijeva poduzetništvo razvijenijih zemalja. Ali tu smo, najprije da budemo primjer drugima da može, i da trebaju samo krenuti s realizacijama genijalnih ideja koje imaju u svojoj glavi”, poručuje Erna.

Sestre Saljević

Razgovarajući o izazovima s kojima su se susrele u svojoj poduzetničkoj karijeri odgovaraju nam da su ti izazovi još uvijek prisutni, iako su sada u drugoj fazi razvoja svojih brendova. “Najprije smo imale problema sa finasijskim sredstvima za ulaganje, potom pronalazak pouzdanih proizvodnih partnera, manjih fabrika i proizvođača koji će uraditi kvalitetan proizvod, ali u ograničenim količinama poštujući taj slow fashion momenat koji smo željele, uz pristupačne cijene. Posložiti sve obaveze i operirati svim akcijama da ovo bude održiv krug sa ograničenim ljudskim resursima, edukacija tržišta kakav proizvod kupuju i zašto je njegova cijena tolika, naučiti sve o koži i svim njenim segmentima, puno je tu izazova bilo. Ali je zadovoljstvo edukovati se o svemu i onda prenositi dalje svoje znanje. Vjerujemo da kvalitet i vjerovanje u svoju poslovnu viziju nadilazi sve prepreke, pa smo usredsređeni da idemo u kasu preskakati jednu po jednu dok ne dođemo do slobodnog galopa”, ističe Erna.

Njihov poslovni model je vrlo zanimljiv i u konačnici inspirativan jer dvje sestre vode dva brenda koja zajedno proizvode i prodaju. Na pitanje kako je moguće pomiriti posao sa činjenicom da su sestre odgovara nam Irma: 

Vjerujemo da u mnogim slučajevima nije lako, jer uvijek vam je ta zadrška da je neko vaš pa ste možda i jedni prema drugima blaži. No, nas dvije imamo isti cilj, iste interese, dijelimo iste vrijednosti kada je fer poslovanje u pitanju, i što je možda i najbitnije od svega – prirodno smo se podijelile da nadopunjujemo jedna drugu u vještinama koje trebaju poslovnim partnerima da bi se dobro uklopili”. A Erna dodaje: “ Irma je zadužena za razvojni tim kada su proizvodi u pitanju, za komplet organizaciju, distribuciju ali i finansije. Sjajna je sa vizuelnim konceptom do poslednjeg detalja, ali i sa ciframa. Ja sam recimo maher u tome da odmah stvorim i percipiram širu viziju svega – posložim pravi mali film i scenarij, prenesem dalje i oko toga se stvori sav posao.” Irma sa strane dodaje: “A sjajna je i u pregovorima, prodaji, marketing drži u malom prstu, tako da nas dvije tvorimo odličan tim, uz još par pomagača u nekim sferama koje imamo”.

Showroom Atelje 71 je kruna njihovog uspjeha

Dugo im je vremena trebalo dok su naučile sve segmente proizvodnje kožnih odjevnih predmeta i torbi, a učile su od jednog modelara, koji je učenik nekadašnje ljubljanske škole modeliranja proizvoda od kože, od kojeg su “krale znanje” kad god su bile u prilici. Kožu jednim dijelom proizvode i farbaju u BiH, uz sve svjetski priznate certifikate o kvaliteti, a potom drugi dio nabavljaju u Italiji. Pamuk, organsku viskozu, modale i tencel nabavljaju iz Turske, a štofove, svilu, lan iz Francuske i Italije. “Vunu predemo takođe ovdje, u BiH, na tradicionalni način od lokalaca, a nabavljamo i iz lokalnih, porodičnih fabrika prerade i proizvodnje vune širom BiH. To je jedan sjajno uvezan krug, gdje podržavamo male lokalne proizvođače poštujući i propagirajući fairtrade- pravednu trgovinu”, ponosno ističe Erna.


Pročitajte više: Nervesa i Nino Kasupović: Naša priča o Brašku, koji nakon Švedske, osvaja i tržište u UK


Slowing down fashion je ističu slogan njihovog poslovanja i filozofija oba brenda, i Freya i Anre. “Naša strategija je malo usporiti suludi konzumerizam barem u niši naših kupaca, ponuditi im rješenja za kvalitetnije komade koji će im duže trajati i davati im rješenja pri potrazi za savršenim outfitom svako jutro. Nove kolekcije, širenje u svim pogledima, ali smisleno, polako, poštujući kvalitet i vrijeme koje se ulaže u prava mala umjetnička djela koja nastaju u našim malim artisan proizvodnjama širom BiH”, ističe Enra.

Komentirajući dio posla u influenserskom marketingu kojim se Erna bavi Irma dodaje da je danas potrebno biti prisutan na društvenim mrežama ukoliko je tamo vaša ciljna skupina. “Prezentujući dijelove svog života i olakšice nekih svakodnevnih životnih zadataka Erna olakšava mnogim od nas dnevne zadatke, nudi nam inspiraciju i motiv da nešto uradimo možda bolje, brže ili jednostavno nasmijanije. Ona prezentuje i sve naše komade iz kolekcija, možda čak i realnije nego što bi neko drugi  to uradio, jer je i sama učestvovala u njihovom stvaranju od same nule. Puno je lakše uz nju i njeno prisustvo na medijima, prvenstveno doći do kupca, a onda i objasniti sve vrijednosti naših brendova Ii proizvoda koje im nudimo”, priznaje Irma.

Sestre Saljević

Freya brend prisutan je na tržištu od 2009. godine, a Anre od maja 2022. i sestre ponosno ističu da im se početkom ove godine ukazala jedinstvena prilika da otvore svoj showroom, koju nisu htjele nipošto propustiti. “Željele smo ponuditi Sarajevu jedno lijepo novo, inspirativno mjesto. Vizuelno drugačije, ali i namjenski. Od maja mjeseca smo otvorile webshop na  www.atelje71.ba, a krajem avgusta, u vrijeme održavanja SFFa, otvoren je naš Atelje 71, showroom na adresi Branilaca Sarajeva 19, odmah preko puta glavnog ulaza u Narodno pozorište. To nije samo atelje gdje ćemo prodajemo najkvalitetnije artisan komade koji slave vrsno poznavanje obrade kože i prirodnih materijala, već je multifunkcionalni prostor koji će poželjeti dobrodošlicu svima, od organizacije intimnijih događaja, do prostora gdje su se u toku Sarajevo Film Festivala snimali poznati glumci i mlade glumačke snage u podkastu, tako da je prostor ujedno i studio i atelje i radionica i maštaonica”, otkrivaju nam sestre.

A u novoj Freya kolekciji u Ateljeu 71 su se našle torbe od kože i pamučnog kanvasa, kao i kolekcija ručno pletene organske rafije. Anre kolekciju čine kožne jakne i klasik modeli torbi, uz neodoljive travel kutije za nakit, a tu su još i viskozne lounge wear i vuneni setovi, blejzer/pantalone, kožne haljine… Ovih dana užurbano rade na novoj proljetnoj kolekciji haljina i košulja. “Nove Freya proljetne modele jedva čekamo pokazati – biće tako stylish ovo proljeće. Čekamo vas”, poručuju sestre Irma i Erna na kraju našeg razgovora.

Photo: Studio Soba/Enida Kajević

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

akcelerator za poduzetnice

U BiH stiže Akcelerator za poduzetnice – samo za one koje...

Žensko poduzetništvo je jače nego ikada, pomislili biste kad gledate objave po društvenim mrežama. Grupe, konferencije, "mi" poduzetnice... a kad uzmeš brojke, statistiku, nema...