Uređeni sistem u poslovanju ključ je rasta

Mi to tako radimo. Mi smo specifični. Nije kod nas to baš jednostavno. Mi smo uvijek tako radili. Ne može to kod nas. Nemamo mi vremena za to. Nastavi niz. Niz izgovora kojima se ljudi brane od postavljanja bilo kakvog reda, sistema ili promjene, a sistem u poslovanju ključ je rasta. Da ulože upola manje energije u to da sistem stvarno postave, mnogo bi im lakše bilo i brže bi završili. Ali, kad ide red otpora red rada, onda se ide korak naprijed, nazad dva.

Nemojte komplicirati

Pojednostavimo sve. Sada nešto radite u 5 koraka. Ili čak 7, raspojasajmo se. Ta aktivnost vam troši neko vrijeme. Ne donosi profit. Ali vi svejedno radite kako radite. I onda se desi magija, sudar svjetova i meteora i shvatite ili vas neko potakne, da to što radite možda može drugačije. Možda vam ne treba nikako. Možda može u dva koraka. Aha, može.

Ili recimo, izvještavanje. To mi je omiljeno. Ne zato što posebno volim izvještaje, nego što je izvještavanje eklatantan primjer onoga kako se jednostavne stvari maestralno zakomplikuju. Recimo da sada imate dvije stvari koje pratite. Promet i trošak. Ok, dodaćemo i treću – prihod. E, onda negdje vidite ili neko vam kaže ili jednostavno nabasate u bespućima interneta, kako neko to gleda drugačije. Pa prate 55 stvari. Ne gledate industriju, kompleksnost i veličinu biznisa, nego samo činjenicu da vi gledate 3 stvari, a možete 55. Hej, 55! Pa zamisli šta tu sve ima. I onda kreće agonija od pravljenja izvještaja danima i noćima, ulaganja u super cool rješenja i aplikacije, upostavljanje potpuno novog tima za izvještavanje. I imate tih čuvenih 55 stvari koje pratite, razložene u 231 izvještaj. I negdje usput ste ih prestali i gledati, jer ko će to sve pohvatati. A, ionako vas samo zanimaju one tri ključne stvari sa početka priče. Ma, jel’?


Pročitajte više: Zašto je važno imati granice u poslu?


Promjene i sistem u poslovanju su ključni

Prvo, kako biznis raste tako raste potreba za uređenjem i sistemom. Morate imati set pravila, set koraka ili šta već, kojima su u neki okvir stavljene recimo ključne aktivnosti. Mora biti sistem u prodaji: ko ide, gdje ide, što ide, koliko će napraviti, koliko će naplatiti. Mora biti sistem u računovodstvu: kad se knjiži dokument, kad i kako se obračunava plata. Mora biti sistem u proizvodnji: koliko sirovine, koliko finalnog proizvoda, za koliko vremena, sa koliko ljudi, ko to sve vodi. I tako dalje. Bez sistema nema napretka. Stihija je dugoročna propast. Identifikujte ključne procese, posložite ih i uokvirite. I nastavite sa životom koji je sada ljepši i lakši.

Drugo, super je što ste vi to oduvijek tako radili, ali niti ste vi više isti ljudi, niti je ovo više ista firma, niti je ovo isti svijet. Ne možete nastaviti raditi isto, a nadati se drugačijem rezultatu. Promjena je neminovna. Morate se mjenjati da bi opstali. A, tek onda se mjenjate da bi rasli. Otvorite oči, pogledajte oko sebe i izađite iz kutije. Vaš način je bio dobar do jedne tačke. Ako hoćete na drugu, treću ili četvrtu tačku, morate mjenjati način kako radite. Sve što donosi profit treba biti u fokusu i raditi se na najefikasniji način. Sve što je nepotrebni trošak bilo kakvog resursa, a ne pridonosi profitu – eliminisati ili minimizirati. I idemo dalje.


Pročitajte više: Uvedi me, zavedi me ili zašto je uvođenje u posao važno?


Prilagodite izvještavanje sebi

Treće, da krasno je što neko ima 55 stvari koje gleda. Ali što će to vama? Imate li uopšte toliko stvari za pratiti? I šta ćete vi sa svim tim informacijama. Izvještavanje da bi se izvještavalo – je suludo i bespotrebno. Izvještavanje vam je potrebno da pratite, analizirate i donosite odluke. Brzo i efikasno. Zato vam trebaju podaci koji su tačni, pregledni i lako dostupni. Kad dobijete podatke, tek počinje pravi posao i donošenje odluka. Izvještavanje je alat, nije svrha samo sebi. Dakle, pratite i imajte izvještaje, ali one koji trebaju vašem biznisu. Da bi na osnovu njih donosili odluke koje će povećati profit, smanjiti troškove, podići efikasnost.

Uređeni sistemi koji su efikasni, komunikacijski brzo prohodni, gdje se odluke donose brzo i gdje je visoka fleksibilnost – to su uspješni biznisi.

Neuređeni ili pretjerano uređeni sistemi su skupi, spori, tromi i svrha sami sebi. Nema tu dugoročne uspješnosti.

Nađite mjeru. Postavite sistem u poslovanju koji će donijeti razultate vama, a ne sistem koji je postavio neko drugi. Vama vaš posebni sistem koji će vama da radi posao. E, to je pobjeda.

Autorica: Enisa Selmanović Salkić, direktorica i vlasnica tvrtke Consultor

Foto: Canva / LinkedIn Enisa Selmanović Salkić

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

Adna Džananović Konzum BiH

Adna Džananović: Neke stvari moramo ‘pustiti’ kako bismo ispunili veći cilj

Neke stvari moramo 'pustiti' kako bismo ispunili veći cilj. Kaže tako Adna Džananović, Voditeljica Odjela kontrole kvalitete i standarda u Službi korporativne sigurnosti Konzuma...