Maida Kovač vam donosi osnove digitalnog marketinga za poduzetnice

Mnogi poduzetnici i poduzetnice su se, nakon silnih izazova isrcpljujuće administrativno-pravne drame vezane za pokretanje svog biznisa, susreli sa novim izazovom u vođenju biznisa, dramom zvanom “kako pametno voditi društvene mreže?”. U nastavku vam donosimo nekoliko zlata vrijednih savjeta o osnovama digitalnog marketinga za poduzetnice stručnjakinje za digitalni performance, Maide Kovač, iz kompanije Lilium.

“One women show” je najlošija opcija za digitalni marketing

Na početku većine poduzetničkih biznis priča mnoge poduzetnice su suočene s upravljačkim modus operandi zvanim “one women show”, jer nemaju na raspolaganju financijski budžet koji će im omogućiti angažiranje, trajno ili privremeno, profesionalne osobe zadužene za digitalni marketing. To bi trebala biti osoba kojoj je profesija digitalne komunikacije, koja u malom prstu ima sve o mehanizmu djelovanja novih Meta/Faceboook algoritama, koja zna razliku između preferencija publike na Instagramu, Facebooku, LinkedInu, Tik Toku i X, koja zna koji je budžet za reklame na društvenim mrežama najprofitabilniji, kad, kako i gdje pozicionirati reklame, kako targetirati i segmentirati publiku koja je adekvatna za vaš biznis/proizvod, dakle osoba koja umije i zna baviti se društvenim  mrežama.

Osim što je na samom startu teško izdvojiti neki značajan budžet za digitalnu komunikaciju, stvari dodatno otežava i to što poduzetnice često ne znaju od čega uopće početi i koji prvi korak napraviti u digitalnom svijetu. Već ste uveliko izašle iz zone komfora, te i na društvenim mrežama trebate nastaviti jednako hrabro, pa se nemojte plašiti otvaranja naloga na TikTok-u ili na LinkedIn-u. To su brzorastuće platforme na kojima i vaš glas može odijeknuti, samo ukoliko se usudite stvarati malo drugačiji sadržaj koji je pitkiji i zanimljiviji, posebno za nove generacije. Kada ste otvorili naloge, važno je na njima biti i aktivan, te redovito objavljivati sadržaj. Ne postoji zlatno pravilo oko broja objava koje trebate imati, ali svakako preporučujemo da za svoje objave birate video format, kada god je to moguće, jer društvene mreže u značajnoj mjeri favorizuju upravo ovaj format. Potrebno je razbiti mit o velikim, strašnim budžetima za uspješne promocije; za nekoga ko je na početku, čak i mali budžeti i minimalna ulaganja u oglase mogu predstavljati ogromnu razliku, koji će za početak makar povećati doseg vaših objava sa nekoliko korisnika na nekoliko stotina hiljada korisnika“, objašnjava Maida.

A kad otvorite sve redom profile na društvenim mrežama onda vas redovito dočeka novi problem. Onaj sa sadržajem. Šta objaviti, kad objaviti sadržaj, je li bolji kratki tekst poruke ili duži tekst, kako pozicionirati svoj oglas ili reklamu, kako segmentirati publiku koja će biti u prilici da ga vidi…hiljadu zašto, hiljadu kako. 
Bitno je biti otvorenog uma i naći pravu agenciju ili konsultanta koji će vas voditi. Šta to znači? Ukratko, često se srećemo s klijentima koji kažu moja ciljna skupina su ljudi tačno te dobi, na tačno toj platformi, koji su pokazali interes prema tom i tom. Uvažavamo sugestiju i jako nam je bitna, ali trebamo biti otvorenog uma, te nastojati tu skupinu proširiti, ne plašiti se izaći iz zadanih okvira, uzeti u obzir da možda još neko tamo negdje traži upravo ono što mi možemo ponuditi, a mi ga nismo zamislili kao našeg idealnog kupca. Dodatno, bosanskohercegovačko tržište je jako malo, te ga nema smisla tako precizno secirati i segmentirati, jer to može dovesti do jako visokih cijena rezultata, što ne odgovara nikome, a posebno poduzetnicama koje su na početku i imaju skromnije budžete. Društvene mreže imaju fascinantne algoritme i ogromno znanje o korisnicima, tako da i sa širokim targetiranjem one mogu dovoljno brzo same “naučiti” ko je naša ciljna skupina“, kaže Maida.

A koji su vam alati na raspolaganju?

Većina društvenih mreža ima algoritme koji su automatizirani, ali se istovremeno svakodnevno ažuriraju sa novim informacijama, što znači da ono što su jučer mogli da vam ponude danas mogu i da prošire i poboljšaju.

