Jesmo li dostigli ove godine u BiH rezultate turističke sezone iz rekordne 2019?

Poslednje dvije godine bile su vrlo zahtjevne za turističku industriju u svijetu, a i u našoj zemlji, ponajprije zbog nemogućnosti putovanja usljed epidemioloških mjera Covid 19 pandemije i nužnih potvrda o vakcinaciji potrebnih za prelazak granice, ali i ovogodišnje krize s ratom u Ukrajini. Taj je dvogodišnji poremećaj uslovio vrlo ozbiljan pad usluga u turizmu i uvjetovao vrlo loše rezultate  turističke sezone u posljednje dvije godine. No, je li ova turistička sezona, nakon popuštanja epidemioloških mjera zbog corona pandemije, donijela bolje rezultate u turizmu u BiH?

Prvih šest mjeseci govori o oporavku turističke industrije u FBiH

Prema Izvještaju o Statistici smještaja u turizmu u BiH Federalnog zavoda za statistiku 2019. godina je najbolja godina u posljednjih 5 godina, sa čak 1 226 975 registriranih dolazaka, od kojih je 43,3% domaćih, a 56,7% stranih turista, dok je ukupan broj noćenja  bio 2 379 701. Brojke za prošlu 2021. godinu govore da je broj noćenja bio 1 496 230, što je za 112,6% više nego broj zabilježenih noćenja u 2020. To je vrlo siguran znak da se turistička industrija u FBiH polako oporavlja.

Za prvih 6 mjeseci ove godine još uvijek nema podataka iz Federalnog zavoda za statistiku jer se ne rade polugodišnji izvještaji. Stoga vam donosimo vam rezultate s terena.

Voditeljica Turističkog ureda Turističke zajendice grada Tuzle, Amra Jaganjac, nam je potvrdila da je Turistička zajednica grada Tuzle izuzetno zadovoljna dosadašnjom turističkom sezonom u Tuzli, te da je od početka rada Panonskh jezera 1.juna, ova dva mjeseca zabilježeni odlični rezultati.

Amra Jaganjac, Voditeljica Turističkog ureda Turističke zajendice grada Tuzle

“Zvanična statistika govori u prilog tome da smo sa pravom bili optimistični prije početka ljeta 2022. godine. Naime, podaci za prvih 7 mjeseci 2022. godine pokazuju da smo imali za preko 50% više turista i noćenja u odnosu na prethodnu, 2021. godinu, ali je relevantnije poređenje sa pred-pandemijskom 2019. godinom, u odnosu na koju smo već dosegli oko 95% rezultata iz te, do sada, najuspješnije godine”, isitiče Amra Jaganjac.


Pročitajte više: Destinacije za odmor u BiH: Panonska jezera u Tuzli


Iz Turističke zajednice Grada Mostara Danijela Jarak nam je rekla da je “ovogodišnja sezona više nego dobra, na razini 2019., te da ime je ova godina za poređenje na vrijeme od prije corone”.

Iz Turističke zajednice KS ističu da su zadovoljni statističkim podacima koje imaju o turističkim kretanjima u Kantonu Sarajevo za prva tri mjeseca 2022. godine., te “da su oni na nivou rekordne turističke 2019. godine. U prvoj četvrtini 2022. godine Kanton Sarajevo je posjetilo 79.417 turista, 91,9 posto više nego prošle godine i samo 12,3 manje nego 2019. godine”.

Postoji li jasna strategija za razvoj turizma u BiH?

Da li bismo trebali biti apsolutno zadovoljni porastom broja dolazaka i noćenja stranih i domaćih gostiju? Svakako da, jer time se stiču izvanredni uvjeti za opravak lokalne privrede i opstanak malih lokalnih biznisa, koji su sa svojom ponudom i asortimanom proizvoda svakako na raspolaganju i turistima koji posjećuju našu zemlju. No, da li ova zemlja zaista ima kvalitetnu strategiju za razvoj turizma u narednih 5 ili 10 godina, to je pitanje na koje vam niko iz instutucija koje bi se tom problematikom trebale baviti ne može dati jasan odgovor. Jer, strategije nema. Svaka se Turistička zajednica u gradovima FBiH i RS dovija kako najbolje svojim projektima obogatiti turističku ponudu i ponuditi svake godine što zanimljiviji sadržaj kojim bi privukli goste.

