Emina Tahirović: Kako je obiteljska historija izrasla u poduzetnički uspjeh

U svojoj je karijeri razvila izražen preduzetnički duh koji ju je vodio kroz mnoge izazove i prilike. Emina Tahirović za sebe kaže da je odmalena imala potrebu da upravlja procesima i organizira događaje. To pripisuje tome što dolazi iz porodice preduzetnika. Kreativno je razmišljala i smišljala projekte u školi još kao djevojčica. Tako je osnovala ritmičku sekciju u školi i otvorila prvu privatnu biblioteku u razredu. Na raspustima je organizirala takmičenja u duhu Eurovizije. Sigurna je da ju je to sve dodatno inspiriralo da se upusti u preduzetnički svijet. Ona je nasljednica Markart kompanije, kompanije koja pruža računovodstvene usluge.

Od samog djetinjstva uključena je u rad kompanije

Uzor u svemu bili su joj roditelji i djed. Nakon smrti oca koji je bio osnivač i direktor obiteljske kompanije Markart, započinje jasnije kreiranje Eminine uloge u preduzetničkom svijetu. Rad u njihovoj obiteljskoj kompaniji bio joj je poznat jer je već od prvog razreda osnovne škole imala svoj prvi angažman tamo. U srednjoj je školi nedostatak prakse, koju kaže, ne nudi naš sistem, nadoknađivala radeći u obiteljskom biznisu. Godine 2011. paralelno je započela radni odnos i upisala fakultet.

“Tih nekoliko godina naučila sam se dobro organizirati, postavljati prioritete i spojiti poslovnu praksu s teorijskim znanjem. To je postavilo dobre temelje u mom daljem razvoju”, objašnjava Emina.

U periodu koji je slijedio došlo je do organizacijskih promjena u kompaniji. U toj prilici dodijeljene su joj veće ovlasti u organizacijskom i upravljačkom smislu. Konačno je mogla izraziti ideje koje je već duže vrijeme gajila. Željela je unaprijediti internu komunikaciju i organizaciju jer je smatrala da jednu od važnih snaga u kompaniji predstavljaju ljudi koji pružaju usluge koje oni nude. Cilj joj je bio da usluga koju nude bude vrhunska i jedinstvenog pristupa.

Zato je htjela da svi zaposlenici prođu višemjesečne edukacije. Najveći izazov je bio uvjeriti ostale kolege da je uopće vrijedno investiranja. Kad danas pogleda na tu situaciju, ponosna je na sebe što se nije dala obeshrabriti otporom na koji je naišla kod uposlenika koji se plaše promjena.

nasljednica Markart

Pročitajte više: Lejla Kraljević: ‘Preduzetnici svoju moć trebaju koristiti za stvaranje pozitivnih promjena’


Zbog hrabrosti je dobila priliku za napredovanje

Takva upornost i zalaganje za lična uvjerenja doprinijeli su i njezinim kasnijim odlukama. Kroz edukaciju su svi jasnije vidjeli svoje uloge i transparentnije komunicirali svoje potrebe i planove. Uslijed toga, ispostavilo se kao najbolje rješenje da baš Emina obavlja upravljačku ulogu u kompaniji. Bilo je izazovno susresti se s mnogo novih odgovornosti, no gledajući na to sada, svjesna je da je to velika privilegija. Cijelo vrijeme osjećala je duboku povezanost s obiteljskom tradicijom i vjeru u potencijal koji se krio u njihovom poslovanju.

“U mom srcu, ovo nije bio samo posao, već prilika za ostvarivanje nasljedstva koje sam s ponosom prihvatila. Sada sam dobila priliku da iz temelja kojeg sam jako cijenila počnem graditi Markart kao biznis koji će drugi prepoznati zbog njegove kvalitete i autentičnog pristupa klijentima i uslugama koje pružamo”, govori Emina.

Buduće promjene koje je od tada uvela bile su sa ciljem da se tržištu izdvoje kao kompanija koja pruža vrijednost za novac, a sve to čuvajući zdravu, dobru radnu sredinu i lojalne odnose sa klijentima.

Na Markart, preduzeće za računovodstvene usluge i porezno savjetovanje, zaposlenici i klijenti gledaju kao na most koji spaja kulture, jezike i poslovne prakse. Njihov poslovni put, govori Emina, nije samo priča o brojevima već o mladim i ambicioznim ljudima željnim znanja te iskusnim mentorima koji kreiraju sinergiju uspjeha. Markart njeguje filozofiju da ako se brineš o uposlenima, oni će se brinuti o klijentima.


Pročitajte više: Uz ovih 5 principa uspostavite snažnu zdravu atmosferu na poslu


Nasljednica Markart kompanije ponosna je na sve što je postigla

Ova obiteljska kompanija postoji već 25 godina, no Emina tvrdi da je to tek priča koja se počinje pisati, a da je svako novo poglavlje bolje od prethodnog. Upravljajući Markartom suočila se sa generacijskim razlikama unutar kompanije. Njezin prvi pokušaj da uvedu nove tehnologije i metodologije nije bio lako prihvaćen jer su njezini roditelji i stariji zaposlenici imali tradicionalniji pristup poslovanju. Strpljenje je bilo ključno, ističe.

“Kao mlada preduzetnica i nasljednica obiteljskog biznisa, standardi koje su postavili moji roditelji bili su visoki. Kroz godine sam se trudila ne samo zadovoljiti njihove kriterije nego i nadmašiti ih”, ističe Emina.

Kao možda i najveći izazov ističe kako zavrijediti poštovanje i pouzdanje u očima kolega, ali i poslovnih partnera i klijenata. Vjeruje u važnost liderstva koje prepoznaje potencijal u drugima i potiču ih da postignu svoje najbolje rezultate. Emina Tahirović sebe smatra uspješnom preduzetnicom zbog svog preduzetničkog duha, predanosti obiteljskom biznisu, razvijenih vještina i talenata, poštenja i moći utjecaja.

“Moja strast prema inovacijama i izgradnji održivog poslovanja čine me ponosnom na sve što sam postigla. Vjerujem da će moja posvećenost i entuzijazam nastaviti voditi kompaniju prema uspješnoj budućnosti”, ističe nasljednica Markart kompanije.

Pripremila: Ivana Paušić

Foto: Canva / Privatna arhiva

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

unaprjeđivanje radnika

Zvijezda je rođena! Ili možda ipak nije?

Ima onaj jedan koji je odličan. Kako god ga baciš, dočeka se na noge. Omiljen u timu, omiljen kod klijenata. Kad treba fakin je,...