U Tuzli je održan naš prvi Business Networking Breakfast na temu “Ljudski resursi za male poduzetnice”

U Tuzli je jučer, u hotelu Salis, održan prvi Business Networking Breakfast u organizaciji regionalne mreže za poduzetnice Women in Adria, koji su podržali naši partneri Raiffeisen bank BiH, Avis i Selekcija.hr iz Hrvatske.

Bio je ovo prvi Business Networking Breakfast u nizu koje će Women in Adria organizirati do kraja ove godine, a koji je posvećen umrežavanju poduzetnica u regionalnoj poduzetničkoj mreži Women in Adria BiH. Održana je zanimljiva radionica na temu “Ljudski resursi za male poduzetnice”, koje je vodila stručnjakinja za ljudske resurse Alisa Lingo, direktorica Golden Ratio Growth Centra iz Sarajeva.

Dževahira Halilović, direktorica Regionalnog ureda Raiffeiesen banke u Tuzli, u uvodnom izlaganju je predstavila kreditnu liniju Women in business namjenjenu ženama, firmama gdje je upravljanje i management u rukama žena. To je kreditna linija koju su realizirali u saradanji sa EBRD-om. 

Dževahira Halilović, Raiffeisen bank

Poduzetnice koje su učestvovale na radionici su došle iz različitih malih i srednjih firmi, koje obavljaju različite poslove, od vlasnica i direktorica, voditeljica HR odjela, menadžerica u prodaji i nabavi iz sljedećih firmi: Algoritam-inženjering doo i Laurus doo Živinice, Faradis &CO doo Tuzla, Beemed doo Tuzla, Menprom doo Tuzla, Sicon SAS, ups & power systems Tuzla, Klimainvest doo Banovići, Zemax doo Gradačac, Gauss d.o.o. Tuzla i Pešta doo Tuzla.

Zašto je upravljanje ljudskim resursima gorući problem u poslovanju?

Svjesni vrlo velikih izazova vezanih za kvalitetno upravljanje ljudskim resursima s kojima se u današnjem vrlo dinamičnom vremenu globalne krize, ali i lokalnih privrednih kriza, suočavaju poduzetnici u malim i srednjim firmama teme vezane za ljudske resurse su postale jedno od ključnih pitanja opstanka svake firme.

U takvim tržišnim uvjetima, ulaganje u razvoj svojih zaposlenika postao je jedan od najvažnijih segmenata u poslovanju svake firme, i one male sa 3-5 zaposlenika jednako kao i one srednje sa 50-100 zaposlenika. Jedan od najvećih trenutnih izazova u poslovanju je kako pronaći zaposlenike, a pronaći idealne zaposlenike je iz današnje perspektive postao nedostižan san za poduzetnike svih veličina. Na današnjoj radionici razgovarali smo o jednoj od najvažnijih tema u upravljanju ljudskim resursima, a to su nepostojanje unaprijed definiranih poslovnih procesa, koji predstavljaju temelj za razvoj procesa upravljanja ljudskim resursima unutar firme.

Alisa Lingo

No, na samom početku radionice sve učesnice su dobile jedan praktičan zadatak ispunjavanja Upitnika za identifikaciju radnih stilova po Julie Hay. Upitnik je pomogao prisutnim poduzetnicama da osvijeste karakteristike svog načina rukovođenja poslovnim procesima, kao i glavne značajke svojih radnih stilova koji karakteriziraju njihov način poslovanja i upravljanja firmom i zaposlenicima, ali i svojim osobnim ciljevima i slobodnim vremenom.

Alisa Salković, vlasnica Sicon SAS, ups & power systems Tuzla, govorila je o izazovima s kojima se svakodnevno susreće u upravljanju firmom i svojim zaposlenicima, a to su ispravna komunikacija sa ljudima, te asertivan način promišljanja i sebe i svog tima.

