Networking breakfast Vitez: Strateška optimizacija troškova i autentično vodstvo ključ su profitabilnosti!

Posljednji martovski Networking Breakfastpod nazivom “Ključne stvari za profitabilan biznis”, u organizaciji regionalne mreže za poduzetnice Women in Adria BiH, a koji su podržali naši partneri iz Raiffeisen bank BiH, AVIS i Gloria, održan je danas u Vitezu u Hotelu Central.

Podrška poduzetnicama iz Raiffeisen banke na Networking Breakfastu u Vitezu

Jutarnje druženje sa poduzetnicama iz Vitezu smo započeli sa uvodnim predstavljanjem projekta Networking Breakfast koji je predstavila naša event managerica Vanja Spaho, pojašnjavajući glavne ciljeve projekta Women in Adria namijenjenog poduzetnicama: “Networking Breakfast je projekat koji omogućava regionalno povezivanje i umrežavanje poduzetnica iz BiH i Hrvatske. Misija ovog projekta je da omogućimo ženama koje su u mikro biznisu da prerastu u srednji nivo poduzetništva kroz različite edukacije, couching, akceleratore i kroz klub žena poduzetnica koji uskoro predstavljamo, a koji će omogućiti regionalno povezivanje poduzetnica iz BiH i Hrvatske.Taj model će članicama omogućiti da se umreže i povežu svoje biznise, a također i da prošire svoje biznise u obje zemlje. Prošle godine smo imali testnu fazu na terenu u kojoj smo nastojali upoznati se sa zahtjevima našeg BH tržišta i načinima na koji možemo povezati poduzetnice iz obje zemlje, a ove godine proširujemo ovu akttivnost i kroz ovakve regionalne događaje“.

Marlena Bojo, direktorica filijale Raiffeisen banke u Vitezu, je na početku našeg današnjeg druženja istakla važnost okupljanja i povezivanja poduzetnica na ovakvim skupovima koji pružaju mogućnost njihovog upoznavanja sa svim paketima za SME sektor koje Raiffeisen banka nudi poduzetnicama kao podršku u njihovom svakodnevnom poslovanju.

Marlena Bojoj, Raiffeisen bank

“Za početak ću vam predstaviti naša tri SME paketa, Easy, Medium i Pro u okviru kojih klijenti imaju transakcijski račun, Raiffeisen SMS info, RBBH Net e-banking, zatim 5 ili 10 besplatnih transakcija u toku mjeseca, te niže naknade za obrade kredita do 0,20 i 0,40 % ovisno od paketa. U zavisnosti od broja napravljenih transakcija unutar jednog mjeseca klijenti mogu imati i besplatno korištenja paketa. Također imaju prednost poslovne kreditne kartice, Raffeisen e-pay i Cash in & Cash out, te besplatno polaganje pazara. Imamo i ponude za kreditiranje u okviru programa “Žene u biznisu” koji podrazumijeva kreditne linije ženama poduzetnicama, gdje su one prisutne u više od 50% vlasničke strukture firmi, sa rokom otplate do 5 godina, a benefit su edukacije i couching za poduzetnice iz programa Žene u biznisu. Trenutno do 31.12.2023. imamo akcije za naše klijente za različite programe za poduzetnice“, istakla je Marlena Bojo.

Pametna strateška optimizacija troškova utiče na profitabilno poslovanje

Naša današnja govornica doktorica ekonomskih nauka i financijska konsultantica Aida Soko je u uvodu navela da se u svojoj dosadašnjoj karijeri osvjedočila da u BiH postoji vrlo snažno žensko poduzetništvo. Ono je najčešće potaknuto drugačijim poimanjima potreba koje zahtijeva vođenje biznisa uz istovremeno uspješno balansiranje privatnih obaveza prema porodici, koja kako je istakla “od naših žena često zahtijeva i mađioničarske trikove u balansiranju svojih poduzetničkih i porodičnih obaveza”. Govoreći o osnovnim principima starteške optimizacije troškova poslovanja koji vode profitabilnosti poslovanja navela je nekoliko važnih elemenata koje poduzetnice trebaju imati u vidu u krojenju svoje poslovne strategije. Tržišne prilike, inovacije, te personalizacija proizvoda i usluga su neki od elemenata koji vode ka optimizaciji troškova i dobrom strateškom upravljanje troškovima, a koje zahtijeva današnja ekonomska rezilientnost ili otpornost ekonomije u kojoj poslujete navela je Aida. Također je pomenula i da je u današnjoj tržišnoj utakmici i povećanoj težnji za što većom profitabilnošću nužno težiti autentičnom liderskom stilu vođenja kompanija.

