MAMFORCE Standard stigao u BiH: Addiko Bank je ‘prva dama’ FBiH

Zajednici odgovornih poslodavaca, koju čini više od 50 organizacija privatnog i javnog sektora Adria regije, pridružile su se četiri nove članice kojima je svečano dodijeljen MAMFORCE Standard. Po prvi puta ovaj je MAMFORCE Standard otišao u Bosnu i Hercegovinu. Addiko Bank Sarajevo prva je dobitnica MAMFORCE standarda u FBIH.

Ove kompanije svojom ulogom ne samo da unaprjeđuju kulturu svojih organizacija, već primjerom dobre prakse doprinose kvalitetnijem i inovativnijem razvoju tržišta rada. Uvođenjem MAMFORCE Standarda kompanije rade na razvoju poticajnog i pravičnog radnog okruženja koje podržava razvoj kulture fleksibilnosti i u kojem svi zaposleni ostvaruju ista prava zapošljavanja, profesionalnog razvoja i napredovanja. Nove dobitnice MAMFORCE© STANDARD-a po kategorijama BASIC, CHANGE i GROW su: Addiko Bank FBiH, HSM, JANAF i BKS Bank. Tvrtke dobitnice ističu se kao lideri u transformaciji radne kulture sukladno načelima raznolikosti, pravičnosti i uključivosti.

Addiko Bank Sarajevo za uključivost

Posebno je zanimljivo upravo što po prvi puta MAMFORCE Standard odlazi u BiH.

„Bankarstvo kao industrija više nije među najprivlačnijim i to iziskuje od poslodavaca niz aktivnosti na privlačenju i retenciji najboljih talenata“, istaknula je Suzana Tihi-Babić, Direktorica Sektora upravljanja ljudskim resursima u Addiko Bank Sarajevo.

„Kod nas radi 77% žena. Izbalansirati poslovno i privatno velik je izazov stoga smo donijeli niz odluka kako bismo zaposlenicama olakšali balansiranje i kako bi bile podržane u izazovnim periodima života i karijere. Uključili smo se u projekt MAMFORCE da dobijemo eksternu, nezavisnu i stručnu procjenu naših praksi koje se odnose na segment pravičnosti, raznolikosti i uključenosti“, upozorila je Suzana Tihi-Babić.

Dodala je da su ponosni na organizacijsku kulturu koju su izgradili i koju se trude da stalno unaprjeđuju.

“Naš strateški imperativ i dalje će biti posvećenost zaposlenicima i izvrsnost u upravljanju ljudskim potencijalima. Naš dodatni cilj je da pomognemo zadržati mlade u BiH tako da im omogućimo kvalitetne prakse, saradnju s ciljanim univerzitetima, predavanja naših zaposlenika sa specifičnim ekspertnim znanjima koja će im dati prednost na tržištu rada, kao i šansu prvog zaposlenja”, naglasila je.


Pročitajte više: Ljiljana Krsman: “U 40-oj godini ostvarila sam svoj dječji san o radu u banci


Nesvjesne pristranosti koče žene na karijernom putu

Kompanije koje su uvele standard i koje kontinuirano rade na poboljšanjima načina i uvjeta rada bilježe poboljšanu angažiranost zaposlenika i povećanu produktivnost. Ujedno, zahvaljujući raznolikosti svojih zaposlenih tržištu nude bolje proizvode i usluge te donose promišljene, održive poslovne odluke. Kompanije su prošle evaluaciju te su se izradom akcijskog plana obvezale na provedbu aktivnosti kojima će dodatno poboljšati radne uvjete i organizacijsku kulturu kako bi smanjili nesvjesne pristranosti koje su podlozi nejednakih mogućnosti žena i muškaraca na radnom mjestu. 

Diana Kobas Dešković, direktorica tvrtke Spona Code i osnivačica MAMFORCE© Standarda istaknula je kako koracima koji prethode certificiranju organizacijama pomažu razviti odgovorno upravljanje prilagođeno čovjeku i poslovanju.

Dio mjera koje predlažu će u velikom broju zemalja uskoro postati zakonska obaveza. No promjena zakona nije dovoljna, ako se ne promijeni i organizacijska kultura, na čemu kontinuirano rade nositeljice MAMFORCE standarda, koje su ujedno i nositeljice promjena u svojim zajednicama.

