U Sarajevu je održan 4. Networking Breakfast za naše žene poduzetnice

Danas je u hotelu Hills održan četvrti po redu Networking Breakfast, pod nazivom “Ljudski resursi za male poduzetnike”, u organizaciji regionalne mreže za žene u biznisu Women in Adria BiH, a koji su podržali naši partneri iz Raiffeisen bank BiH.

Poduzetnice su fokus u osnaživanju biznisa u BiH

Naše današnje druženje sa sarajevskim poduzetnicama otvorila je Vanja Spaho, event managerica Women in Adria BiH tima, naglašavajući u uvodu važnost okupljanja žena poduzetnica na cijeloj teritoriji BiH u jednu efikasnu regionalnu poduzetničku mrežu, koja će biti temelj umrežavanja žena poduzetnica iz BiH i Hrvatske koje će se međusobno podržavati i unaprijeđivati svoju poslovnu komunikaciju i pomagati jedna drugoj u rješavanju svojih svakodnevnijh poslovnih problema. Sarajevsko izdanje Networking Breakfasta nastaviljeno je sjajnim predavanjem pod nazivom “A šta ću s ljudima?” koje je održala naša poznata stručnjakinja za upravljanje ljudskim resursima i upravljanje kompanijama Enisa Selmanović Salkić, osnivačica i direktorica kompanije Consultor iz Sarajeva.

Rušid Čorbo, direktor filijale Raiffeisen bank Sarajevo pozdravio je učesnice poduzetnice ističući kako već dugo radi u ženskom društvu i da se jako dobro osjeća u tom društvu. Potom je Senija Husko, regionalni rukovodilac za podršku i prodaju iz filijale u Sarajevu, navela da je Raiffeisen banka prepoznala kao strategiju poslovanja banke bitnost fokusa na jačanju žena u biznisu, te da su prepoznali potrebu da olakšaju poslovanje ženema koje su tek počele sa svojim poslom pružajući im edukaciju kroz seminare ali i mogućnost da svojim klijenticama ponude mogućnost za umrežavanje i potencijalnu saradnju i na taj način pomognu da osnažimo ulogu žene u društvu i u biznisu.

Znanje, cilj i kompetencije su ključ uspjeha poslovne organizacije

Enisa Selmanović Salkić je u uvodu svog predavanja istakla važnost propisivanja procedura koje je bitno imati jasno navedene za uposlenike u firmi kao jedan od važnih segmenata poslovne organizacije jednog kolektiva. Nakon utvrđenih znanja i vještina koje uposlenici trebaju posjedovati, kako bi valjano obavljali neki od poslovnih segmenata za koje su zaduženi, Enisa je navela da slijedi jasno utvrđivanje kompetencija koje radnik/ca treba imati tako što ih treba najprije propisati, potom izmjeriti, razvijati i naposljetku povezati sa mjesečnim primanjima i napredovanjima u firmi.

Enisa Selmanović Salkić

Kad vidimo koliko radnik/ca zna i umije hajde da onda razvijamo njihova znanja. Morate napraviti niz koraka koji će vam pomoći da dođete do razvojnog plana za tog uposlenika/cu. Bitno je da jednom godišnje imate reviziju kako biste utvrdili dokle su vaši uposlenici/ce stigli sa znanjima i kompetencijama. Kad to utvrdite, ako ste zadovoljni njihovim učinkom i ako je ispunio/la kvartalne ciljeve, onda idete na veći nivo i normalno je da naredne godine slijedi povišica plate. Svaki član kolektiva treba da zna ka čemu ide, kada i kako će tamo stići, i ako vaši uposlenici imaju jasne uloge, ako svako zna svoje zadatke, pravci su jasni, ciljevi su jasni uspjeh je neminovan“, istakla je Enisa. Također je istakla da efikasna koordinacija unutar kolektiva podrazumijeva da najprije treba postaviti mjerljive ciljeve, uz to biti konstantna podrška ostvarenju zadatih ciljeva, nagraditi uspjeh vaših zaposlenika i učiniti sve što je moguće kako bi se popravio eventualni neuspjeh. Nužnost motivacije vaših uposlenika mora biti također mjerljiva i treba odražavati financijsku stabilnost, zatim poštovanje i priznanje za rad, koje će biti svakodnevno jasno i transparentno komunicirano u kvalitetnoj dvosmjernoj komunikaciji koja će omogućiti kontinuiran i smislen razvoj vaših uposlenika, te na koncu neophodan feedback, koji mora biti redovan i dvosmjeran. “Jer vođa tima koji ne zna svoj posao opasan je za tim i za organizaciju“, istakla je na Enisa kraju svog predavanja.

