Šta je ChatGPT – testirali smo ga i donosimo savjete kako ga koristiti u poslovanju

Nova rješenja, nove aplikacije i web alati u tehnološkom svijetu i IT industriji pojavljuju se brzinom svjetlosti i zasipaju nas svakog trena i u realnom i u virtuelnom svijetu. Od silne brzine informacija kojom ta nova IT rješenja bivaju lansirana u poslovnom svijetu naprosto nismo u stanju spoznati za što svako ponaosob služi, kako ga i zašto trebamo koristiti i naposljetku da li su i zašto su nam uopće potrebna. Kad se krajem novembra prošle godine pojavila nova platforma umjetne inteligencije Open AI zvana ChatGPT i brzinom svjetlosti dosegla popriličnu euforiju u virtuelnom svijetu preko noći smo bili suočeni sa činjenicom da se, jedan poprilično neobičan “uljez”, ušuljao vrlo neprimjetno u naše živote. O tome što je ChatGPT, kako je nastao, čemu služi, treba li ga koristiti ili ga se trebamo pribojavati, kakvu nam budućnost predskazuje donosimo vam u ovom tekstu.

Kako sam promijenila mišljenje o ChatGPT-iju?

Već par mjeseci slušam salve oduševljenja prijatelja marketinških stručnjaka i IT geek-ova o famoznoj AI “igračci” zvanoj ChatGPT, no njihovo oduševljenje uopće nisam smatrala relevantnim ni bitnim da bih se natjerala da bilo šta istražim o pomenutoj igračci. Sve do trenutka kada se sredinom januara na svom blogu The Red Hand Files oglasio australski pjevač Nick Cave s pismom o svom iskustvu s ChatGPT-jem. Cave je bio poprilično razočaran materijalom koji je dobio kad je dao AI GPT alatu iliti algoritmu zadatak da napiše pjesmu u maniru Nica Cavea. Nezadovoljan nedostatkom poetičnosti, empatije i emotivne inteligencije, koju u sebi nije posjedovao tekst koji mu je GPT algoritam ponudio, Cave je ChatGPT nazvao djetinjarijom i artificijalnom travestijom. Pročitala sam GPT predloženi tekst i složila se s Caveom u svemu što je napisao. Međutim, složila sam se i Caveovom opaskom da je AI algoritam u začetku, u svojoj djetinjoj fazi, i odlučila sam napraviti svoje malo istraživanje, i dala sam sebi 2 mjeseca da ispitam šta sve taj alat nosi sa sobom i kako ga mogu koristiti u stvarnom životu i u poslovima kojim se bavim.

Najprije je valjalo saznati kako je nastao ChatGPT. No, kako je to vrlo recentna stvar i Google je zasut informacijama o novom alatu daću vam samo par uvodnih informacija. Naime, Open AI je 30.11.2022. lansirao svoj dugo pripremani web algoritam ChatGPT, koji je u biti sistem umjetne inteligencije koji vam omogućava da se s tim vještačkim umom sporazumijevate na svom maternjem jeziku, da mu postavljate pitanja iz različitih oblasti nauke, tehnike, tehnologije, financija, prava, medicine, baš o svemu što vas u tom trenu zanima. ChatGPT je osmišljen kao program koji vam daje precizne informacije, program s kojim možete razgovarati kao s normalnim sugovornikom koji o “svemu sve zna” i koji će biti u stanju generirati vrlo napredne, kreativne i inovativne odgovore na sve ono što mu budete zadali kao zadatak u chatu. Između ostalog zamišljeno je da ChatGPT za vas može napisati i tekst kakav god želite i o temi kakva god vas zanima.

Vrlo brzo nakon lansiranja pristup Open AI serveru nije bio moguć zbog zagušenosti prijavama na Chat GPT, koji je još uvijek besplatan servis, jer su gotovo svi na Planeti željeli znati kako “mašina” razmišlja, šta zna, kakve tekstove piše i sl. Znajući da je iza kompletne Open AI platforme u jednom trenutku stojao i Elon Musk, ChatGPT je instantno postao jedan od najpoželjnijih virtuelnih ljubimaca. No, kako je on uopće nastao?

Open AI je začet u San Franciscu 2015, a osnovali su ga Sam Altman, Reid Hoffman, Jesica Livingston, Elon Musk, Ilya Sutskever, Peter Thiel i drugi kao neprofitnu platformu za stvaranje sistema za “duboko učenje”. U međuvremenu su postali profitno orjentirana platforma, a 2018. Elon Musk se povukao iz upravnog odbora ostajući prisutan kao donor. Nakon ogromnih ulaganja u ovaj model vještačke inteligencije kao prvi proizvod je odabran GPT-3, jezički model koji je namijenjen korespondenciji sa korisnikom na maternjem jeziku, ali koji je sposoban i za generiranje različitih vrsta tekstova, prevođenje tekstova, pisanje kreativnog sadržaja… GPT-3 je vrlo brzo postao ChtGPT i kao besplatan servis preko noći je postao najkorišteniji web alat u istoriji lansiranih novih web alata ili aplikacija.


