Problemi na poslu nestaju uz ovih pet koraka!

„Move fast and break things“ izreka je koju je proslavio Facebook. Budi brz, eksperimentiraj – više se isplati praviti greške putem, nego ići sporim tempom. Leadership coachica Anne Morriss u svom Ted govoru objašnjava da ova izreka znači da možemo ili napredovati, ili brinuti o ljudima oko sebe. Ili jedno ili drugo. Ona se sa time ne slaže. Kako kaže, najučinkovitiji lideri koje poznaje probleme rješavaju ubrzanim tempom, ali istovremeno preuzimaju odgovornost za uspjeh i dobrobit svojih kupaca, zaposlenika i dioničara. Morriss je osmislila plan od jedne sedmice uz koji problemi na poslu nestaju. Sve u pet koraka, odnosno pet dana u sedmici.

Konzultirajte one koji misle drugačije

Za početak, zamislite problem koji vas trenutno muči, a koji uključuje još barem jednu osobu. Ponedjeljak je dan kada treba da shvatimo koji je naš pravi problem. Često ćemo nakon malo razmišljanja shvatiti da ono što smo na prvu smatrali problemom, to uopće nije. Morriss savjetuje da razgovaramo izravno s ljudima koji su dio našeg problema te da im postavimo pitanja koja zahtijevaju malo hrabrosti s naše strane.

„Ponekad samo jedan hrabar razgovor može otkriti potpuno novu strukturu vašeg problema i otkriti vam imate li i vi svoju ulogu u njemu“.

Slijedi utorak, prvi korak ka rješavanju problema. Započnite sa stvaranjem dovoljno dobrog plana, a važno je naglasiti da se dovoljno dobar plan razlikuje od savršenog, koji je, prema Anne, „neuhvatljivo stvorenje“. Pitanje koje si možemo postaviti je „što možemo učiniti sutra, kako bismo izgradili više povjerenja nego danas“? Dovoljno dobar plan vjerojatno neće uspjeti, barem ne iz prvog pokušaja. Međutim, svrha utorka niti nije već ispraviti problem, nego učiti.


Pročitajte više: Kako se što jednostavnije i bezbolnije vratiti na posao poslije godišnjeg odmora


Problemi na poslu rješavaju se – sada

„U srijedu je vaš posao raditi nešto što odrasli uglavnom ne vole da rade. To je stvaranje novih prijatelja“, započinje Morriss opis trećeg dana u sedmici. Kako kaže, koji god problem pokušavate riješiti, bolje ćete ga rješavati s ljudima koji ne misle kao vi. Opišite svoj dovoljno dobar plan nekome čije se životno iskustvo bitno razlikuje od vašeg. Recimo, ako ste u tvrtki deset godina, razgovarajte s nekim tko je započeo prošle sedmice. „Na kraju dana bit ćeš nasmijan, a tvoj dovoljno dobar plan bit će još bolji plan“.

Na redu je četvrtak, „dan za priču“, a priče imaju tri dijela: prošlost, sadašnjost i budućnost. Često preskačemo prošlost u trenucima velikih promjena, što nije dobro. Trebamo si objasniti zašto nešto želimo promijeniti pa pričati o budućnosti živopisnim i specifičnim jezikom. „Recite nam kakav će biti osjećaj kada vaša priča postane naša stvarnost“.

I za kraj, petak. Vrijeme je da učinite sve što ste odlučili tijekom nedelje, ali sada to učinite s dozom hitnoće. Hitnoća oslobađa energiju u sustavu i svima jasno daje do znanja da problem shvaćate ozbiljno. „Većina naših problema zaslužuje hitniji odgovor. Većina naših problema zaslužuje brzinu“. Učinite stvari – sada! Pogotovo kada su u pitanju problemi na poslu. Sada je najvažniji trenutak.

Foto: Canva / screenshot Instagram aroy81547

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

žene u upravama održivost

Hoće li održivost konačno dovesti žene u uprave?

Žene dominiraju na svim hijerarhijskim ljestvicama održivosti. Njihova je prisutnost važna za predstavljanje tvrtke. Još 2022. godine Mattel je izdao seriju od četiri Barbie...