Najveći izazov, nakon nekog sastanka, mi je da li su moji radnici shvatili šta sam htjela reći i šta sam rekla. Jer mi se dešavalo da kažem svojim radnicima “da mi se čini da smo izgleda bili na dva različita sastanka”. Bukvalno mi se znalo desiti da me nisu razumjeli, kao da govorim španski. Prilično sam temperamentna, što nije loše za managera, ali želja mi je da kontrolišem svoju ljutnju i bijes, da je kanališem i da kad sam ljuta imam jednu granicu, gdje ne želim da povrijedim ni sebe ni svoje zaposlenike. To mi je najveći izazov. Jer nije problem pokazati osjećaje, problem je kad dođe ta ružna epizoda bijesa da se povuče granica i da se ne izgubi kontrola. Lav Nikolajevič Tolstoj je to najbolje rekao: Nikad nećete zažaiiti za rječju koju niste izgovorili, a hiljadu puta ćete zažaliti za riječima koje niste trebali izgovoriti“, poručila je Alisa Salković.

Signali koji govore da vam treba vanjska pomoć ili da trebate zaposliti pravog HR-ovca

Na današnjoj radionici posebno je istaknut problem s kojim se suočavaju svi poduzetnici u procesu regrutiranja i pronalaženja zaposlenika u firmama koje nemaju unaprijed definirane poslovne procese vezane za ljudske resurse, koji podrazumijevaju vrlo jasno i precizno definiran plan upravljanja ljudskim resursima. 

Znate da vam treba vanjska pomoć u rješavanju pitanja vezanih za upravljanje ljudskim resursima u vašoj firmi, ali se niste dosada usudili angažirati HR stručnjake. Svjesni ste da biste trebali zaposliti dobrog HR-ovca, ali istovremeno niste sigurni da je strateško upravljanje ljudskim resursima važno za vaš biznis, važnije i od nabavke nove opreme i ulaganja u marketing. 

Male i srednje firme, koje često nazivamo “mali poduzetnici”, vrlo često nemaju niti dovoljno znanja ni vještina kako posložiti poslovnu organizaciju unutar svog poslovnog tima. Često nemaju niti iskustava kako rješiti glavne probleme sa zaposlenicima s kojima se svakodnevno sve više suočavaju. Ali, često poduzetnici nemaju ni dovoljno resursa za angažman HR stručnjaka, koji će pomoći u rješavanju tih problema, a vrlo često ne znaju ni kako ih angažovati”, pojasnila je Alisa Lingo u uvodnom dijelu radionice.

Jedna od učesnica na radionici, managerica prodaje i nabave u porodičnoj firmi Algoritam-inženjering i Laurus doo iz Živinica Umihana Umihanić je na radionici pojasnila probleme s kojima se u upravljanju ljudskim resursima susreću manageri u njenoj okolini: “Uloga HR u malim i srednjim preduzećima trebala bi da bude da razvijamo ljude i usklađujemo tim sa vrijednosnim sistemom firme. Da bi to mogli napraviti trebali bi imati kvalitetnog HR stručnjaka koji može to da radi. Ali prije svega trebamo promijeniti stav da taj HR stručnjak ili stručnjakinja nije trošak nego investicija za firmu i da mali biznisi budu spremni da investiraju u taj segment. Jer, svi mi želimo da naši ljudi budu sretni, ali ako mi ne znamo to sami da napravimo onda nam treba neko da nam pomogne, neko kvalitetan da to uradi. Znate, jako je teško kad vi dovedete nekoga sa strane da managerira ljude koji kod vas rade 20 godina, oni će to odbiti, ali ako zaposlenici vide je to dobro za njih, onda će oni to prihvatiti. Firme nemaju resurse za HR stručnjake, jer svi gledaju da firma zaradi profit. Ali profit se gradi s ljudima. Sigurna sam da bi manageri i vlasnici firmi rado uložili u razvoj firme, pa ako nemaju resursa neka to urade iz kreditnih sredstava. Jer, trebamo shvatiti da je to upravljanje ljudima ulaganje u razvoj firme. Kao što kupujemo opremu, prostor, tako bismo trebali angažovati nekoga da nam pomogne da upravljamo ljudima“.