Pročitajte više: Ko je žena koja stoji iz poznate SEO kompanije?


Šta je ChatGPT i kako vam može poslužiti?

Nakon što se pojavio svi su masovno zagraktali, a među njima sam se priznajem i sama zatekla, da će nam ChatGPT trajno promijeniti pismenost, da djeca neće više umjeti ni znati čitati, lažiraće lektire, pismene zadatke, više se niko neće truditi da išta pročita, istraži, sazna čitajući ili pretražujući leteraturu, nego će svi koristiti ChatGPT da “lažiraju” svoje znanje, vještine i sposobnosti. Međutim, nije baš sve tako sumorno, jer ChtGPT je namijenjen kao pomoćni alat i možete ga koristiti za različite svrhe i nije nipošto alat za podcijeniti. Ne želeći potpasti pod masovnu planetarnu histeriju kako nam je vještačka inteligencija konačno “došla glave” i kako će upropastiti sve što znamo i umijemo, i sama sam se upustila u dvomjesečno istraživanje kako bih vam mogla iz prve ruke napisati za što mislim da GPT treba koristiti.

Najprije sam mu zadala zadatak na engleskom jeziku da mi napiše tekst o temi koja je moja ekspertiza, da vidim šta GPT ima za reći o lijekovima za depresiju. Hm, nisam baš bila zadovoljna, jer je tekst bio velikim dijelom copy-paste s Googlea, čak i s nekim nepotrvđenim izvorima i krivim podacima. Pa, sam onda proširila pitanja, pa mu dodala još materijala i na koncu sam, nakon 2-3 sata dopisivanja, dobila relativno dobar materijal koji se može nazvati tekstom. Ali, da se razumijemo, to ni izdaleka nije bio autorski tekst, to je rekla bih bio najpribližnije “skup relevantnih informacija posloženih u jednu formulaciju nalik tekstu”. Krenula sam dalje istraživati i “igrati” se s ChatGPTijem, pa sam provjeravala istinitost raznih činjenica. I svašta je tu isplovilo, od potputo pogrešnih informacija do vrlo tačnih. No, sve što je “ono” prijavilo kao rezultat trebalo je ili popraviti ili postaviti mu dodatna pitanja da biste dobili konačnu relevantnu i istinitu informaciju koju možete dalje koristiti. Bilo mi je zanimljivo gledati kako recimo nema nikakvih informacija o meni i o tome čime se bavim, pa kad postavim par podpitanja onda daje sumanuto pogrešne podatke, pa ga vratim na početno pitanje pa onda daje dijametralno različitu informaciju onoj prvobitno datoj…elem, trebalo mi je dva-tri dana da “provalim” kako ustvari radi ChatGPT i za što ga ustvari treba koristiti i čemu na koncu služi. Dakle, evo nekoliko važnih informacija vezanih za ChatGPT do kojih sam došla:

  1. Ne možete se pouzdano osloniti na ispravnost i kurentnost informacija koje vam daje algoritam zvani ChatGPT. Da biste znali jesu li informacije koje vam je dao tačne ili ne ipak morate nešto i znati o meteriji koju ste mu zadali. Dakle, nije pouzdan. I nije apsloutno tačan. Ili još uvijek nije, ali trebao bi vremenom postati.
  2. Informacije koje vam daje su vrlo generičke, a tekstovi koje vam napiše nemaju nikakve osobnosti ni empatije u sebi. Tako da bilo koji tekst koji želite da vam napiše, a trebao bi se zvati autorski to sigurno neće biti moguće kreirati s ChatGPTijem, jer se njegov “stil” vrlo brzo prepozna.
  3. Genijalan je kao pomoćni alat u komunikaciji, email korespondenciji, pisanju nekih generičkih tekstova, generičkih legislativnih i administrativnih procedure poput nekih jednostavnih formi Ugovora, SOPijeva, kreiranje kvizova, pisanje postova na vašem blogu, pisanje postova na vašim društvenim mrežama, generičku komunikaciju sa vašim prodajnim odjelom i klijentima, pisanje nekih reklamnih obrazaca na vašim oglašivačkim kanalima, prevođenje nekog materijala, statističke obrade podataka koje vam trebaju, može rješavati neke programske kodove i zadatke, pisati generičke tekstove na web stranicama i još puno toga.
  4. No, ono što mi je odmah bilo jasno je da ChatGPT NE može zamijeniti niti jednog dobrog i kvalitetnog autora, novinara, ne može napisati za vas dobar autorski tekst, ne može napisati dobru recenziju knjige, filma, pa ni napisati dobru lektiru osnovnoškolcima ili srednoškolcima, ne može uraditi za vas domaću zadaću ili napisati seminarski rad ili pismeni ispit na fakultetu. Možete se vi poigrati s njim i probati za sve gore navedeno, ali to se vrlo brzo, po njegovom stilu i korištenju vokabulara, primjeti. Naravno, to sve će primjetiti neko ko zaista vlada materijom, neko ko zna prepoznati vještačku komunikaciju i pogrešno korišten vokabular.