Aida Soko

U teoriji autentičnog vođstva psihološki kapital je postao ključni preduslov ali i nezaobilazan rezultat autentičnog vođstva koji će neminovno dovesti do pozitivnog modeliranja načina vođenja vašeg biznisa. Uz kvalitetnu optimizaciju troškova vašeg poslovanja i pozitivan liderski psihološki kapital vaš biznis će rezultirati većom i stabilnijom profitabilnošću“, navela je Aida Soko.


Pročitajte više: Seriju naših Networking Breakfasta započeli smo u Visokom


Nužno je poduzetnike potaknuti na pametnije investiranje i kreditiranje svog poslovanja

Jedna od učesnica na današnjem predavanju u Vitezu bila je i Vesna Tomičić iz Kiseljaka, vlasnica kompanije NovaETeam, koja s ebavi veleprodajom stomatološke opreme i potrošnog stomatološkog materijala, te vlasnica DA stomatološke poliklinike, koja nam je ispričala s kakvim se problemima susreće u svom poslovanju.

Kroz naše dvadesetogodišnje poslovanje sam shvatila da je ćalosno što naše zdravstvene ustanove, ordinacije ne koriste mogućnosti leasinga u nabavci potrebne opreme, jer svi uglavnom čekaju da skupe neki novac pa da onda pokrenu svoj biznis, otvore ordinaciju, polikliniku. Mi u BiH nemamo financiranje start upa, i to je najveći problem u finansiranju svih onih koji bi pokrenuli svoj biznis, jer vama da otvorite svoju ordinaciju treba 100 000 KM, a ko to danas ima. U Italiji recimo neke banke financiraju isključivo start upe u zdravstvu, i to je ono što bi bilo sjajno da se uradi i u BiH. Drugi je pravni problem, jer su zakonske procedure kod nas vrlo komplicirane, pa vi da pokrenete polikliniku morate nabaviti opremu, a ne možete nabaviti opremu dok se niste registrirali. dakle, ne daju vam se registrirati ako nemate opreme, to je jedna paradoks. I u biti shvatam nakon toliko godina da smo mi u ovoj zemlji potpuno pogrešno posložili neke stvari u poslovanju kad govorimo o zakonskim okvirima. I to je problem s kojim se mi konkretno suočavamo u svakodnevnom psolovanju i što direktno utiče i na našu profitabilnost. Uvesti financiranje start upa i uskladiti zakonsku proceduru bi u našoj branši uveliko poboljšalo kvalitetu našeg psolovanja s našim klijentima i automatski bi povećalo profitabilnost našeg poslovanja“, navela nam je Vesna Tomičić.

Vesna Tomičić

Istakla nam je da je ponosna na činjenicu da u njihovoj poliklinici imaju kompletan ženski tim. “Još bih naglasila da je problem u ženskom poduzetništvu i porodiljno odsustvo jer zakonski se mora omogućiti da žene koje idu na porodiljno imaju plaćeno porodiljno odsustvo cijelu godinu u iznosu njihove plaće, a ne da primaju mizeriju od države koja na kraju opet pada na teret poslodavca. Na taj način bismo potakli još više žena da se aktivno bave poduzetništvom“, navela je Tomičić.

Današnji skup u Vitezu nam je bio još jedan izvrstan pokazatelj s kakvim se problemima žene poduzetnice susreću u svom svakodnevnom poslovanju, te da je ekonomska otpornost za žene u poduzetništvu u BiH jedna od njihovih glavnih karakteristika.

Photo: Women in Adria

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

Adna Džananović Konzum BiH

Adna Džananović: Neke stvari moramo ‘pustiti’ kako bismo ispunili veći cilj

Neke stvari moramo 'pustiti' kako bismo ispunili veći cilj. Kaže tako Adna Džananović, Voditeljica Odjela kontrole kvalitete i standarda u Službi korporativne sigurnosti Konzuma...