Ako govorimo o besplatnim alatima koji vam mogu pomoći da naučite osnove digitalnog komuniciranja, kreiranja sadržaja za platforme, implementiranja oglasa, onda savjetujemo da se koristi Meta for Business Advertiser Success Centre gdje se mogu pronaći smjernice za kreiranje oglasa (kako odabrati cilj kampanje, šta želimo postići, kako targetirati i slično). Od pomoći je i Meta Campaign planner, gdje se mogu unijeti osnovni parametri koje poznajemo, kako bismo napravili određeni plan oglašavanja i saznali šta možemo očekivati u smislu dosega i drugih osnovnih metrika. Generalno, na internetu se nalazi mnogo besplatnog, korisnog sadržaja koji nam može biti od pomoći, samo je potrebno malo vremena i strpljenja da ga pronađemo i izučimo”, navodi Maida.


Pročitajte više: Ko je CEO žena koja stoji iza poznate Canva kompanije?


Nakon što izučimo kako koristiti mreže i kako njihove misteriozne algoritme za funkcioniranje digitalnog sadržaja okrenuti u svoju korist, sljedeća noćna mora koja nas dočeka je kreiranje “vizuala”, odnosno vizualnog izgleda vašeg ciljanog digitalnog sadržaja. To najčešće i biva jedno od prvih pitanja koja dobivaju kako kreirati vizuelna rješenja koja su im potrebna da bi bilo šta objavile ili pokrenule kampanje

digitalni marketing
Canva

Jedan od najpoznatijih alata koje imamo za to jeste Canva. Canva je besplatan alat, vrlo intuitivan i jednostavan za korištenje, a nudi razne mogućnosti. Posebno su korisni predefinirani templatei koje Canva nudi, gdje upišete određeni pojam (npr. beauty products) i on vam ponudi mnogo različitih templatea upravo za to. Vi onda trebate ubaciti svoje slike i dodati informacije o svom biznisu, eventualno promijeniti neke boje i slično I time ste napravili svoj prvi vizual. Moguće je kreirati i jednostavne video zapise, s određenim animacijama i slično, što je također od koristi. Za kreiranje copyja, kao inspiraciju možete koristiti dobro poznati OpenAI ChatGPT – uz adekvatne inpute, dobit ćete korisne ideje koje onda trebate preoblikovati i prilagoditi (nikako samo kopirati) kako biste dobili jedan finalni copy za post ili oglas na društvenim mrežama”, objašnjava Maida.

Prepustite vođenje digitalnog marketinga stručnoj i iskusnoj osobi

I kad naučite sve te trikove ii savladate čaroliju zvanu “kako da me algoritam zavoli” i ponosno objavite konačno svoj prvi Canva visual slijedi novi set pitanja, nedoumica i problema vezanih za frekvenciju i vrijeme objava, kako podesiti automatski sistem objava, kakvu digitalnu strategiju zauzeti, kad je promijeniti i sl. Sve vas digitalne vještine vrlo često dovedu u klasičnu operativnu zamku kad umislite da vi to sve sami možete napraviti, jer, pih, “pa ta Canva je baš jednostavna i vidi kako sam ja to sama sjajno napravila”, i na koncu slavodobitno odlučite da vi to i sami možete raditi bez ikakvih problema. A onda vam redovito ponestane vremena za bavljenje tim digitanim “tričarijama”, objave su vam sve kraće, sve rjeđe, nedovoljno dobro targetirane, ne dobivate nove klijente, a vaš marketinški budžet je već odavno potrošen i vaše prvobitno oduševljenje snagom digitalnog marketinga naprasno opadne, a vaše brzostečeno i nedovoljno iskustvo digitalnog marketinga odjednom netragom nestane. I ubrzo se nađete u novoj dilemi šta i kako dalje napraviti. 

digitalni marketing
ChatGPT

Pročitajte više: Šta je ChatGPT? – Testirali smo ga i donosimo savjete kako ga koristiti u poslovanju


Kao što je već rekla, od samog starta vam je potreban neko ko će vas voditi, osim ako ste spremni uložiti dosta vremena i truda, napraviti mnogo pokušaja i pogrešaka, da sami nadođete na pravu digitalnu strategiju i rješenja. Našu agenciju čine ljudi koji svakodnevno puštaju na stotine različitih kampanja za različite klijente. I sami smo prošli i pokušaje i pogreške, potrošili mnogo vremena i novca na testiranje različitih strategija, kako bismo naučili šta radi, a šta ne radi na digitalnim kanalima. Vrlo rado surađujemo i sa malim i sa velikim biznisima, jer su i jedni i drugi izazovni na svoj način. Kada nađete pravog, stručnog i pouzdanog partnera za digitalnu komunikaciju, dajte mu što više informacija, materijala, prenesite mu svoje viđenje, svoju emociju i inspiraciju, recite mu gdje ste sad, a gdje želite biti, a onda ga pustite da vas vodi kroz svijet digitale, jer je to ono što on ili ona, na kraju, najbolje radi i najbolje zna”, na kraju poručuje Maida.

Photo:privatna arhiva/Canva/ChatGPT

POVEZANI ČLANCI

PROČITAJTE JOŠ

PROČITAJTE VIŠE

kratke jakne

Kratke jakne su dominirale na našoj Konferenciji za žene u održivosti

Proljeće je u punom zamahu, a naše odjevne kombinacije jedva su ga dočekale. A kako u ovo prevrtljivo proljetno vrijeme bolje zaokružiti outfit nego...