A za što ChatGPT koriste u marketinškim agencijama?

Obzirom da smatram vrlo nezahvalnim iznositi sopstvene zaključke kao jedine meritorne za neku temu koja mi nije expertiza upitala sam prijatelja i vlasnika marketinške agencije Effect Agency doo iz Bihaća Nermina Ninu Kasupovića za što on koristi Chat GPT.

Kada sam krajem prošle godine godine otkrio ChatGPT, shvatio sam odmah da je to jedan od najboljih pomagala koji mi može pomoći u mom radu. Kao kreativni direktor u maloj brand design agenciji, koristim mnogo grafičkih alata svaki dan, pa je dodavanje još jednog alata bilo prirodan izbor. Najčešće koristim ChatGPT za pretragu informacija i rješavanje problema. U osnovi, on je samo naprednija verzija internetskog pretraživača. Ali, ono što ga razlikuje je to što mogu postaviti bilo koje pitanje, a on će mi dati brz i precizan odgovor s relevantnim informacijama koje su povezane sa mojim upitom. Navešću jedan od najznačajnijih trenutaka kada sam koristio ChatGPT. Bilo je to kad smo pokušavali osmisliti headline za jednu marketinšku kampanju. Imali smo mnogo poteškoća, ali uz ChatGPT-ovu pomoć i adekvatna pitanja koja smo postavljali, dobili smo desetak dobrih rješenja. Na kraju smo odlučili da nijedno od njih nije savršeno, jer im je nedostajala osobnost našeg brenda. Međutim, uz nekoliko izmjena, konačno smo dobili ono što nam je bilo potrebno“, otkriva nam Nino.


Pročitajte više: Nervesa i Nino Kasupović: Naša priča o Brašku, koji nakon Švedske, osvaja i tržište u UK


Mnogi su se u ova prva 3 mjeseca, od kako se pojavio ovaj alat vještačke inteligencije, dijelom i s razlogom prestrašili od onoga što ChatGpT nudi i onoga što sa sobom nosi. Međutim, kad dopustite sebi da ga pomno istražite kao što sam ja, superskeptik, napravila, i ako istražite što vam on može donijeti i kako vam neke generičke ali i druge poslovne aktivnosti može uspješno zamijeniti, onda nema razloga za brigu i paniku. Jer, neće se svijet srušiti s ChatGPTijem, ali on može defiitivno postati lakše i brže rješenje za mnoge probleme u vašem svakodnevnom i privatnom i poslovnom životu.

Za one koji se boje da će ih ChatGPT ili neki drugi AI alat zamijeniti, rekao bih da su u velikoj zabludi. Sigurno, može zamijeniti one površne i nedovoljno pripremljene, ali ne i one intelektualno snažnije. ChatGPT zapravo može pomoći ljudima da još više osnaže svoje intelektualne kapacitete jer će im uštedjeti vrijeme koje mogu iskoristiti za druge stvari. A kako svi znamo, vrijeme je najvažniji resurs koji imamo. Za male timove, poput našeg, ChatGPT može ubrzati procese i smanjiti troškove, što je uvijek dobra stvar“, tvrdi Nino.

Dakle bez bojazni. Istina je da će AI revolucija donijeti vrlo brzo potpuno odumiranje porebe za nekim vrlo precjenjenim poslovima poput copywritera, virtuelnih asistenata, email marketara, analitičara tržišta, knjigovođa, managera na društvenim mrežama i sličnih poslova. Ali ovaj će nam alat dati više vremena za obavljanje drugih, mnogo kreativnjih i inovativnijih poslova. Zato, još jednaput bez bojazni, upoznajte se s ChatGPT alatom i svesrdno ga koristite. Bar dok je još uvijek bespatan.

Photo: Canva/privatna arhiva/searchenginejournal.com/omnisoft

Ne propustite najnovije vijesti i najave događaja

* indicates required

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

Adna Džananović Konzum BiH

Adna Džananović: Neke stvari moramo ‘pustiti’ kako bismo ispunili veći cilj

Neke stvari moramo 'pustiti' kako bismo ispunili veći cilj. Kaže tako Adna Džananović, Voditeljica Odjela kontrole kvalitete i standarda u Službi korporativne sigurnosti Konzuma...