Sestre Irma Aganović i Merima Selman razvile su sjajan kozmetički brend Ishtar

Većina poduzetničkih priča započne rješavanjem sopstvenih problema, pa je tako i naša naredna priča započela u potrazi za rješenjima problema s kožom koje su imale njene osnivačice. Donosimo vam poduzetničku priču sestara Irme Aganović, magistre farmacije i licencirane fitoaromaterapeutkinje i Merime Selman, diplomirane kozmetičke formulatorice i licencirane fitoaromaterapeutkinje, koje stoje iza kozmetičkog brenda Ishtar.

Brend Ishtar nazvan po babilonskoj kraljici ljubavi

Iako na tržištu postoji mnogo različitih brendova prirodne kozmetike uvijek nas oduševe nove zanimljive kozmetičke formulacije koje nastaju najprije u kućnim laboratorijama, a potom polako osvajaju tržište. Sestre Irma i Merima na početku našeg razgovora priznaju da su ih na početku stvaranja njihove prirodne kozmetike motivirali vlastiti problemi s kožom i da su tragajući za rješenjenjima shvatile da ih to istraživanje sve više fascinira i ljubav, fascinaciju, a pomalo i opsesiju.

U vrijeme kad smo počinjale i tražile rješenje za vlastite probleme s kožom, nismo mogle pronaći odgovarajuće proizvode i mislile smo da bi prirodna kozmetika mogla biti rješenje za nas. Vremenom smo upoznavale nove materijale i pronašle balans između prirodnog i sintetskog znajući da je prirodna formulacija vrlo limitirana po pitanju izbora sastojaka. Najbolji primjer su vitamini. Dosta vitamina koje koristimo u kozmetici su sintetski. Iako postoje u prirodi, za potrebe industrije oni se sintetiziraju. Ako bismo bili prirodni puritanci, ne bismo ih smjeli koristiti. Mi smo odlučile da se ne limitiramo i da uzmemo najbolje iz obje kategorije i objektivno mislimo da smo u toj nakani uspjele. Primijetile smo da vlada uvjerenje da sve što je prirodno ne može biti iritativno, a sve što je sintetsko može. To je pogrešno. Prirodni materijali mogu biti izuzetno jaki iritansi, kao na primjer neka eterična ulja, a sintetski materijali mogu biti izuzetno blag, kao recimo alantoin i obrnuto. To je više stvar umijeća formulacije nego porijekla materijala“, otkriva Merima.

Merima Selma, Ishtar

Zanimljiva je i priča otkud ovako neobično ime njihovog brenda. “Ištar je bila babilonska božica ljubavi, rata, ljepote i plodnosti koja je to uspjela postati zahvaljujući vlastitom trudu. Nije pripadadala Starim bogovima sumeranskog Panteona, ali se uspjela probiti do najviših položaja i završila kao članica mezopotamskog Panteona koristeći se svojom inteligencijom, ljepotom i odlučnošću. Ta mitološka veza je bila ključna za nastanak imena Ishtar, jer su nam njena energija, upornost i strast bili velika inspiracija i vodilja“, priznaje Irma.

Najprije su se bavile učenjem o stvaranju kozmetičkih formlacija, kako napraviti efikasan, estetski privlačan, siguran i stabilan preparat. Irma je imala određeno znanje o tome koje je ponijela sa farmaceutskom fakulteta, a Merima je upisala program kozmetičke formulacije na Formula Botanici, vodećoj online obrazovnoj instituciji za organsku kozmetičku formulaciji.

To je trajalo 2 godine, nakon čega smo zajedno upisale jednogodišnji program fitoaromaterapije koji je, između ostalog, pokrivao upotrebu i efikasnost eteričnih ulja u tretmanima različitih dermatoloških stanja. Danas smo na studiju kozmetičke hemije, na kojem se bavimo svim mogućim aspektima kozmetičkog preparate – od ideje o nastanku do lansiranja na tržište, nakon čega ćemo vjerovatno naći neku novu edukaciju da si zakomplikujemo život”, otkirva Merima.

