Lejla Andrić: “Otvarajući naše dm filijale po BiH proputovala sam oko 700 000 km”

Otvorivši svoju prvu drogeriju u njemačkom gradu Karlsruhe prije 50 godina, Götz Werner, osnivač lanca drogerija pod nazivom dm-drogerie markt, nije ni slutio da će njegove drogerije postati jedan od najpoznatijih lanaca drogerija u Evropi u čak 13 evropskih zemalja. Sljedeće će godine lanac dm-drogerie markt proslaviti svojih prvih osamnaest godina rada u BiH. Donosimo vam priču s jednom od prvih uposlenica dm-drogerie markt u BiH, Tuzlankom Lejlom Andrić, i njenom putu od prodavačice do regionalne managerice prodaje dm-drogerie markt.

Deveta uposlenica u kompaniji u BiH

Svoj prvi dućan u BiH njemački lanac dm-drogerie markt otvorio je u sarajevskom naselju Dobrinja 29.6.2006. I dogodine će proslaviti svoj punoljetni status u BiH. Lejla se prisjeća da je svoju karijeru prodavačice u dm-u započela odmah nakon otvorenja njihovog prvog dućana u Sarajevu, kao deveta uposlenica po redu.

Manje je poznata činjenica da smo našu drugu prodavnicu otvorili u Tuzli samo dan kasnije. U toj prodavnici sam započela svoju dm karijeru na poziciji trgovkinje, a vrlo brzo sam, nakon šest mjeseci, napredovala na poziciju poslovotkinje. Dvije godine kasnije postala sam menadžerica područja“, navodi Lejla. 

Ponosna je na činjenicu da ulazi u svoju osamnaestu godinu rada u kolektivu kojem pripada od početka njegovog osnivanja, i da je kroz svo to vrijeme imala priliku da upozna mnoštvo divnih kolegica i kolega iz svih krajeva naše zemlje, koji su joj u međuvremenu postali mnogo više od kolega.

Prisjeća se 2007. godine, jedne od najdinamičnijih godina u njihovom poslovanju, kada je dm-drogerie markt bio u snažnoj ekspanziji svoje prodajne mreže:

Tada sam bila dio tima koji je u jednoj godini otvorio dvanaest novih dm prodavnica. Praktično bih kući dolazila samo da promjenim stvari u koferu i spremim se za novu destinaciju. Bilo je zaista dinamično, ali ipak nezaboravno iskustvo“, kaže managerica prodaje dm-drogerie markt.

Lejla Andrić dm-drogerie markt
Lejla Andrić, dm-drogerie markt

Antropozofska filozofija poslovanja: Tu sam čovjek, tu kupujem

Svojim čuvenim sloganom, “Tu sam čovjek, tu kupujem”, njemački lanac dm-drogerie markt je među prvim globalno poznatim kompanijama utemeljio filozofiju svog poslovanja na antropozofiji, koja u središte djelovanja stavlja čovjeka, bez obzira da li je to kupac ili zaposlenik/ica. Upravo iz te maksime njihovog poslovanja proizlazi i atmosfera u kojoj se zaposlenici međusobno uvažavaju i prihvataju međusobne različitosti, što takvu radnu atmosferu čini poticajnom za učenje. 


Pročitajte više: Održana je sjajna Konferencija za žene u proizvodnji, logistici i trgovini


U dm-u je prihvatljivo napraviti grešku, jer vjerujemo da se iz toga uči. Potičemo kritičko razmišljanje, jer samo na taj način kao pojedinci, ali i kao zajednica možemo napredovati i razvijati se. U dm-u su zaposlenici uključeni u proces donošenja odluka: naši zaposlenici su naš najvrijedniji resurs i kao takav je nepresušan izvor ideja i mišljenja. Kada imate takvo radno okruženje, jednostavno s nestrpljenjem iščekujete svaki novi radni dan, jer ono zaposlenike motiviše da daju i više nego što se od njih očekuje“, otkriva Lejla.

U njihovom je kolektivu uobičajena situacija da se zaposlenici samoinicijativno prijavljuju za društveno korisni rad, učestvuju u radu udruga, pošumljavaju, pomažu radu narodnih kuhinja, recikliraju otpad, učestvuju u akcijama dobrovoljnog darivanja krvi…

To je samo dio iskustva rada u dm-u. Neopisiv je osjećaj biti dijelom takve radne zajednice, posebno u društvu kojem su potrebni primjeri dobrih praksi”, priznaje regionalna managerica prodaje u dm-drogerie markt BiH.

“700 000 km sam proputovala kroz BiH”

Kroz brojne kontinuirane edukacije i školovanja unutar svoje kompanije značajno je unaprijedila svoje znanje i kompetencije i bila mentor, edukator i podrška mlađim kolegicama i kolegama. Na sve je to silno ponosna jer danas Lejla priznaje da je imala privilegiju biti dio projektnih timova i radnih grupa koje rade na unapređenjima svakodnevnih procesa unutar svog kolektiva.

Pričajući na našoj Konferenciji za žene u proizvodnji, logostici i trgovini, održanoj u oktobru ove godine, o poslovnim dogodovštinama koje je imala na početku svoje managerske karijere, Lejla se pomenula zanimljiv detalj. Naime, najveći izazov koji je tada imala predstavljala joj je vožnja autom, jer je njen posao područne managerice podrazumijevao svakodnevna putovanja po bh. putevima, što je bila avantura za sebe. Prva tri mjeseca svakodnevno se plačući vraćala kući žaleći se mužu kako neće moći izdržati taj napor, jer su vozači u BiH siledžije i da joj stalno sviraju. Tada je mužu priznala da bi radije raspakovala 10 paleta robe nego vozila auto. Nakon 3-4 mjeseca Lejla se “očeličila” vozeći po bh putevima i prestala je kukati dolazeći s terena zadovoljna.