“Izuzetno mi je drago što se zajednici odgovornih poslodavaca pridružila i Addiko Bank Sarajevo kao prva tvrtka te ujedno i prva banka iz Bosne i Hercegovine koja svojim primjerom podržava razvoj cijelog tržišta promjenom uvjeta rada na bolje uz otvaranje boljih prilika za žene na tržištu rada“, poručila je Diana Kobas Dešković.

Obitelj i posao, a ne ‘ili’

Diana je primjer žene vođe koja živi vrijednost različitosti pomažući drugim ženama da ostvare svoje težnje kroz  platformu za rodnu ravnopravnost koju je sama kreirala. Njezina priča počela je prije 11 godina kada je shvatila da problem s kojim se susreće nije samo njen problem već problem polovice svjetske populacije. Bilo je to usklađivanje karijere i majčinstva ili kako mi to popularno zovemo – ravnoteža između posla i života.

Bila je ambiciozna i uspješna mlada žena koja se prvo uspinjala korporativnim ljestvama, a kasnije je nastavila karijeru kao poduzetnica i predavačica na studijskim programima Sveučilišta u Zagrebu. Njezin tadašnji biznis u komunikacijama bio je vrlo uspješan, no gospodarska kriza 2008. u kombinaciji s drugom trudnoćom su ozbiljno poremetili poslovanje.

Njezina trudnoća bila je nevidljiva prepreka za sklapanje novih poslova prije gospodarske krize, a paralelno je bila razlog da jedan od velikih klijenata zbog promjene top menadžmenta raskine ugovor koji je trebao trajati sljedeće dvije godine. Ne zbog kvalitete rada, već zbog nepovjerenja da će se posao i dalje profesionalno obavljati tijekom rodiljnog dopusta koji je planirala koristiti vrlo kratko. Tada se po prvi put u životu suočila se sa rodno zasnovanim stereotipima. Shvatila je da prevladavajuću paradigmu karijera ili obitelj želi promijeniti u karijera i obitelj.


Pročitajte više: Merima Mahmutović:  Fintech je produžena ruka, a ne konkurencija bankama


Kako je nastao MAMFORCE

Razgovarala je s drugim ženama i tvrtkama i primijetila je nedostatak fleksibilnosti, potkrijepljen brojnim stereotipima, nesvjesnim predrasudama, organizacijskim kulturama koje ne podržavaju žene i majke. Bila je to dodatna motivacija i odlučnost da unese sva svoja prethodna iskustva i znanja iz istraživanja socijalne psihologije, marketinga, vođenja, upravljanja ljudskim resursima, korporativne društvene odgovornosti – kako bi stvorila metodu koja će olakšati promjenu organizacijskog dizajna i promjenu kulture. Ove promjene nastale u tvrtkama, proširile su se na domove zaposlenika i njihovu zajednicu.

Tako je nastala MAMFORCE metoda utemeljena na podacima, koja jasno pokazuje u kakvom je stanju korporativna kultura. Tijekom proteklih 11 godina, Diana je sa svojim timom stvorila MAMFORCE SOCIETY koje okuplja certificirane organizacije, koje su pravi motori promjena.

Certificirano je više od 50 organizacija koje su utjecale na živote više od 40.000 zaposlenika. Tvrtke s kojima surađuju njihovi su partneri – zajedno mijenjaju način rada i poboljšavaju život. Nakon što počnu raditi s MAMFORCE timom shvaćaju kakvu promjenu to donosi te prihvaćaju metodu i prednosti koje donosi. Pogotovo za žene u tvrtkama, koje to najviše prihvaćaju.

Tvrtke su počele interno promicati očinski dopust kao prihvatljivu opciju, pomažući smanjiti stigmu o uzimanju očinskog dopusta. Uvedena je i nova inicijativa, nova certifikacija – DADFORCE jer nema pravog pariteta bez angažmana oca/muškarca.

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

kratke jakne

Kratke jakne su dominirale na našoj Konferenciji za žene u održivosti

Proljeće je u punom zamahu, a naše odjevne kombinacije jedva su ga dočekale. A kako u ovo prevrtljivo proljetno vrijeme bolje zaokružiti outfit nego...