Održan je 3. Business Networking Breakfast u carskim vinogradima Emporia u Mostaru

Danas je u Emporia Carskim vinogradima u Mostaru održan treći po redu Business Networking Breakfast, pod nazivom “Ljudski resursi za male poduzetnike”, u organizaciji regionalne mreže za žene u biznisu Women in Adria BiH, a koji su podržali naši partneri Raiffeisen bank BiH i Avis.

Žene u Hercegovini su sve više prisutne u biznisu

U Mostaru nas je dočakao prekrasan, sunčan novembarski dan koji smo započeli sa druženjem u ovom divnom vinogradskom ambijentu sa jutranjom kafom i doručkom nakon kojeg je slijedilo i predavanje naše poznate stručnjakinje za upravljanje ljudskim resursima i upravljanje kompanijama Enise Selmanović Salkić, osnivačice i direktorice kompanije Consultor iz Sarajeva.

Naše druženje s hercegovačkim poduzetnicama otvorila je Vanja Spaho, event managerica Women in Adria BiH tima, pozdravivši naše učesnice i pritome naglasivši važnost okupljanja žena poduzetnica na cjeloj teritoriji BiH u jednu efikasnu regionalnu poduzetničku mrežu koja će biti oslonac u komunikaciji i umrežavanju žena poduzetnica iz BiH i Hrvatske.

Poduzetnice je u uvodu predavanja pozdravio Mirko Tole, regionalni direktor filijale Raifeissen banke za Hercegovinu u Mostaru, i istakao je da je sretan jer u njegovoj mreži 98% uposlenica čine žene i našalio se da je njemu zato vrlo lako raditi.

Mirko Tole

Mi smo u Raiffeisen banci već odavno bili naslonjeni na poduzetnički sektor i prepoznali smo obavezu da srednja i mala poduzeća njegujemo i pomažemo još od samog začetka našeg programa Women in Business. Naše pridruživanje ovom pokretu Women in business je krenulo od rukovodstva naše banke i tada sam osobno spoznao da mi nismo uopće spoznali ulogu i snagu žena u tim malim i srednjim poduzećima, neovisno od toga da li su one u vlasničkoj strukturi ili u upravljačkoj. Kad smo preuzeli taj projekat uvidjeli smo da se odmah vidi da li firmu vodi žena ili muškarac, jer su žene puno više financijski discipliniranirane i kod njih nema neplaniranih i nepotrebnih troškova za auta i druge stvari koje redovito susrećemo kod muškaraca. Bili smo dosta iznenađeni time što smo vidjeli na terenu, u cijeloj Hercegovini, jer su ranije žene ovdje bile više vezane za domaćinstvo, a malo ih je bilo u biznisu i raduje me što smo i mi to na vrijeme prepoznali“, rekao je Mirko Tole.

Pravilno vođenje procesa i ljudi u firmi je ključ uspjeha

Svoje je predavanje Enisa Selmanović Salkić započela s vječnim pitanjem koje sebi postavljaju gotovo svi poduzetnici nakon prve osnivačke faze, kad se posao malo stabilizira, a to je A, šta ću sa sad s ljudima? Kako da ih vodim? Kako da ih učim?

Govoreći o pobjedničkom vođenju tima Enisa uvijek potencira 3 ključne stvari: znanje, ciljeve i motivaciju i pomenula je zašto je važno da vođa tima jasno iskomunicira šta se od uposlenika očekuje, vodeći računa o njegovim kompetencijama i znanjima. “Znanje je važno jer se vođa tima brine da svaki član ima razvijena sva znanja i vještine potrebne za efikasno obavljanje poslovnih zadataka. Kad govorimo o ciljevima – tim koji vodite mora znati zašto je tu, šta treba isporučiti i u kojem vremenskom okviru. A motivacija je nužna jer znanje i usmjerenje ka cilju nisu potpuni bez motivacije. Motivacija se postiže prevashodno kroz finansijsku stabilnost, a onda i kroz razvoj, komunikaciju, davanje priznanja za rad i feedback koji treba biti redovan i smislen“, poručila je Enisa.

Enisa Selmanović Salkić

Pročitajte više: U Bihaću je održan drugi Business Networking Breakfast


Pojasnila je još zašto je iznimno važno da svi poslovni procesi u firmi budu jasno definirani i komunicirani prema svakom upsoleniku, koji će na početku dana znati šta je njegov posao, šta se konkretno od njega očekuje, u kojem vremenskom roku i na koji način bi trebao posao biti završen. Naravno, u takav proces je nemoguće ući ukoliko se s uposlenicima ne napravi jasna podjela posla prema njihvom znanju zasnovana na jasnim kompetencijama koje svaki uposlenik, uključujući i one kompetencije koje vlasnička i upravljačka struktura posjeduje. Vrlo važna karika u tom lancu je i pravilna motivacija uposlenika, počev od adekvatne financijske naknade, nagrađivanja dobrih rezultata i doprinosa u osobnom razvoju i razvoju firme, te pravovremenoj dvosmjernoj komunikaciji na relaciji vlasnik-uposlenik. Na kraju dana kad se poslože ovi navedni elementi u poslovnim procesima svaki izazov je, kako Enisa veli, lako rješiv.

Kako obiteljski biznis posložiti da funkcionira bez problema i sukoba?

U predavanju je Enisa Selmanović Salkić pomenula i vrlo učestao problem koji se pojavljuje u porodičnim/obiteljskim firmama u kojima se dešavaju problemi u vođenju poslovanja usljed nedovoljno jasno definiranih poslovnih procesa i kompetencija osoba koje vode te segmente poslovanja, kao i loše komunikacije srednjeg managementa i operativnog sektora.

O tom problemu, koji je nažalost jedan od ključnih kočničara za napredovanje porodičnih biznisa govorila nam je i Vesna Krišto, vlasnica firme Didaktik iz Livna, dječijeg branda koji se bavi posteljnim programom i opremom za bebe, koja je pomenula obiteljsku firmu u kojoj radi, a čije poslovanje može poslužiti kao sjajan primjer kako je moguće uspostaviti dobru poslovnu organizaciju i komunikaciju i u malim obiteljskim firmama.

Vesna Krišto

Dolazim iz firme Didaktik koju sam ja osnovala, i koja danas ima 7 poslovnica u BiH, i izvozimo i u Hrvatsku i u EU. Paralelno sa mnom, moj suprug ima tvornicu PVC stolarije, i ja sam napravila posve suprotan potez. Zbog boljeg razumijevanja i zbog zajedništva ja sam odlučila zaposliti izvršnu direktoricu, izašla iz svoje firme i priključila se njegovoj firmi da bi mu pomogla, i da bi nas dvoje i kroz brak i kroz posao imali mogućnost da više vremena provodimo zajedno. I evo već je 10 godina kako radimo i to se pokazalo idealno rješenje“, otkriva nam Vesna.

Business Ntetworking Breakfast

Naše današnje učesnice na Business Networking Breakfastu bile su posebno zadovoljne prilikom da se upoznaju, međusobno druže, a pritome i nauče neke vrlo korisne, a jednostavne savjete koji će im pomoći da već sutra rješe neke goruće probleme u svojim firmama.

Photo: Women in Adria

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

unaprjeđivanje radnika

Zvijezda je rođena! Ili možda ipak nije?

Ima onaj jedan koji je odličan. Kako god ga baciš, dočeka se na noge. Omiljen u timu, omiljen kod klijenata. Kad treba fakin je,...