“Spremna sam mlade ljude naučiti poslu, ali ne i dobrom odgoju”

O problemima koje sa svojim uposlenicima imaju danas su govorile mnoge poduzetnice, a Elvisa Zorlak, suosnivačica i managerica firme Bliclog doo koja se bavi zbirnim transportom je istakla: “Disciplina je najbitniji segment u današnjem poslovanju, jer nema discipline i poštovanje unutar kolektiva na relaciji poslodavac-radnik. Ja pokušavam sa svojim kolegama uvijek da razgovaram i naglašavam da sam firmu i pokrenula da bismo imali zdrav kolektiv, da nema strogog odnosa između direktora i radnika, da su svi ravnopravni u svim segmentima. Sljedeće godine slavimo 10 godina rada, međutim ova sadašnja situacija sa manjkom radne snage značajno se osjeti i kod nas, jer radnici uvijek traže više, a njihov radni učinak je sve manji. Mi smo svojim radnicima isplatili i pomoć od 500 KM koju je Vlada naložila, dobili su regres, radimo redovne stimulacije kako bi posao napredovao, međutim učinak je sve slabiji i slabiji. Često sebi postavljam pitanje zašto je to tako, ali nemam odgovora. Išla sam s tim razmišljanjem da su financije svima nama bitne, i moji su radnici dobili 3 povećanja plate ove godine, ali se ništa u njihovom radu nije promijenilo. Znači taj financijski dio nije ključni. Općenito, mislim da se status našeg društva reflektuje i na ponašanje naših ljudi”.

Elvisa Zorlak

Adela Rizvić, advokatica i viša managrica iz advokatske konsultanstke kuće EY Law, je iznijela s kakvim se iskustvima u kontaktu sa radnom populacijom susreće: “Stiče se dojam da nove generacije millenialsa koje izlaze iz školskih klupa, da li zbog socijalnih mreža ili nečeg drugog, imaju nerealna očekivanja da zavrijeđuju velike zarade u vrlo kratkom vremenskom roku bez nekog velikog truda. Ne želim da generaliziram, ali ono s čime sam se imala priliku susresti i u razgovoru s drugim ljudima je upravo takva slika. Sve više je vlasnika firmi, poduzetnika, koji će radije zaposliti nekoga sa 40+, jer je kod tih ljudi drugačiji odnos prema životu, imaju kvalitetnije i bolje radne navike. To je izgleda generacijsko pitanje, koje je uslovljeno i političkom situacijom u kojima smo mi sa 40+ godina odrastali, okruženja i školskog sistema iz kojih smo potekli, a danas je zahvaljujući tehnologijama, socijalnim mrežama i internetu sve brže i donekle površno. Bitno mi je da je dijete koje dolazi da radi u moju firmu dobro odgojeno i ja ću ga naučiti poslu, ali ga dobrom odgoju ja nažalost ne mogu naučiti”.

Adela Rizvić

Poduzetnice, današnje učesnice na Networking Breakfastu, bile su vro aktivne u današnjoj diskusiji, jer je nažalost tema o upravljanju ljudskim resursima goruća i vrlo zabrinjavajuća tema za sve poduzetnike u BiH. Također su istakle važnost današnjeg druženja kao priliku da izađu iz svog radnog okruženja, da se upoznaju, međusobno druže, a također i nauče neke efikasne, jednostavne metode u upravljanju poslovnim procesima, koje će im pomoći da rješe goruće probleme s uposlenicima u svojim firmama.

Photo: Women in Adria

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

kako prepoznati pravi med

Kako prepoznati pravi med? Uz ova 3 brza testa

Med je globalno poznat zbog svoje prirodne slatkoće i brojnih zdravstvenih prednosti – bogat je vitaminima, mineralima i antioksidansima. Međutim, s porastom krivotvorenih proizvoda...