“Najveća greška nam je bila što smo premalo ulagale u marketing”

Prisjećajući se svojih početaka Merima i Irma tvrde da je razvijanje brenda krivudava linija, ali da su oduvijek znale da žele napraviti autentičan brend u koji će klijenti vjerovati i koji će vjerodostojno predstavljati svoje vrijednosti.

U praksi je to niz smotanih, klimavih koraka u pravcu gotovog proizvoda o kojima neki širi krug ljud, širi od porodice u svakom slučaju, ima puno toga dobrog za reći. Bude ih pogrešnih, ali sve dok se iz takvih ima šta naučit, mi ih smjestimo u uspjehe“, tvrdi s osmjehom Irma.

Merima dodaje da su an početku krenule s osnovnim sirovinama i bazičnim formulacijama, pa su dodavale sirovine, opremajući pritome mali proizvodni laboratorij. “Sticale smo nova znanja, pa postajale svjesne da negdje moramo početi i sa marketingom, odnosno da je jako istinito ono – možeš imati i najbolji proizvod na svijetu, ali ako niko ne zna za njega, onda je to isto kao i da ga nemaš. Neke stvari smo radile prije drugih, neke prekasno počinjale, ali obzirom da smo bile same, bez nekakvog tutorstva ili bilo kakve druge pomoći, smatramo da nema te loše stvari koja bi mogla zasjeniti sve što smo dobro napravile. Možda nam je najveća greška bila to što smo od početka puno ulagale u opremu i sirovine, a premalo u marketing”, kaže Merima.

Njihovi klijenti koji su dolazili sa različitim problemima i stanjima kože predstavljali su im najveći izazov i inspirirali ih da kreiraju inovativne formulacije koje zaista mogu napraviti promjene na njihovoj koži i vrlo često i u njihovim životima. “Motivišu nas da neumorno učimo, istražujemo, eksperimentišemo i uvijek stremimo boljim i efikasnijim formulacijama i preparatima. Nas dvije iz zone komfora izlazimo i po nekoliko puta dnevno. Nismo o tome nikada razmišljale s te strane, nego smo govorile: hajde da razvijamo biznis. Pitanje je uglavnom bilo: “Može li nas bavljenje ovim što volimo finansirati?”, obzirom da nije bila opcija da se ovim poslom bavimo djelomično“, otkriva Irma.  

Irma Aganović, Ishtar

Svaki posao ima svoje izazove, a njima su nabavka jednog od sastojaka važnih za proizvodnju, azelaična kiselina, zajendo sa pandemijom koja im je poremetila lance isporuke, bili možda i najveći. “Ima tu jako puno izazova. Često smo željele spojiti nespojivo. Često smo i uspijevale. Ali ako ćemo o ovom pitanju razgovarati gledajući širu sliku stvari, onda su to svakako finansijski izazovi“, navodi Merima, a Irma dodaje: “Svaki projekat koji započnemo zahtijeva finansijska sredstva i zahtijeva početna ulaganja, a još nismo naišle na nekakav grant ili neku drugu vrstu finansijske pomoći čije uvjete i zahtjeve ispunjavamo, tako da moramo sve same i nerijetko se desi neka magija pa uspijemo potrošiti više nego što zaradimo“. Priznaju i da je iza njih za puno uspona i padova, a najlošija iskustva i najveća razočarenja su uglavnom vezana za saradnje, te da “postoje ljudi i firme s kojima sigurno ni pod kakvim uslovima više ne bi sarađivale”. Ponosne su na činjenicu da se Ishtar uspješno pozicionira kao autentičan, respektabilan i vjerodostojan brend i da je za to velikim dijelom zaslužan marketing ‘od usta do usta’ kroz pozitivna iskustva klijenata. 

