Ovih 7 trendova su ključni za male biznise u 2022.

Posljednje dvije pandemijske godine naučile su nas da ni u poslovnom svijetu ništa nije nemoguće i da se preko noći mogu dogoditi posve neočekivane i nezamislive situacije. To nas je dodatno natjeralo da pomno pratimo zbivanja na poslovnoj sceni kako bismo mogli planirati strategiju rasta i da znamo šta možemo očekivati u nadolazećim mjesecima i godinama.

Da bismo bolje razumjeli u kojem smjeru se može razvijati mali biznis treba se podsjetiti na trendove u razvoju malih biznisa koji su aktuelni ove godine koje navodi Chalkboard

Aktuelni trendovi u malim biznisima

Iako je najveći udar pandemije i zvanično iza nas moramo biti svjesni da promjene u biznisu, koje su se desile tokom pandemije, neće iščeznuti u postpandemijskom vremenu, kad budemo imali osjećaj da se sve “vraća u normalu”.

Većina tih promjena će perzistirati i vrlo je važno upoznati se s njima na vrijeme i dobro razumjeti njihov utjecaj na razvoj malih biznisa.

1. Rad na daljinu i hibridni rad će biti sve normalnija pojava

Iako je globalno proglašeno normalizirano stanje poslije pandemije mjere opreza još uvijek postoje, jer Covid 19 virus nije u potpunosti iskorijenjen i niko pouzdano ne zna šta nam ovo trenutno zatišje može donijeti najesen i na zimu kad se ponovo vratimo u zatvorene prostore i kad krene sezona prehlada i gripa. Ono što je već znamo je da će rad u uredima za zaposlenike biti sve problematičniji. To znači da će rad od kuće, odnosno na daljinu i hibridna kombinacija rada na daljinu i rada u uredima biti puno bolje regulirani i općeprihvaćeni i od strane poslodavaca i zaposlenika, jer je takav rad tokom pandemije pokazao dosta prednosti. 

Strategija poslovanja za male biznise fokusirana je na povećanje produktivnosti i smanjenja troškova i organizacijom hibridnog rada svojih zaposlenika poslodavci će nastojati unaprijediti svoje poslovanje. Za zaposlenike ta će pogodnost rezultirati fleksibilnošću, boljim planiranjem prijevoza do posla i od posla do kuće, šansom da unaprijede svoje vještine i više vremena provode sa svojom porodicom. 

2. Optimizacija ravnoteže između poslovnog i privatnog života

Povećana fleksibilnost na poslu nije se pokazala kao blagoslov za sve zaposlenike. Sa slabijom organizacionom strukturom radnog dana, više online sastanaka i konstanstnom komunikacijom mnogi zaposlenici se osjećaju kao da sada više rade nego ikad ranije. To je dovelo do potrebe redefiniranja ravnoteže između poslovnog i privatnog života. Ono što će poslodavci morati jasno definirati je da se posao ne radi do kasno u noć, vikendima ili praznicima. Poboljšanje poslovne komunikacije sa jasno definiranim vremenskim okvirima za trajanje online sastanaka, telefonskih dogovora, Zoom konferencija će značajno unaprijediti produktivnost jednako kao i poboljšanje ravnoteže između poslovnog i privatnog života vaših radnika.  

3. Uvođenje više opcija za dostavu usluga i proizvoda

Bez obzira da li će se to desiti kao rezultat regulacije državnih službi i organa ili zbog rada na daljinu i/ili hibridnog rada, povećan broj klijenata će provoditi vrijeme kod kuće. Lokacijski orjentirane male biznise, koji imaju klijente koji fizički dolaze u kupovinu, ova promjena će natjerati na uvođenje fleksibilnijih modela dostave. Iako je online naručivanje, čak i hrane, postala veoma popularno rješenje, ne treba zaboraviti na narudžbe koje se vrše putem telefona.Također je dobro rješenje za rast malih biznisa poboljšanje opcija za online ili direktnu kupovinu/prodaju putem platformi sa porukama.

4. E- commerce će snažnije rasti

Pandemija je primorala milione klijenata da prihvate e-commerce, odnosno online prodaju. Mali biznisi bez digitalnih sposobnosti će biti slabije konkurentni, jer trend e-commerca nezaustavljivo raste. Prvi korak u digitalizaciji mora biti  brza i konkretna, s jasnim odgovorima na zahtjeve klijenata, “mobile-friendly” platforma za online prodaju. Iznad svega, razumijevanje potreba vaših korisnika će biti ključno za rast vašeg malog biznisa. Klijenti mogu otkriti vaš proizvod na jednoj platformi, uporediti ga ili analizirati na drugim platformama i u konačnici kupiti na nekom posve drugom mjestu. I na to trebate biti spremni.

5. Društvene mreže su ključne

Između svega ostalog što je važno za vaš biznis uspjeh malih biznisa će biti direktno ovisan o vašem snažnom angažmanu i prisutnosti na društvenim mrežama. To znači da će biti nužno obezbijediti jedinstven i različit sadržaj i stalno praćenje aktivnosti na društvenim mrežama. Klijenti/kupci će sve više zahtijevati transakcije preko društvenih mreža. Mali biznisi mogu iskoristiti ove platforme društvenih mreža za lansiranje novih proizvoda i usluga i podijeliti ekskluzivne ponude prodaje svojim pratiteljima kako bi obezbijedii stalnu prisutnost na svojim profilima.

6. Servisne službe za kupce su iznad svega 

 Za rastuće male biznise kvalitetna služba za servisiranje potreba kupaca je apsolutno nužna. Zadovoljni klijenti mogu biti ambasadori vašeg brenda i generirati pozitivne kritike i iskustva tzv. “usta do usta” online kampanje. Ovo je vrlo značajno za unaprijeđenje online reputacije malih biznisa.

Mali biznisi trebaju koristiti platforme kao što su Viber, WhatsApp Business kako bi regrutirali nove klijente i ponuditi personaliziranu i trenutnu podršku kupcima. Drugi izvanredan način da ponudite podršku kupcima je preko virtuelnih telefonskih brojeva kao što je Chalkboard za klijente i potrošače da ovas mogu kontaktirati.

7.  Novi modeli radnih odnosa 

Odgovarajuća radno osoblje, odnosno adekvatni zaposlenici su ključ rasta malih biznisa. Ekonomija koja snažno podržava zaposlenike koji rade kao “freelanceri” sve je popluarnija i zaposlenici mogu raditi “part time” ili na nekoliko različitih mjesta u isto vrijeme. Manageri u malim biznisima bi trebali biti spremni za te opcije. Koristeći freelancer-e samo kad im trebaju i zapošljavanjem vanjskih radnika za poslovne aktivnosti koje nisu ključne za njihov poslovni proces poslodavci će lakše smanjivati troškove poslovanja zadržavajući operativnu stabilnost. No, to znači i da za određene poslovne aktivnosti poslodavci morati sve više ulagati u edukaciju i sticanje novih vještina svojih ključnih zaposlenika.

Razumijevajući ove trendove i radeći na njihovom usvajanju će značajno pomoći rastu malih biznisa kako bi bili otporni i održivi i spremni na nove izazove. Možda će vas neki od ovih aktuelnih trendova inspirirati da proširite svoj biznis ili čak da pronađete bolje prilike za vaš poslovni rast i razvoj.

Photo: Unsplash

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE VIŠE

Akademija za žene

Akademija za žene: kreiranje i vođenje tura i turističkih iskustava. Prijavite...

Vlada SAD-a putem USAID Projekta razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini (Turizam) u saradnji s Women in Travel CIC iz Londona, s ponosom...