Trebaju li tvrtke svakom kandidatu poslati personalizirani odgovor?

Traženje posla je posao na puno radno vrijeme samo po sebi. Potrebno je uložiti puno vremena i truda kako bi se kandidat prijavio samo na jedan oglas. Treba pronaći oglas koji odgovara njegovim kvalifikacijama, istražiti tvrtku te zatim napisati motivacijsko pismo i životopis koji ga pokazuju kao najboljeg kandidata za određen posao. Sav trud često završava time da kandidat ne dobije nikakvu povratnu informaciju ili priča završava automatski generiranom porukom koja je poslana svim kandidatima. Trebaju li tvrtke poslati nešto više kako bi kandidatima dali do znanja da nisu dobili posao?

Samo jedan kandidat u moru kandidata

Odgovor ili nedostatak odgovora na prijavu formira mišljenje kandidata o tvrtki. Ako ne dobije nikakav odgovor, neće se prijavljivati na oglase te tvrtke jer bi mogao zaključiti da ona ne mari za trenutne i potencijalne zaposlenike. Također, to podsjeća kandidata da je samo jedan u moru kandidata te može dovesti do razmišljanja da je njegov trud obezvrijeđen, a negativne osjećaje će povezati s tvrtkom.

Odgovor je znak poštovanja prema kandidatu koji je uložio svoje vrijeme i trud kako bi se prijavio na oglas. Iako tvrtke nemaju vremena slati svakome personaliziran mail koji navodi razloge za neprihvaćanje kandidata, samo povratna informacija da kandidat nije prošao u prvi krug je potrebna kako bi mu se dalo do znanja da ne treba više čekati odgovor te je bolji od potpune tišine nakon poslane prijave. 


Pročitajte više: Znate li što je presudno ako se prijavljujete na oglas za posao objavljen na LinkedInu?


Tvrtke ne bi trebale slati personalizirane odgovore ako se time šteti drugim zaposlenicima 

Kada je riječ o jako poželjnim pozicijama za koje konkurira na stotine kandidata, slanje personaliziranog odgovora svakom kandidatu nije moguće jer iziskuje previše vremena. Kod manjih tvrtki se nameće i pitanje tko bi pisao personalizirane odgovore kandidatima koji se javljaju za posao. 

Tena Nagulov Halilović u svojoj LinkedIn objavi navodi kako se kandidatima ne bi trebali slati personalizirani odgovori jer se takvi zadaci zadaju zaposleniku koji već ima previše posla. To bi moglo rezultirati prekovremenim satima određenih radnika. “Neki zaposlenik, koji je vjerojatno preopterećen, morao je u svoj radni tempo ubaciti i pisanje svih tih silnih odgovora,” podsjeća Nagulov Halilović.


Pročitajte više: Je li odgovaranje na e-mailove nakon radnog vremena prekovremeni rad?


Slanje personaliziranih odgovora kandidatima koji su ušli u uži izbor

Ako je za poziciju bilo potrebno odraditi zadatak ili proći nekoliko krugova zapošljavanja koji su na kraju vodili intervjuu, kandidat je uložio puno vremena na prijavu i proces zapošljavanja te je dobro poslati personaliziran odgovor. Pritom je i broj kandidata manji te kandidat očekuje odgovor. 

U redu je i poslati mail kojim se zahvaljujete kandidatu na uloženom trudu i poslati da ćete se javiti u slučaju da se u vašoj tvrtki otvori pozicija koja odgovara njihovim vještinama. Sve je bolje od tišine, odnosno ne slanja bilo kakvih odgovora kandidatu. 

Foto: Canva

Članak je originalno objavljen na www.womeninadria.com

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE VIŠE

Kako se zaštititi od sve češćih hakerskih napada?

Danas je nemoguće zamisliti svijet bez tehnologije i digitalnih medija, a svakodnevno korištenje sa sobom nosi potencijalne opasnosti od cyber prevara i napada. Mnogi...