Ishtar premium proizvodi prisutni su i u kozmetičkim salonima

Prisjećaju se različitih zbivanja koja su ih pratila tokom razvijanja proizvoda navode par zanimljivih situacija:”Bilo je blesavih situacija u kojima nam se na papiru savršena formulacija pretvori u bezličnu masu ili nam se pred očima raspadne, pa kad ugovorite novi posao sa osobom sa kojom ste na istoj frekvenciji od prvog momenta, ili kad završite projekat za koji ste mislili da nema te šanse da ćete tome ikad vidjeti kraj, a eto ugledate i pred vama su vrhunski rezultati. Divno je bilo kad nam je završen novi dizajn i novo ruho brenda i kad je novi web shop postao operativan. Sjećam se kad su nam stigli fantastični utisci i opće oduševljenje Acne Revolution tretmanom, inače prvom kolekcijom koju smo lansirale unutar Proactive linije proizvoda za profesionalnu upotrebu”, ističe Merima, a Irma dodaje da s bile presretne kad su se konačno dočepale vrhunske visoko aktivne forme retinola i lansirale Retinol Elixir salonski tretman retinolom i RetinPro kremu sa retinolom. “Previše toga je iza nas da bismo mogli bilo šta specifično izdvojit. Ali mi radimo ono što volimo, pored toga što zajedno razvijamo biznis, mi smo i sestre i najbolje prijateljice i nekad nam najbolja stvar u haotičnom danu bude onih 20 minuta zajednički popijene kafe“, priznaje Irma.

Double hyaluron, Ishtar

Specijalizirale su se za izradu kozmetičkih preparata visokih performansi koristeći klinički ispitane i dokazano djelotvorne sastojke u visokim koncentracijama. A njihov individualizirani pristup, inovativnost i stavljanje naglaska na klinička ispitivanja i djelotvornost formulacije u Ishtaru su prepoznali i drugi profesionalci – kozmetolozi, ljekari i estetičari, pa se njihovi preparati mogu naći i u profesionalnim kozmetičkim tretmanima. “Ulažemo veliki napor da te sastojke učinimo biodostupnim i za kožu maksimalno iskoristivim, a to je umjetnost formulacije. Odatle sve počinje, i naša priča i naš rad. I to je polje u kojem se konstantno razvijamo i pratimo potrebe, zahtjeve i upute naših klijenata, na osnovu kojih kreiramo efikasne formulacije maksimalno prilagođene tretmanima i aparatima koje koriste. Ali, ako bismo morale izdvojiti naše omiljene formulacije, u top 5 bi ušli Peptide Maniac krema sa peptidima, RetinPro krema sa retinolom, Ageless Algae krema sa algama, Peptide Elixir ampule sa peptidima i Epic Reset roll on serum za područje oko očiju“, naglašava Merima.

Peptide maniac, Ishtar

Iako stalno ulažu u svoje znanje i nove formulacije nedavno su kupile i novi prostor u kojem planiraju proširiti posao i u njemu uvesti i ponudu kozmetičkih tretmana. “Proactive linija proizvoda za profesionalnu upotrebu je imala i više odjeka i uspjeha nego smo se nadale i očekivale i plan nam je da se nakon selidbe više angažiramo na tom planu i edukacijama u oblasti kozmetologije kako bismo mogle zaokružiti uslugu i klijentima ponuditi i tretmane i redovnu njegu“, ističe Irma.

Sestre su vrlo organizirane i dan započinju briefingom i dogovaranjem šta će koja raditi. Na njihovoj to-do listi su najčešće proizvodnja, istraživanje i priprema za novi projekat, ažuriranje stanja sirovina i nabavka novih sirovina, te administracija koja ih frustrira jer im oduzima mnogo vremena. “Kako imamo dosta saradnji sa salonima koji uglavnom imaju puno potreba i zamisli, stalno radimo na nečem novom i testiramo nove materijale, tako da nam je to obično svaki dan na listi. Pokušavamo biti organizovane i pratiti to-do liste i zadatke, ali kad se zahukta uglavnom se sudaramo i gasimo požare. Na kraju svakog dana je neizostavno čišćenje laba. A svaki slobodan trenutak, čak i 10 minuta dok nam se nešto grije, miješa ili hladi koristimo za učenje jer nam je cilj završiti studij kozmetičke hemije do kraja godine“, na kraju našeg razgovora nam poručuje Merima.

Photo: Privatna arhiva

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

Akademija za žene

Akademija za žene: kreiranje i vođenje tura i turističkih iskustava. Prijavite...

Vlada SAD-a putem USAID Projekta razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini (Turizam) u saradnji s Women in Travel CIC iz Londona, s ponosom...