Sestre Jana i Mirna Kuvalja stoje iza TEKNE Koncept store u Banjoj Luci

Sestrinska ljubav, neraskidiva i jaka, često biva i glavni pokretač sestrinskih zajedničkih poslovnih projekta. Jedan takav, najprije umjetničko-kreativni, a potom i uspješan poslovni projekat, začele su sestre Jana i Mirna Kuvalja u Banjoj Luci, još 2019. godine, pod nazivom TEKNE. O tome kako je od male radionice za izradu keramičkog nakita nastao TEKNE cocept store u Banjoj Luci donosimo vam u nastavku priču sa sestrama Kuvalja.

Nakit koji povezuje umjetnost i zanatstvo

Zanimajući se za umjetnost i slikarstvo još od djetinjstva Jana Kuvalja je diplomirala i magistrirala umjetnost na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Po povratku u rodnu Banja Luku nastavila se baviti primarno slikarstvom povezujući se s banjalučkim umjetnicima s kojima je učestvovala na različitim grupnim izložbama u Banja Luci. Zasićena slikarstvom kao jedinim medijem kojim se bavila osjetila je potrebu da iskuša i neke druge tehnike, pa se iz znatiželje upisala na kurs keramike.

Tada nisam ni pomišljala da će se tu roditi nova ljubav prema glini i porculanu, kao i jak poriv, ne samo ka novom mediju za izražavanje, nego i novim izazovima. Odmah sam počela da izrađujem nakit koji sam htjela za sebe, koje su ustvari moje slike koje mogu nositi svaki dan. Jako me je privukao spoj umjetničkog i primjenjenog u keramici i jedno drugačije promišljanje o slici kao o nečemu što ne mora biti na platnu i na zidu, nego što možemo koristiti svaki dan” otrkiva nam Jana.

Vrlo brzo je ta nova Janina ljubav prema stvaranju nakita od keramike prerasla u malu radionicu, mali biznis u obliku studija Tekne. Vrlo je zanimljivo kako je njen brend nakita dobio ime, jer Jana nije željela da nakit koji izrađuje nosi njeno ime i prezime.

tekne koncept banja luka
Tekne nakit

Htjela sam brend koji bi oslikavao moju zainteresovanost za ono umjetničko u predmetima koje koristimo svaki dan, kao i za vještinu koja je potrebna za izradu nakita. Pojam Tekne na starogrčkom označava i umjetnost i zanat. Ljudi prije nisu razlikovali nekoga ko se bavi umjetnošću ili zanatom, pa su samim tim imali i samo jedan pojam koji je označavao oboje. To je ono što sam upravo htjela postići i sa Tekneom. I tako je nastao brend koji u svom imenu sadrži etos onog čime se bavimo“, pojašnjava Jana.

Tekne nakit na New York Fashion week-u

Ubrzo nakon što je njen Tekne nakit postao vrlo prepoznatljiv na banjalučkom tržištu Jani se priključila sestra Mirna Kuvalja, vrsna modna poznavateljica, koja je postala njena poslovna partnerica. Mirna je ujedno i managerica njihovog zajedničkog concept store-a s kojom je Jana osmislila projekat pokretanja jednog neobičnog mjesta u Banja Luci, kreativne oaze malih umjetničih brendova.


Pročitaj više: Kako da vodite uspješan Linkedin profil preduzeća


Mirna i ja smo dobile ideju da bi treble otvoriti neku radnju u našem gradu još 2020. Međutim, iz raznih razloga to se nije ostvarilo do prošle godine. Naša ideja je da podržimo ne samo Tekne kao brend nego i sve divine ljude i male biznise koje smo upoznale dosada“, pojašnjava Jana.

A Mirna dodaje da Tekne Koncept sada uspješno radi skoro godinu dana i da se njihova prvobitna ideja o potrebi da stvore jedinstvenu oazu malih umjetničkih lokalnih brendova pokazala vrlo tačnom.

Smatrale smo da naše tržište još nije zasićeno sa ovakvim proizvodima i da umjesto o konkurentima trebamo razmišljati kako smo jači i vidljiviji zajedno i da zajedno trebamo i da stvaramo tržište. S tim što smo odlučile da podržimo i naše kolege proizvođače smo napravile novi ekosistem u kome svi funkcionišu bolje nego da se pojedinačno bore. Zato u Tekne Konceptu možete da pronađete oko 15-ak domaćih brendova odjeće, nakita, kozmetike i stvari za kuću“, otkriva Mirna.

Jana se prisjeća jedne od najzanimljivijih stvari koja im se dosada desila, kada je jedna njihova kolekcija predstavljena na NY Fashion week-u, Njujorškoj sedmici mode, i kada je njihov nakit, zbog prvog Covid 19 lockdown-a morao sam otputovati u New York.

tekne koncept banja luka
Tekne nakit

Na sreću, moj prijatelj iz djetinjstva živi tamo i on je imao priliku da vidi cijeli taj modni svijet izbliza. Učestvovao je na pripremama za reviju, namještao nakit na modelima i izašao na samu pistu kao predstavnik našeg brenda. Mi smo sve gledale i pratile na Zoom-u iz našeg studija koji ne samo da je bukvalno miljama daleko od New Yorka, nego se nalazi u potpuno drugom settingu od piste na vrhu nebodera gdje je naš nakit predstavljen. Bilo je nestvarno to sve gledati na žurki koju smo napravili za naše prijatelje u dvorištu studija. Cijela noć i pripreme su mi ostale kao prelijepo sjećanje jer sam imala priliku da budem okružena sa svim ljudima koji su mi pomogli dotada“, otkriva Jana.