I onda me moj Toni jednog dana pita: Kako ti je sada voziti? Kažem ja OK. Njegovo naredno pitanje je bilo: Da li bi sada radije istovarila 10 paleta robe ili vozila? A moj odgovor je bio: Vozila“, Lejla veli uz osmijeh.

Konferencija žene u trgovini
Lejla Andrić, regionalna managerica dm

Obilazeći gradove u BiH u kojima je tokom svih tih sedamnaest godina dm otvarao svoje filijal Lejla nam otkriva da je upoznala sve kutke BiH i obišla autom oko 700 000 km:

Dakle, u jednom trenutku sam izračunala da sam 17 i po puta prešla planetu Zemlju. I ko onda kaže da je Bosna i Hercegovina mala?“.

dm podržava razvoj ženskog poduzetništva

Radeći u dm-u Lejla je imala priliku biti aktivnom članicom različitih udruženja i asocijacija, ali i priliku da surađuje s kompanijama koje su u vlasništvu žena i zapošljavaju pretežno žene. Ta joj je praksa omogućila da se zapravo izravno upozna sa ženskim poduzetništvom.

Žensko poduzetništvo je veoma važno. Žene su po prirodi senzibilne, zbog čega lakše razumiju potrebe drugih. Mislim da je to važan adut, kojeg često nismo ni svjesne. Mišljenja sam da imamo mnogo vrijednih i odvažnih žena koje su veoma uspješne i dokazuju da žena zapravo može sve“, tvrdi Lejla.


Pročitajte više: Ljiljana Vasić: “Trgovina je kao akcioni film u kome stalno nešto i nekoga spašavate


Nove tehnologije stvaraju dodatne mogućnosti za razvoj malih biznisa, a online kupovina je u našoj zemlji u velikoj ekspanziji.

Uzgoj i proizvodnja organskih proizvoda idealni su u zemlji kao što je BiH, jer tlo nije zagađeno i tretirano kako je to u drugim krajevima svijeta. Unatoč mnogim izazovima koje sa sobom nosi bh. tržište, ono ujedno nudi različite mogućnosti koje je „samo“ potrebno iskoristiti. Postoje razni projekti, poticaji, udruženja i kompanije koji stavljaju fokus na mala preduzeća čiji su vlasnici ili zaposlenici žene. dm je također jedna takva kompanija koja je u proteklim godinama podržala razvoj poduzetništva. Kroz inicijative kao što su {ZAJEDNO} za bolje sutra i prodaja FEEL GOOD majica, dm-drogerie markt je podržao i kontinuirano podržava pokretanje i razvoj malih biznisa, ali i ženskog poduzetništva, navodi Lejla.

U dm-u je dozvoljeno napraviti grešku

Po prirodi je priznaje dosta samostalna i želi stvari rješavati odmah, što se vremenom na teži način pokazalo kao ne baš dobra osobina. Stoga se trudi da to iskustvo ne ponavlja, znajući da je bolje promisliti, napraviti plan i strategiju, pa tek onda raditi na implementaciji. Ta joj je osobna taktika pomogla da osvijesti da samo tako može izbjeći greške, ne rošeći vrijeme na naknadne ispravki, što u konačnici rezultira puno boljim i kvalitetnijim ishodom.

Lejla Andrić dm-drogerie markt
dm tim u BCC Tuzla

Kao zaposlenica jedne kompanije koja dozvoljava i da napravite grešku naučila sam da su za uspjeh najvažniji upornost, vjera, želja i motivacija. Zapitajte sebe: „Šta je najgore što se može desiti? Da padnem, doživim neuspjeh, neki mali ožiljak?“ A sve to su zapravo samo pokazatelji vašeg uspjeha i vjere u sebe, čime stvarate neprocjenjivo iskustvo za nove životne poduhvate“, otkrila nam je Lejla.

Otkriva nam da je posebno sretna što i danas živi u Tuzli, gradu u kojem je rođena, okružena porodicom, dugogodišnjim prijateljima, poznanicima i dragim ljudima.

Lejla je ranoranilac i budna je već u cik zore, u 5:00 ujutro.

Tada sam najproduktivnija i imam najmanje kradljivaca vremena. Već od 07:30 h sam u automobilu i krećem ka prethodno isplaniranoj destinaciji. Putovanje automobilom je moje vrijeme, kada se posvetim svojim mislima i muzici. Ako me negdje sretnete na putu vidjećete da ja cijelim putem pjevam“, uz smijeh nam otkriva managerica prodaje dm-drogerie markt.

Obilazak dm prodavnica i dalje je za Lejlu jedan od omiljenih radnih zadataka, i svakoj se novoj destinaciji veseli, jer to podrazumijeva svaki dan susret s dragim ljudima, kolegicama i kolegama. 

Najvažnije što sam naučila u dm-u je nešto željeti, a ne morati. Onog momenta kad sam se setapovala da sve što ja u životu radim želim, a ono što moram neću ni raditi, od tada je moj život postao sjajan“, izjavila je Lejla na kraju našeg razgovora.

Photo: privatna arhiva

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

žene u upravama održivost

Hoće li održivost konačno dovesti žene u uprave?

Žene dominiraju na svim hijerarhijskim ljestvicama održivosti. Njihova je prisutnost važna za predstavljanje tvrtke. Još 2022. godine Mattel je izdao seriju od četiri Barbie...