“Mi smo se, naročito u periodu pandemije, snažno fokusirali na prisustvo u online i drugim medijima i promociju naših Panonskih jezera, što je polučilo rezultate, jer ove godine evidentno imamo povećan interes gostiju iz zapadne Srbije i sjeveroistočne Hrvatske. Pored toga, ove godine imamo i goste koji u tranzitu ka drugim krajnjim destinacijama odlučuju boraviti dan ili dva u Tuzli. Svakako da prilivu turista iz zemalja Evrope doprinosi Međunarodni aerodrom Tuzla, koji primarno omogućava lakši promet naše bh. dijaspore, ali sada su tu ipak i strani turisti iz Holandije, Švicarske, Skandinavije, Češke Republike, Austrije”, ističe Amra Jaganjac.

Iz Mostara nam poručuju da je kod njih prisutan pomalo drugačiji trend u onome što goste zanima. “Specifičnost ove sezone je brojnost gostiju kao i izražena želja za adrenalinom, izletima koji su nabijeni aktivnostima. Atraktivno je planinarenje, zipp line, staklena šetnica, vožnje čamcima ispod Starog mosta i skokovi naravno. Pred nama su i Red Bull skokovi, svjetska senzacija, tako da adrenalina u Mostaru u ovim iznimno vrelim danima neće nedostajati. U najavi imamo i Street art festival (SAFMO) početkom devetog mjeseca”, ističe Danijela Jarak.


Pročitajte više: Posjetite spektakularni vodopad Kravice u Hercegovini


Lokacije za adrenalinske sportove

U Turističkoj zajednici Kantona Sarajevo predsjednik TZ Kenan Magoda nam je rekao: “Kanton Sarajevo je trenutno u jeku veoma uspješne ljetne turističke sezone u kojoj smo turistima ponudili potpuno nove turističke proizvode i sadržaje, zadržali stara emitivna tržišta, ali otvorili i nova. Statistički podaci sada već govore o stabilnom povećanju turističkog prometa. U prvih sedam mjeseci Kanton Sarajevo je posjetilo oko 250.000 turista, 90 posto više nego lani, a ostvareno je preko 600.000 noćenja, što je preko 80 posto više nego protekle godine”.

U Kantonu Sarajevo se s pravom očekuje rekordan posjet turista iz zemalja regiona, kao i turista iz evropskih i azijskih zemalja za vrijeme Sarajevo film festivala, od 12-19.8.2022, koji bi trebao doseći podatke iz rekordne 2019. godine i znatno poboljšati ekonomsku situaciju u glavnom gradu.bez obzira na značajno bolje rezultate u turističkoj industriji

No, bez obzira na značajno bolje rezultate u turističkoj industriji koje bilježimo ove godine, znamo li kuda i u kojem smjeru treba ići BH turizam. Da li razvijati BH turističku ponudu u zemljama regiona i Evrope ili je prilagoditi potrebama azijskih i arapskih zemalja? Možemo li mi postati zemlja koja nudi posebne adrenalinske atrakcije, koje su već uveliko postale sinonim za turističku ponudu za generaciju Z? Kakvu turističku ponudu želimo i kakvu možemo ponuditi? Dosta pitanja na koja još čekamo odgovore.

Photo: Klix.ba/RTV7/DestinationSarajevo

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

unaprjeđivanje radnika

Zvijezda je rođena! Ili možda ipak nije?

Ima onaj jedan koji je odličan. Kako god ga baciš, dočeka se na noge. Omiljen u timu, omiljen kod klijenata. Kad treba fakin je,...