“Na početku svi sami radimo marketing bez stručne pomoći”

Kad je odlučila pokrenuti svoj biznis Jana priznaje da je imala ogromnu pomoć i podršku porodice. Činjenica da je bila okružena ljudima koji su vodili svoje biznise i koji su joj davali razne korisne savjete bio joj je veliki vjetar u leđa, koji je beskrajno važan svakoj poduzetnici na početku svoje poduzetničke karijere.

I danas mi često pomažu, ne samo moja sestra Mirna, koja je od pomoći prerasla u mog partnera, nego i moj partner Viktor koji neustrašiv i bez kojeg Tekne možda nikada ne bi postao pravi biznis. Naravno, tu je i moja majka na koju se uvjek oslanjam za sve pravne savjete“, otkriva Jana. 

Prisjećajući se svojih prvobitnih iskušenja i bojazni da li će brend uspjeti da nadraste svoju početnu fazu i opstane na duge staze Jana tvrdi da je strpljenje u stvaranju brenda možda i najvažnija karika na njenom razvojnom putu. No, često ističe i da je jedan od najvećih izazova nedostatak vremena, jer im uvijek fali radnih sati. No, ipak najvećim izazovom za domaće brendove smatra nepostojanje podrške državnih niti privatnih institucija, koja i ako postoji biva nepredvidljiva da bi se mogli pozudano na nju i osloniti.

Iz tih razloga u većini biznisa koji su u nastajanju i razvoju imamo pošast u obliku manjka radne snage ili neadekvatne radne snage. U toj sinergiji obično marketing prvi dolazi na udar. U eri socijalnih mreža se zadovoljavamo da sami sebi ad hoc radimo marketing bez ikakve stručne pomoći. Naši biznisi preživljavaju od mjesečnog priliva novca, a ne nikakvog kapitala koji je u njega uložen i to dovodi do toga da mnogi biznisi izbjegavaju bilo kakve vanjske troškove. Vlasnici ne znaju da li će moći ispoštovati svoje partnere i svi gledamo da uradimo što više posla sami bez obzira da li smo adekvatno obučeni za njih ili ne“, nevoljko priznaje Jana.


Pročitajte više: Lejla Pojskić: “Genetika je nauka sadšnjosti i budućnosti”


U međuvremenu je Mirna krenula u potragu za asistentkinjom iz svijeta marketinga koja bi umjesto njih dvije profesionalno obavljala taj dio posla na društevnim mrežama.

Tako smo našle našu Maju koja već više od godinu dana radi sa nama, ali moram priznati da je ona i dalje sputana nekim našim odlukama na koje smo često primorane“, priznaje Mirna.

Spoj umjetnosti, dizajna i zanata u nakitu i posuđu od keramike 

Kako sestre Kuvalja uvijek ističu da je Tekne spoj umjetnosti, dizajna i zanata svojoj publici pružaju priliku da uživaju u umjetničkim predmetima tako što će ih svakodnevno koristiti. Studio Tekne izrađuje nakit od najfinijeg porculana, ali su tu i posuđe i dekorativni ukrasi za kuću od porculana i gline. Svaki njihov predmet je ručno izrađen i oslikan, a Jana veli da inspiraciju za svaki komad nakita dobija iz prirode koja nas okružuje. 

tekne koncept banja luka
Tekne vazne

Nakit ima distinktivan i poseban dizajn koji je specifičan za Tekne i koji se prožima u svim našim kolekcijama. Posuđe smo krenuli izrađivati 2020. godine i ono je dosta razigranije i manje specifičnog dizajna. U izradi posuđa još istražujem u domeni dizajna pa se zato predmeti među sobom toliko razlikuju“, otkriva Jana.

Ljudi su izmislila keramiku kao vještinu za izradu najprije posuđa, a u njemu se krije, kako Jana naglašava, veoma zanimljiv balans između onoga što je dobar dizajn, što je praktično i onog dijela koji je umjetnički.

“S obzirom na materijale koje Tekne koristi, bilo je neizbježno da se upustim i u tu priču izrade posuđa. Proces izrade Tekne nakita i posuđa je ustvari jako sličan, skoro pa isti. Rekla bih da je najzanimljivija stvar u samoj izradi što su boje kojima sve oslikavam sasvim drugačije prije nego što se ispeku. Sve se mora oslikati napamet, zamišljajući šta će na kraju biti. Prije pečenja boje kojima se slika su praškovi i potpuno druge boje. Uvijek je iznenađenje kada otvorim peć, nakon što je sve ispečeno na 1220 stepeni celzijusa, i kad prvi put vidim kako izgledaju proizvodi na kojima smo radili i mjesec, dva dana“, otkriva nam Jana proces nastanka nakita i posuđa.

U Tekne Konceptu, koji je ušuškan u ulicama Starog zanatskog centra u Banjoj Luci, na korak od glavne šetnice u Gospodskoj ulici, možete naći razne brendove odjeće Kaur, Lolatees, Trehana, Otokat, Shebek sapune, Waga wood, Ivi Q nakit, pored Tekne nakita i posuđa i još mnogo toga, A šta se to tamo nalazi otkrijte i na njihovom Tekne IG profilu ili online na studiotekne.com. Možete ih nabaviti online i u Tekne Koncept u Banjoj Luci ali i u Bazerdžan-u u Sarajevu, a cijelu listu možete pronaći na njihovoj stranici studiotekne.com

Photo: Privatna arhiva

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

podrška supruga u karijeri

‘Podrška partnera je neophodna’: Ovi muškarci stoje iza najboljih regionalnih poduzetnica

Iza svakog uspješnog muškarca stoji – žena. Ta nam je izreka svima dobro poznata, ali naše najbolje regionalne poduzetnice znaju da ova izreka itekako...