U hotelu Dubrovnik u Zenici održan Networking Breakfast 

Danas je u hotelu Dubrovnik u Zenici održan peti po redu Networking Breakfast, pod nazivom “Ljudski resursi za male poduzetnike”, u organizaciji regionalne mreže za žene u biznisu Women in Adria BiH, a koji su podržali naši partneri iz Raiffeisen bank BiH i AVIS.

“Žene u biznisu” je program podrške poduzetnicama

Jutarnje druženje sa zeničkim poduzetnicama započeli smo sa uvodnim izlaganjem naše event managerica Vanje Spaho, koja je pojasnila cilj našeg projekta, regionalnog povezivanja i umrežavanja poduzetnica iz BiH i Hrvatske, kojima je program Networking Breakfast omogućio da se međusobno upoznaju, povežu i unaprijede svoju svakodnevnu poslovnu komunikaciju i na taj način doprinesu rješavanju svojih poduzetničkih problema.

Azra Memić, direktorica zeničke filijale Raiffeisen banke, je u uvodu današnjeg druženja istakla važnost ovakvih okupljanja na kojima educiraju poduzetnice i pružaju im podršku u njihovom radu. “Od otvaranja pravnog lica, pa potom i otvaranja bankovnog računa i davanja drugih proizvoda i benefita, mi smo kao Banka prepoznali važnost da zajedno i sa Women in Adria projektom budemo još veća podrška našim klijenticama, poduzetnicama, na terenu. Nudimo određene kreditne linije ženama u biznisu, za investicijske projekte, također i za trajna obrtna sredstva, koja su važna ženama koje pokreću svoje biznise. Sva ova druženja imaju savjetodavni karakter, gdje mi nastojimo u druženju s našim poduzetnicama, rješiti neke tekuće probleme. Ali i pored financijske podrške koju im Banka nudi nastojimo nešto i naučiti, kao što smo danas imali priliku čuti savjete o tome kako upravljati ljudskim resursima, s kojima svi imamo problema.

Azra Memić

Individualni pristup upravljanja uposlenicima slijedi nakon jasnog uspostavljanja sistema

U svom današnjem predavanju “A šta ću s ljudima?” naša poznata stručnjakinja za upravljanje ljudskim resursima i upravljanje kompanijama Enisa Selmanović Salkić, osnivačica i direktorica kompanije Consultor iz Sarajeva, pričala je o trenutno aktuelnim problemima vezanim za upravljanje ljudskim kadrovima u našim firmama.

Mnoge firme se suočavaju sa istim problemom u upravljanju svojim uposlenicima, jer nemaju jasno uspostavljen sistem u svojim frimama. “Vrlo je važno da postavite sistem u svojoj firmi i kad to napravite vi ste završili 80 % posla, a onih 20% je vaš individualni pristup zaposlenicima. Nakon toga vi morate pratiti rad vaših ljudi i pratiti realizaciju onoga što ste im zadali da rade. Ne smije vam ništa promaći. Kad imate mjerljive cljeve, koji moraju biti negdje zapisani, ako ne u Excell tablici onda makar rukom moraju biti zapisani i moraju biti iskomunicirani na vrijeme, onda je sve ostalo lako”, obasnila je Enisa.

Raiffeisen Banka BiH

Važnost individualnog pristupa uposlenicima je takođe jedan od ključnih faktora vašeg upravljanja uposlenicima i on, kako je istakla Enisa, nikad ne prestaje, iako se može desiti da ga vaši uposlenici mogu i zloupotrijebiti.

Kad ljudima date jasne smjernice, postavili ste jasne ciljeve, našli način da ih izmjerite, uz jasno zadane kompetencije i koristeći utvrđena znanja koja imaju vaši uposlenici, svi će raditi prema zadanom planu aktivnosti i prema vašem standardu. Problem nastaje kad nemate jasno definisan sistem i ciljeve i kad svako odluči da radi po svojim standardima. Vaši ljudi također moraju osjećati pripadnost firmi, jer njima je važno kako se osjećaju dok zarađuju platu, a onda s njima možete pričati o njihovom rastu i razvoju”, naglasila je Enisa.

Personalizirani pristup svakom zaposleniku u davanju feedbacka o radu je ključan u uspjehu

Naše današnje poduzetnice, učesnice u današnjoj diskusiji, svojim su primjerima pokazale koliko je njima bilo bitno usaglasiti zadate ciljeve po kojima svi uposlenici u firmi treba da rade sa krajnjom motivacijom i personaliziranim davanjem feedbacka o tome kako svaki uposlenik radi i šta trebaju promijeniti, odnosno unaprijediti.