Kako napraviti funcionalan tim i zadržati obučene zaposlenike

Dramatična situacija na tržištu rada u BiH, ali i u regiji, s kojom smo suočeni posljednjih godina danak je višedecenijskom urušavanju obrazovnog sistema, apsolutnoj nebrizi države i sve većim zahtjevima zaposlenika s kojima se suočavaju poduzetnici u gotovo svim branšama.

Susrećemo sve više frustrirane i nezadovoljne poduzetnike i poduzetnice, koji ne mogu pronaći adekvatno osoblje zbog sve većeg deficita kvalitetne radne snage, te neadekvatne obučenosti, znanja i vještina radne populacije koja nam je na raspolaganju na BH tržištu rada. Zato je važno znati kako uspostaviti dobar i funkcionalan tim sa zadovoljnim zaposlenicima”, istakla je Alisa Lingo

Ena Karabegović, financijska direktorica IT firme Gauss iz Tuzle, koja se bavi vrlo specifičnim segmentom geoinformacionih sistema, spoju geodezije i IT industrije, govorila nam je o izazovima na polju ljudskih resursa s kojima se suočava IT industrija u BiH.

Suočeni smo s velikim izazovima u IT industriji, jer su kadrovi na našem tršištu dostupni i velikim stranim outsourcing kompanijama, dok smo mi u lokalnim kompanijama oslonjeni na ugovore lokalne prirode i jako nam je teško zadržati nove ljude. Mi imamo svoj tim ljudi, koji je dugi niz godina s nama u kompaniji koja je porodična, i gdje naši zaposlenici imaju  slobodu radnog vremena i slobodu odsustva s posla. Dok danas mladi ljudi imaju neka druga očekivanja s minimalnim znanjem koje su ponijeli sa svojih Univerziteta. Nažalost to nisu znanja koja su primjenjiva, aplikabilna u našem poslovnom sistemu i onda mi moramo duži period da ulažemo u tu osobu, da je obučavamo da bi on ili ona mogli da budu upotrebljivi i funkcionalni na način da se uključi u rad. A onda se susrećete s njihovim različitim nemoralnim ponudama. Mi to njima ni ne zamjeramo, jer su mladi ljudi voljni da probaju neke nove izazove. Ali ima tu nelojalnih ponuda s obzirom na naše tržište, a pritome nas država nimalo ne stimuliše ni ne podržava, jer i dalje imamo sve iste namete. Vrlo je teško opstati na tržištu koje je neuređeno, jer nismo zaštićeni kao lokalna komapnija. Mi smo se naučili boriti s tim problemima, jer smo prisutni već 22 godine na tržištu, ali u ovim kriznim vremenima to postaje ogroman teret. Teško je i nezahvalno prognozirati kretanja na našem tržištu, rekla bih da nikad nije bilo teže“.

U posljednjih se par godina dramatično promijenio svijet poslovanja i stoga je iznimno važno iskoračiti iz začaranog kruga u kojima se nalaze gotovo svi mali poduzetnici i investirati u nova znanja i vještine. Nakon održane radionice i podijeljenih iskustava u svakodnevnom poslovanju naše su poduzetnice bile vrlo zadovoljne alatima i vještinama koje su stekle na ovoj radionici i shvatile su nužnost ulaganja stručnih ljudi u rješavanje njihovoh svakodnevnih problema u poslovanju, koje će im se svakako dugoročno višestruko znanje isplatiti, a stečeni kontakti koje su stekle, povezivanje sa svojim istomišljenicama iz drugih i sličnih industrija biće im od neprocjenjive važnosti.

Photo: Women in Adria/Avis

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

unaprjeđivanje radnika

Zvijezda je rođena! Ili možda ipak nije?

Ima onaj jedan koji je odličan. Kako god ga baciš, dočeka se na noge. Omiljen u timu, omiljen kod klijenata. Kad treba fakin je,...