Emina Talić Hakanović, odgajateljica je i učiteljica integrativne metodike, vlasnica i osnivačica privatne predškolske ustanove “Abacus” iz Zenice, koja postoji 14 godina.

Emina Talić Hakanović

S 25 godina sam osnovala ovu Ustanovu, produženi boravak, jer nisam dobila priliku da se zaposlim kao učiteljica u školi i nakon 37 odbijenica za posao u školi sam odlučila pokrenuti svoj posao. U početku sam imala još jednu zaposlenicu, kuharicu, i dugo sam odbijala da proširim posao, ali su me financijski razlozi natjerali da zaposlim i druge ljude. Najteže mi je palo da pristanem na to da djecu povjerim drugima da rade s njima, a ja da radim s odraslima. Shvatila sam da se moram prestati baviti mikromenadžiranjem. Bilo je dosta učenja i pravljenja grešaka na tom putu. Ali sam uvidjela napredak u poslu kad sam osvjestila nekoliko stvari. Prva je da su ljudi različiti i da ja ne mogu od svakog očekivati isto, iako je završio isti fakultet i ima istu stručnu spremu i zvanje. Ja i dalje njih moram posmatrati različito, jer su njihovi kapaciteti različiti, potencijalni su im ne manje vrijedni, ali različiti. Od 15 odgajatelja koliko imamo ne mogu očekivati isto. I sada, kada zapošljavam nove ljude, ne puštam ih odmah da rade s djecom, nego neko novi uvijek najprije radi sa starijim kolegom. Ne dajemo im odmah sve upute, nego ih pustimo da rade i pratimo ko je on/ona, šta je on sam po sebi, šta su njihove prednosti, a šta mane. Jer to je ključno. Tako vidimo da li on ili ona ima dobre temelje i da li se isplati ulagati u njega ili nju. Vrlo često smo griješili kada smo davali previše uputa, jer ta osoba samo mehanički slijedi te upute, a to nije dobro. Kad smo to promijenili shvatila sam i da je moj perfekcionizam, da sve mora biti savršeno, dosta lomio ljude“, otkrila nam je Emina.

Larisa Kadić, iz firme Pero iz Zenice, koja predstavlja Centar za gradnju i uređenje doma, ispričala nam je svoje iskustvo, kada je započela svoj posao u toj firmi prije 17 godina na poziciji referentice, kad je u njoj radilo 25 zaposlenika, kojim je potvrdila ovu tvrdnju o kvalitetnoj motivaciji zaposlenika.

Larisa Kadić

U međuvremenu mi smo u firmi ove godine došli do broja od 150 zaposlenih i organizacijska struktura je narasla i ja sam dobila priliku da vodim tim od 15 ljudi. Moj izazov u ovoj godini je bio zadatak da, sjećajući se svojih referentskih pozicija, svi članovi tima koji vodim jednako doprinose u razičitim oblastima i da nema negativne energije. Smatram to važnim, jer sam željela da ovi koji rade, koji se trude i extra doprinose, da vide da sve to što rade ima smisla i da se neko ko samo tavori na poslu neće provući na temeljima njihovog rada. Uveli smo i ovo što je gospođa Enisa danas navela, taj personalizirani feedback sa zaposelnicima, i mislim da ih je to motivisalo da sve to ipak ima smisla i da tvoj rad i rast može biti sutra nagrađen tako što ćeš napredovati u firmi, jer se ljudi moraju osjetiti dijelom tima. Shvatila sam još jednu važnu stvar, a to je da manager nikad ne treba bježati od problema“, poručila je Larisa na kraju današnjeg druženja u Zenici.

Ovim današnjim zbivanjem u Zenici okončali smo ovogodišnju seriju poslovnih druženja sa poduzetnicama iz BiH, koje nastavljamo sljedeće godine u još većem kapacitetu.

Zahvaljujemo se sponzorima našeg Business Networking Breakfast Raiffeisen bank BiH i Avis.

Photo: Women in Adria

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

unaprjeđivanje radnika

Zvijezda je rođena! Ili možda ipak nije?

Ima onaj jedan koji je odličan. Kako god ga baciš, dočeka se na noge. Omiljen u timu, omiljen kod klijenata. Kad treba fakin je,...